”Emblemlös” og900 turbo 8V
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / ”Emblemlös” og900 turbo 8V
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
november 9, 2022 kl. 22:09 #498512Å hu! Har den haft någon bromsverkan öht??😬
Väldigt lite och konstant ännu lite mindre…
november 10, 2022 kl. 14:34 #498526Sådan tur att jag hade nyrenoverade ok på hyllan.
Här målade.Jag byter även slangar och skivor (och belägg såklart).
Attachments:
november 12, 2022 kl. 20:23 #498668När jag skulle skruva ur bromsslangen ur hållaren in i bilen så skar gängan. Kommer röret innanför att lossa.
Nä…
Jag fick skära upp ett snitt i genomföringen och sedan slå isär den så gick det att skruva ur nippeln på bromsröret. Jag var då tvungen att sätta dit en ny.
Inga bilder togs då jag inte var upplagd för att dokumentera vid detta tillfälle…

Attachments:
november 13, 2022 kl. 09:55 #498678Klassiker! 🤬 På V4 är genomföringen öppen men ändå hopplös att komma åt så jag brukar helt sonika skära bort nederdelen!😎
96 V4 1975 ”Bollen”
november 26, 2022 kl. 16:38 #499086Josåatte!
Med bromsar iordning (fram iaf) kan man ju provköra lite.
Ja, den startade och gick i ett par dagar sedan tänder den bara på en cylinder…
Här börjar felsökning.
Pumpen går! Check!
Bränslet kommer fram! Check!
Spridar i ok skick. Check!
Filter funkar. Check!
”Mängdmätaren”, hummm…
Konstigt med lite sladdar och ledningar löst.
Beslut om demontering av ovan nämnda pryttel tas om än tveksamt.
Jaha, vad är detta!?En bränsleslang helt oansluten?!
Och i andra änden!?
Är det en avbruten ledning här? Det verkar saknas en banjofattning…Aha, hit går ena änden…
Hit borde andra änden gått…
Nämen! Hemslöjd av det sämre slaget….
Nu släcker jag och går in istället!
T8 med kat är ju bara för kul!!Var det inte någon här som kör med Lucassprut på T8….? 🤔
Man kanske skulle ta och…
NEPP! Nu u går jag in istället!-
Det här svaret redigerades för 3 år, 6 månader sedan av
Andreas Hermansson.
-
Andreas Hermansson.
-
Andreas Hermansson.
Attachments:
november 26, 2022 kl. 17:51 #499094Har monterat LH på några 8-ventilare, Lucas borde inte vara något problem att montera.
Jag hade inte tvekat om det var min bil och om jag hade alla delar. enda jobbiga är att hitta en passande spridarbrygga.
körde med delar från Peugeot när det begav sig.
december 2, 2022 kl. 21:56 #499219Detta är alltså inte min bil utan ”Saabputtes” superfina bygge som Regin referera till.
Just nu startar inte min bil. Den har gnista och bränsle och allt annat jag tycker den behöver…
Jag har en ny ”mängdmätare” men är inte så sugen på att testa den om jag ska bygga om sprutet typ så som gjorts på bilen i bilden ovan…december 3, 2022 kl. 09:52 #499220Vår grannes 900 betedde sig just så. Visade sig vara korrosion på så många kontaktpunkter i tändsystemet att gnistan blev för svag. Men med blotta ögat gick det inte att se.
96 V4 1975 ”Bollen”
Anonymdecember 3, 2022 kl. 16:52 #499226Hej!
Läckert 😍
Mvh
Mathias😏 Vist är det så, Saabputte kan det där med ”detaljerna” 👍
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.