Fälgstorlek på 900 -85
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Fälgstorlek på 900 -85
- Detta ämne har 20 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2011-10-28 11:13 av
M.Broberg.
-
FörfattareInlägg
-
@M.broberg wrote:
”Verkar som att den nyare servon har lite mer bromskraftsförstärkning så det är antagligen orasaken till att man upplever bättre bett i bromsarna på nyare bilar 😕 ” Från när och hur skulle det skillja? 🙂
Den ”nyare” och smalare bromsförstärkaren kom MY 87 –
lustigt nog ihop med dom gamla bromsarna 😉@msgfidde wrote:
Nu har det löst sig, jag har fått tag på ett par 17″ fälgar med gamla bultmönstret.
Trevligt!
Men var är bilderna 😉@plankan wrote:
@M.broberg wrote:
”Verkar som att den nyare servon har lite mer bromskraftsförstärkning så det är antagligen orasaken till att man upplever bättre bett i bromsarna på nyare bilar 😕 ” Från när och hur skulle det skillja? 🙂
Den ”nyare” och smalare bromsförstärkaren kom MY 87 –
lustigt nog ihop med dom gamla bromsarna 😉Enligt 900aero.com är det from 88- 😕
@M.broberg wrote:
Ventilerade skivor finns, men om jag inte misstar mig kräver det speciella spindlar och ok 🙄
Precis, det är inte bara skivorna. Däremot är innehållet i oken detsamma så man kan plocka delar från std oken när det ska renoveras 🙂 Om jag minns rätt är det bygeln och bromshuset som skiljer på själva oket. Men är det verkligen spindeln som skiljer ? Har för mig det är navet … hmm, ja det är nog skitsamma man byter ju ändå hela spindeln så det kvittar. Exakt svar hittar man i EPC 🙂
Ja just det, verkar skilja även på beläggen.. (tjockleken kanske ??)
Notera även att dessa ventilerade skivor är bara 20mm tjocka jämfört med 23,5mm resp 25mm för 9000 skivorna@SaabAero wrote:
Enligt 900aero.com är det from 88- 😕
Men då är det fel info där.
Den My 87 cabbe som beeos hade innan som jag byggde om bromsarna på –
där satt nämligen den ”nyare” smala förstärkaren.
Och när man ser att bilen har varit i trafik 1:a gången 1987-01-13 kan den nog inte räknas som en My 88 😉#Slut på OT i denna tråden#
@plankan wrote:
@SaabAero wrote:
Enligt 900aero.com är det from 88- 😕
Men då är det fel info där.
Den My 87 cabbe som beeos hade innan som jag byggde om bromsarna på –
där satt nämligen den ”nyare” smala förstärkaren.
Och när man ser att bilen har varit i trafik 1:a gången 1987-01-13 kan den nog inte räknas som en My 88 😉#Slut på OT i denna tråden#
Du har sannolikt rätt i att det är 87-
Rimligtvis kom den nya servon samtidigt som den nya huvudcylindern och det var ju from MY -87 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.