”Emblemlös” og900 turbo 8V

Forum Övrigt Projekt / Min bil ”Emblemlös” og900 turbo 8V

• Detta ämne är tomt.
Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 70 totalt)
  • Författare
    Janne Hagnell
    Moderator

Strul vid jordpunkten på kylarbalken är väl obligatoriskt på og900?😬

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

Jo, jordfelen fortsätter… Men jag har benat ut vilka kablar som är skadade. Dessa kommer att bytas ut mot hela och fina kablar från en annan elhärva.
    Nu en fråga…
    Jag har bra laddtryck men lite ojämn gång. Det känns som bränslerelaterat och när den laddar på max nyser hon till. Känns lite som när tryckvakten bryter fast inte lika abrupt.
    Som jag skrev tidigare så är berikningssystemet bortkopplat. Det saknas en slang med två anslutning vid banjoansutningen på mängdmätaren.
    Vet inte om det är avgörande men jag vill kunna utesluta detta så nu kommer frågsn.
    Är det någon som har en sådan slang över?
    Jag är intresserad!

wallero
    Deltagare

Kan ha slang men måste veta hur den ser ut

Janne Hagnell
    Moderator

Skit i systemet?
    Vilken bensin kör du på?

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

Kan ha slang men måste veta hur den ser ut

Jag ska se om jag kan hitta någon bild på hur det ska se ut. Saknar ju som sagt var slangen.

Skit i systemet? Vilken bensin kör du på?

Nja, jag har ju gått igenom det. Men det är ingen brist på bränsle utan kanske för fet blandning eller.
    Spridarna ger fin spridarbild osv.
    Jag kör på vanligt 95 men med tripack och en riktig rengörningskur. Det ör kanske den som gör att gången är orolig…

Har ju tidigare nämnt att det sknas prylar på insprutet.
    Här upptäckte jag att det saknas en anslutning.

IMG_20230212_120830

Är det så att det sitter fel mängdmätare på bilen?!
    Jag trodde att turbo var lika med stor skiva?
    Jag har försökt att hitta rätt artnr. för t8 cat utan framgång.
    Någon med bättre koll får gärna komma med feedback.

Bilagor:
    wallero
    Deltagare

Har slang till dig

Ja, här har det inte hänt mycket.
    Om jag jämför bilder på nätet på andra t80r verkar det vara så att jag har en model av LMM sommsaknar uttag för bränsleberikning.
    Vet att dom 81-82 har uttag och med ”stående” slanganslutningar till spridarna.
    Likaså 89 t8. Så jag blir inte klok på vad det är för LMM som är monterad i min bil.
    Att den inte är original eller passar på bilen står ju klart.

Har slang till dig

Ok, men jag hittade en slang till slut. Men det hjälper ju inte när hela LMM är fel… 😵

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 70 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng