Hög tomgång på 900
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Hög tomgång på 900
- Detta ämne har 9 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2009-06-26 09:35 av
Denso.
-
FörfattareInlägg
-
juni 21, 2009 kl. 18:17 #141818
Halv taskig bild men man ser hyffsat iallafall.
Du tar loss kontakten samt dom 2 slangarna, det är som ett lopp med ett spjäll/skiva inuti, du tar lite 5-56 och en smal mejsel och sprejar i och motionerar skivan/spjället tills det går lätt. Hjälper inte det får du byta motorn mot en bättre begagnad alt ny.
Jag har ett liknande problem på min 900T16 -87 med kat.
Den kan ha en tomgång på uppåt 3000rpm ibland och kan helt plötsligt bli helt perfekt.Byte av tomgångsmotor gjorde ingen skillnad 🙁
Byte av LMM har inte heller gjort någon skillnad 🙁
Ny lambdasond verkar ha varit possitivt men det är fortfarande inte 100% bra. Framförallt vid kallstart vill tomgången gärna lägga sig på 2000rpm.
Ett uppslag jag har som inte är bottnat är spjällägeskontakten. När den borde stå i tomgångsläget säger Tech 2 att den ligger i ”dellast”. Klicket i kontakten säger mig att kontakten är rätt justerad så det återstår att kolla kontakt och kablage men där har orken tagit slut..Ditto på tjuvluften…min varvade helt enormt på tomgång, dubbelkollade och smorjade tomgångsmotorn till ingen verknad. Fann däremot flera slangor med hål i, da ordna det sej.
Tjuvluft i dom här motorerna ger seg utslag i allt från hög tomgång till ryckig gånga och bara bastryck när man vill gasa.juni 26, 2009 kl. 08:40 #142025Iochmed att han har en -91 som har Lucas så tror jag mest på tomgångsmotorn då just Lucus sprutet har problem med tomgången ibland. Byte/smörjning brukar råda bot på det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.