Fälgstorlek på 900 -85

Forum Modellspecifika forum OG900 Fälgstorlek på 900 -85

• Detta ämne har 20 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2011-10-28 11:13 av .
Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    plankan
    Deltagare

@M.broberg wrote:

”Verkar som att den nyare servon har lite mer bromskraftsförstärkning så det är antagligen orasaken till att man upplever bättre bett i bromsarna på nyare bilar 😕 ” Från när och hur skulle det skillja? 🙂

Den ”nyare” och smalare bromsförstärkaren kom MY 87 –
    lustigt nog ihop med dom gamla bromsarna 😉

msgfidde
    Deltagare

Nu har det löst sig, jag har fått tag på ett par 17″ fälgar med gamla bultmönstret.

saabaero
    Deltagare

@msgfidde wrote:

Nu har det löst sig, jag har fått tag på ett par 17″ fälgar med gamla bultmönstret.

Trevligt!
    Men var är bilderna 😉

@plankan wrote:

@M.broberg wrote:

”Verkar som att den nyare servon har lite mer bromskraftsförstärkning så det är antagligen orasaken till att man upplever bättre bett i bromsarna på nyare bilar 😕 ” Från när och hur skulle det skillja? 🙂

Den ”nyare” och smalare bromsförstärkaren kom MY 87 –
    lustigt nog ihop med dom gamla bromsarna 😉

Enligt 900aero.com är det from 88- 😕

@M.broberg wrote:

Ventilerade skivor finns, men om jag inte misstar mig kräver det speciella spindlar och ok 🙄

Precis, det är inte bara skivorna. Däremot är innehållet i oken detsamma så man kan plocka delar från std oken när det ska renoveras 🙂 Om jag minns rätt är det bygeln och bromshuset som skiljer på själva oket. Men är det verkligen spindeln som skiljer ? Har för mig det är navet … hmm, ja det är nog skitsamma man byter ju ändå hela spindeln så det kvittar. Exakt svar hittar man i EPC 🙂
    Ja just det, verkar skilja även på beläggen.. (tjockleken kanske ??)
    Notera även att dessa ventilerade skivor är bara 20mm tjocka jämfört med 23,5mm resp 25mm för 9000 skivorna

msgfidde
    Deltagare

Jag har inte fått fälgarna ännu men jag har fått bild på dem, men jag sitter på jobbet nu. Men dem kommer upp direkt när jag har kommit hem igen 😀

plankan
    Deltagare

@SaabAero wrote:

Men då är det fel info där.
    Den My 87 cabbe som beeos hade innan som jag byggde om bromsarna på –
    där satt nämligen den ”nyare” smala förstärkaren.
    Och när man ser att bilen har varit i trafik 1:a gången 1987-01-13 kan den nog inte räknas som en My 88 😉

#Slut på OT i denna tråden#

saabaero
    Deltagare

@plankan wrote:

@SaabAero wrote:

Men då är det fel info där.
    Den My 87 cabbe som beeos hade innan som jag byggde om bromsarna på –
    där satt nämligen den ”nyare” smala förstärkaren.
    Och när man ser att bilen har varit i trafik 1:a gången 1987-01-13 kan den nog inte räknas som en My 88 😉

#Slut på OT i denna tråden#

Du har sannolikt rätt i att det är 87-
    Rimligtvis kom den nya servon samtidigt som den nya huvudcylindern och det var ju from MY -87

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng