Förstärka växellåda

Forum / Övrigt / SSR / Förstärka växellåda

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 23, 2013 kl. 22:00 #56953

      Vilken slutväxel styrs mer vad bilen skall användas till och hur den används.
      Sen är det också en fråga om tillgång vad man använder.

      Ja, det finns låsing av mutter på änden av piongaxen.
      Vissa låsingar bättre än andra.

        juni 25, 2013 kl. 08:23 #56999

        Vad kostar delar + jobb för att renovera en växellåda? Krävs det mycket specialverktyg för att göra det själv? :wrench

          juni 25, 2013 kl. 09:26 #57002

          3000-5000kr i lager och slitdelar.
          Om man skall byta allt till nytt.
          Om nu det går att få tag på alla lager.

          2st specilaverktyg(måste i prinsip)
          1. mätverktyg för att få rätt läge på piongen
          2. mätverktyg för att chimsa upp gaven på lådan
          Sen finns det ett helt gäng spesialverktyp som underlättar jobbet rätt mycket.
          Tex giggen att sätta upp lådan i .

            juni 25, 2013 kl. 10:09 #57003

            Det är ju rätt överkomligt.

          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.