Drivknuter 1965 modell

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Drivknuter 1965 modell

  • Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2007-10-17 11:28 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #16889
    Morten S.
    Moderator

    Har bestandig hørt at 1965 modellen har drivknuter av stål, tilsvarende V4. Dette også iht delekatalogen.

    Min 1965 95 (produsert og førstegangs registrert i 1964) har drivknuter av gamle typen, i gummi. Den 1965 modellen som er avertert i deler, under annonser har også drivknuter av gummi. Noen som vet om 1965 modellen også ble levert med den gamle typen drivknuter, eller om den har vært bygget om en eller annen gang. Etter de opplysninger jeg har skal bilens drivverk være originalt.

    Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

    #113284
    fuling
    Deltagare

    Om jag nu inte är ute och seglar så är innre knuten på 65or av gummityp och yttre lika som V4an.
    Sporten/MC fick väll innre knutar i stål 65

    #113285
    vevbja
    Deltagare

    -65 har orginalt gummi på indre drivledd. -66 kom med stål (lik v4)

    #113286
    enor
    Deltagare

    -65 är enda året som har en ”blandning”, ja – de gamla gummiknutarna innerst, men de nyare knutarna ute vid hjulet. Det är därför drivaxlar från -65 är så eftertraktade bland folk som vill konvertera sina trubbnosbilar till skivbroms med hjälp av nav och spindlar från V4.

    #113298
    Morten S.
    Moderator

    Takk for utfyllende svar!
    Da er det nok det med de ytre drivknutene jeg har blandet sammen…

    Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

    #113342
    baard
    Deltagare

    Hei folkens !

    Beklager å blande meg inn i denne dialogen, men jeg har et spørsmål om ombygning av bremser: Jeg har en -58 modell 93B som har drivaxlar fra -65 med de ”nye” yttre drivknutene.

    Er det noen som vet om hovedsylinderen (…er original 58) vil ”klare” en ombygning til skivebremser foran fra V4 ?

    #113378

    Det fungerar!
    Jag har gjort så på min ”Miss Piggy”.
    Titta in på min hemsida så får du se 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng