Håkans Indisk gula V4 1974

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Håkans Indisk gula V4 1974

• Författare

Ett stenkast från mitt ”residens” bor Håkan H (som även är användarnamnet här på forumet) och han håller på med en renovering av en V4a 1974 i den stiliga färgen Indisk Gul.

Håkan har tagit en del bilder från demonteringen och lagning av diverse plåt och jag hoppade in med kameran när bilen var klar efter lack.

Bilderna hittar du här!

Mycket nytt ligger och väntar på hyllorna och nu pågår tillverkning av nya kabelstammar.

Vi återkommer med fler bilder när arbetet fortskrider.

/B

bengt@akesson-motorsport.se

maj 23, 2011 kl. 17:54 #28114

Snyggt och seriöst! Många fina bilder 😛

Bara att gratulera till det fina resultat såhär långt 🙂 Kommer följas.

mvh

maj 24, 2011 kl. 18:57 #28140

Tack för dom trevliga orden!

Det är sådana saker som gör att man tycker det är roligt att lägga ner en massa tid och jobb.

Vänliga Hälsningar Håkan

maj 25, 2011 kl. 17:45 #28168

Mycket tjusigt 🙂

…hmm, det är inte så att vaggan finns till uthyrning eller så, jag har en som skulle behöva lite ”underarbete”, och det skulle ju göra detta något mer njutbart?!

maj 25, 2011 kl. 20:16 #27457

Jäkligt fint arbete! 🙂 å Indisk gul är ju skitfränt 🙂

maj 26, 2011 kl. 21:26 #28216

När du svetsar ny plåt under tröskeln har du en blå färg, vad är det för färg? Vad har du mer för något under lacken? Det finns lite olika knep att behandla plåten före lack, allt i syfte att stoppa rosten. Skulle vara trevligt med lite tips. :TY

maj 26, 2011 kl. 21:56 #28218

@vinkelfyra med kors wrote:

När du svetsar ny plåt under tröskeln har du en blå färg, vad är det för färg? Vad har du mer för något under lacken? Det finns lite olika knep att behandla plåten före lack, allt i syfte att stoppa rosten. Skulle vara trevligt med lite tips. :TY

Den blåa färgen är svetsprimer. Googlade lite och hittade bl.a.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=24723

http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20070503/svetsa-trosklarna/?page=1

Snyggt jobbat med renoveringen! 🙂

Snygg dakota dessutom! 🙂

maj 27, 2011 kl. 06:44 #28226

Indiskt gul är verkligen läcker, särskilt när den är blank å fin. Fina bilder.
                    Kul med de olika färgerna på skärmar, huv och front. Tyrolergrön, briljantgul, toredorröd, silvermink. Vad var ursprungsfärgen på bakskärmarna? Gillar att man återanvänder plåt från donatorbilar.
                    Keep going!
                    //Harald

maj 27, 2011 kl. 16:49 #28254

Rena skolexemplet på en karosserirenovering, vilka fina bilder. Ge er tid att titta igenom bilderna. Ser fram emot utvecklingen i tråden.

maj 28, 2011 kl. 22:04 #28283

seriöst renovering,keep going.

this is my indysk gule v4

http://www.garaget.org/?car=196243

kaross nr 96742011658

regards Erikjan

maj 29, 2011 kl. 19:23 #28315

Tack alla för era uppmuntrande kommentarer!

Det mesta till bilen är färdig lackerat, dörrar huv skärmar baklucka bakaxel mm.
                          Jag håller på med elsystemet som nästan är klart, känns bra att alla kablar är nya i bilen.
                          Hoppas att få på bakaxel och länkarmar inom det snaraste så att jag kan få ner bilen på hjulen.
                          Var i Saxtorp igår och hittade lite fynd.

Vänliga Hälsningar Håkan

maj 30, 2011 kl. 05:57 #28334

Bara att sälla sig till hyllokören :CE ! Kanonfint arbete!

oktober 12, 2013 kl. 21:58 #60102

ser likadan ut som min 😀 …fast min är naturligtvis i slitet bruksskick, men man blir onekligen taggad att hitta på saker…

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.