- Detta ämne har 19 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2001-05-26 23:40 av .
- FörfattareInlägg
- 16 maj, 2001 kl. 06:47 #79171
fuling
DeltagareHej Ulf
Jag är fult medveten om detta men vad är intrserad av är att se formen på kurvan.
Jämnför man två motorer som är bromsade i två olika bromsbänkar/rullnadelansväg så kan man se hur motorena går vid olika varvtal.Är kurvorna paralelle förflyttade i diagramet för dina tre olika bromsningar?
Det vore jätte kul att se dina tre olika bromsintyg och få veta vad det sitter för grejor i maskinen.
[This message has been edited by fuling (edited 16 May 2001).]
[This message has been edited by fuling (edited 16 May 2001).]
16 maj, 2001 kl. 09:30 #79172ulf
DeltagareHej Fuling,
Tyvärr har jag inga papper kvar. Bilen såldes för flera år sedan och bromspappren följde med bilen.
Nuvarande rallybilen (Golf 2, 2,0) har vi inte ens bromsat, utan bara programmerat den hos Forssbergs i Södertälje./Ulf
19 maj, 2001 kl. 16:22 #79173perhaninge
DeltagareTänk att det finns lika många förklaringar som människor!
Man blir nästan filosofisk.20 maj, 2001 kl. 08:52 #79174goran bruhn
Deltagarehar en kompis som byggde en rally v4 på 80-talet som bromsades till 158 hk på veven.
den hade borrad 1700 till 1815 dubbelblås toppar, korsinsug,weber 45:or och 8.3 kam tyvärr så var momentkyrvan lika spettsig som ett kyrktorn för under 4000rpm hände det inte mycket men sen…mellan 4000-9000fanns det gått om kraft. tyvärr så följde papperen med bilen vid försäljningen.26 maj, 2001 kl. 23:40 #79175fuling
DeltagareÄr det verkligen ingen som har några bromspapper på sin eller någon polares motor/bil.
Det är för mig helt ointresankt att bara få reda på max effekten.
Jag behöver ca 6 till 10st punker på kurvan.
Jag har fått ett svar, Tack för det Mats A - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.