Effekt & Moment
- Detta ämne har 19 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2001-05-26 23:40 av fuling.
-
FörfattareInlägg
-
Hej Ulf
Jag är fult medveten om detta men vad är intrserad av är att se formen på kurvan.
Jämnför man två motorer som är bromsade i två olika bromsbänkar/rullnadelansväg så kan man se hur motorena går vid olika varvtal.Är kurvorna paralelle förflyttade i diagramet för dina tre olika bromsningar?
Det vore jätte kul att se dina tre olika bromsintyg och få veta vad det sitter för grejor i maskinen.
[This message has been edited by fuling (edited 16 May 2001).]
[This message has been edited by fuling (edited 16 May 2001).]
maj 19, 2001 at 16:22 #79173Tänk att det finns lika många förklaringar som människor!
Man blir nästan filosofisk.maj 20, 2001 at 08:52 #79174har en kompis som byggde en rally v4 på 80-talet som bromsades till 158 hk på veven.
den hade borrad 1700 till 1815 dubbelblås toppar, korsinsug,weber 45:or och 8.3 kam tyvärr så var momentkyrvan lika spettsig som ett kyrktorn för under 4000rpm hände det inte mycket men sen…mellan 4000-9000fanns det gått om kraft. tyvärr så följde papperen med bilen vid försäljningen. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.