Håkans Indisk gula V4 1974

Forum Övrigt Projekt / Min bil Håkans Indisk gula V4 1974

Detta ämne innehåller 12 svar, har 12 deltagare, och uppdaterades senast av 2013-10-12 21:58.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare

Bengt Åkesson
    Deltagare

Ett stenkast från mitt ”residens” bor Håkan H (som även är användarnamnet här på forumet) och han håller på med en renovering av en V4a 1974 i den stiliga färgen Indisk Gul.

Håkan har tagit en del bilder från demonteringen och lagning av diverse plåt och jag hoppade in med kameran när bilen var klar efter lack.

Bilderna hittar du här!

Mycket nytt ligger och väntar på hyllorna och nu pågår tillverkning av nya kabelstammar.

Vi återkommer med fler bilder när arbetet fortskrider.

/B

andersson__
    Deltagare

Snyggt och seriöst! Många fina bilder 😛

Bara att gratulera till det fina resultat såhär långt 🙂 Kommer följas.

mvh

hakan h
    Deltagare

Tack för dom trevliga orden!

Det är sådana saker som gör att man tycker det är roligt att lägga ner en massa tid och jobb.

Vänliga Hälsningar Håkan

Per-Erik
    Deltagare

Mycket tjusigt 🙂

…hmm, det är inte så att vaggan finns till uthyrning eller så, jag har en som skulle behöva lite ”underarbete”, och det skulle ju göra detta något mer njutbart?!

William
    Deltagare

Jäkligt fint arbete! 🙂 å Indisk gul är ju skitfränt 🙂

När du svetsar ny plåt under tröskeln har du en blå färg, vad är det för färg? Vad har du mer för något under lacken? Det finns lite olika knep att behandla plåten före lack, allt i syfte att stoppa rosten. Skulle vara trevligt med lite tips. :TY

@vinkelfyra med kors wrote:

När du svetsar ny plåt under tröskeln har du en blå färg, vad är det för färg? Vad har du mer för något under lacken? Det finns lite olika knep att behandla plåten före lack, allt i syfte att stoppa rosten. Skulle vara trevligt med lite tips. :TY

Den blåa färgen är svetsprimer. Googlade lite och hittade bl.a.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=24723

http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20070503/svetsa-trosklarna/?page=1

Snyggt jobbat med renoveringen! 🙂

Snygg dakota dessutom! 🙂

saab v4-ever
    Deltagare

Indiskt gul är verkligen läcker, särskilt när den är blank å fin. Fina bilder.
    Kul med de olika färgerna på skärmar, huv och front. Tyrolergrön, briljantgul, toredorröd, silvermink. Vad var ursprungsfärgen på bakskärmarna? Gillar att man återanvänder plåt från donatorbilar.
    Keep going!
    //Harald

ingvar k
    Deltagare

Rena skolexemplet på en karosserirenovering, vilka fina bilder. Ge er tid att titta igenom bilderna. Ser fram emot utvecklingen i tråden.

seriöst renovering,keep going.

this is my indysk gule v4

http://www.garaget.org/?car=196243

kaross nr 96742011658

regards Erikjan

hakan h
    Deltagare

Tack alla för era uppmuntrande kommentarer!

Det mesta till bilen är färdig lackerat, dörrar huv skärmar baklucka bakaxel mm.
    Jag håller på med elsystemet som nästan är klart, känns bra att alla kablar är nya i bilen.
    Hoppas att få på bakaxel och länkarmar inom det snaraste så att jag kan få ner bilen på hjulen.
    Var i Saxtorp igår och hittade lite fynd.

Vänliga Hälsningar Håkan

Bara att sälla sig till hyllokören :CE ! Kanonfint arbete!

solveslamsug
    Deltagare

ser likadan ut som min 😀 …fast min är naturligtvis i slitet bruksskick, men man blir onekligen taggad att hitta på saker…

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng