drivknutsfråga

Forum Modellspecifika forum OG900 drivknutsfråga

Detta ämne innehåller 9 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-19 08:11.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25435

    svempus
    Deltagare

    hejsan har en fråga gällande en drivknut jag ska byta på min 900. och det är den drivknuten som jag har lös den är tagen från en reservdelsbil. och nu undrar jag bara ska dom blånaderna som man ser på bilden vara där eller blir jag tvungen att köpa en helt ny knut? skulle vara bra att få veta det av någon kunnig på detta fina forum.
    så ser knuten ut. som synes rätt mycket blånat är det bra eller dåligt?

    #186241

    M.Broberg
    Deltagare

    är för att dom är svetsade i tillverkningsprocessen.

    #186242

    longjohn61
    Deltagare

    Detta är ok har funderat på samma för nåt år sen då var det en ny som jag köpte 😉 vet inte varför det är så

    Mvh Nisse

    #186243

    svempus
    Deltagare

    jaha då vet jag vad jag ska säga till min far som inte häller visste vad som hade gjort det där. och det sk väll vara ett rätt bra motstånd mitt i knuten när den är helt okej? om ni fattar vad jag menar…

    #186244

    longjohn61
    Deltagare

    Japp det ska vara så 😉

    Mvh Nisse

    #186246

    svempus
    Deltagare

    @longjohn61 wrote:

    Japp det ska vara så 😉

    Mvh Nisse

    bra tack. då vet jag att den är i bra skick har en till men den tror jag är helt slut går att plocka isär den hur lätt som helst…

    #186265

    stefanm
    Deltagare

    nä de är inte svetsade på nåt vis. Kulbanorna ythärdas, därav missfärgningarna.

    #186558

    andreas1
    Deltagare

    kulbanorna är härdade som stefan skrev ,hade dom inte varit det hade livstiden på en knut varit obefintlig.
    jobbar med att härda likvärdiga detaljer.

    #186994

    svempus
    Deltagare

    hur mycket drivknutsfett ska det vara i dom då? räcker två tuber med 100g fett i varje?

    #187014

    stefanm
    Deltagare

    nej en tub brukar vara normalt, man ska inte ha fullpackat med fett utan lagom brukar vara att i en ny knut trycka tuben mot splineshålet i knuten och tömma tuben, då trycker man igenom fett i hela och det kommer lagom ut runt kulorna. I damasken finns det ingen anledning att ha en massa fett.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng