Förstärkt koppling

Forum / Övrigt / SSR / Förstärkt koppling

Forum / Övrigt / SSR / Förstärkt koppling

  • Detta ämne har 13 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2001-07-11 19:58 av Anonym.
  • Författare
    Inlägg
    • juni 30, 2001 at 21:56 #11325

      dom här har förstärkta kopplingar till V4:an.


      I rather push a Ford then drive a BMW

        juli 1, 2001 at 04:38 #79441

        …och vilka “dom här” är kommer strax Mikael att berätta i sitt nästa inlägg [image]http://www.saabregistret.se/ubb/wink.gif[/image]…

          juli 1, 2001 at 08:31 #79442

          Spänningen är oliiiiiidlig [image]http://www.saabregistret.se/ubb/wink.gif[/image]

            Anonym
            juli 1, 2001 at 14:48 #79443

            Här blev det nästan jobbigt tyst….

            /Gustav & Silvia

              juli 1, 2001 at 18:56 #79444

              Ja ja lugna er lite [image]http://www.saabregistret.se/ubb/smile.gif[/image]

              ibland lämnar jag hjärncellerna i Saaben så lite missar får ni räkna med [image]http://www.saabregistret.se/ubb/redface.gif[/image]

              här kommer den i alla fall http://www.rallyboutique.com/


              I rather push a Ford then drive a BMW

                juli 1, 2001 at 19:44 #79445

                Intressant läsning under “historia” också…
                147 drivhjulshästar låter ju ganska trevligt.

                  Anonym
                  juli 3, 2001 at 08:15 #79446

                  Hej, allt trimsnack gör mej nervös och sugen. Jag har en orenoverad original 95L 1977:a. Den går mysigt men den skräms ju inte precis. Vad sitter för spis i den egentligen och har nån förslag på en fräsch starkare motor till salu? Bruno-Sigvard

                    juli 4, 2001 at 19:01 #79447

                    Prova att ta kontakt med Fredrik Ekendahl, det han inte har är inte värt att ha.
                    Skämt åsido men det är en seriös kille.

                      juli 4, 2001 at 23:20 #79448

                      Jag har inga trimmade motorer till salu för tillfället men tack för det Per!

                      /Fredrik

                        Anonym
                        juli 5, 2001 at 08:22 #79449

                        Tack för tips, Skogsberg hade två motorer(110hk) förresten, men räcker originalväxellåda och koppling verkligen om man sätter i trimmat? Jag är rädd att min älskade 95:a ska gå i bitar. SAAB It´s the real thing! Bruno-Sigvard Thor

                          juli 6, 2001 at 21:14 #79450

                          Jag hade satt i ny koppling och hade en nyrenoverad diffad låda och det höll alldeles utmärkt, vet inte vad andra har för erfarenheter om detta?

                            juli 6, 2001 at 21:15 #79451

                            motsvarande 110 hk, (glömde det)

                              juli 7, 2001 at 00:33 #79452

                              Lådan håller om den är frisk, för det är samma axlar & lager i std som special lådorna. Men allt går att ha sönder bara man är tillräkligt brutal när man växlar :-)))

                              Std kopplingar kan hålla:
                              1. Om den är ny & ligger i det över området av toleransområdet på tryckkraften.
                              2. Om man inte har förmycket puff i motorn(100-110hk).
                              3. Hur man kör :-)))))

                              Min åsikt är att std kopplingar är till std bilar, skall man åka trimmat skall det vara andra grejor(solfjäder eller dylikt).

                                Anonym
                                juli 11, 2001 at 19:58 #79453

                                hur många kusar klarar std koplingen och lådan om man kör lite snabbare än normalt??
                                Min v4 från -72 har Std koppling och låda och jag tänkte fixa lite trim på motorn.


                                Saaben kör där andra faller

                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.