Hur ser läget ut egentligen?

Forum / Övrigt / Allmänt / Hur ser läget ut egentligen?

Forum / Övrigt / Allmänt / Hur ser läget ut egentligen?

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 67 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 3, 2011 at 20:39 #29539

      @Hans H wrote:

      Jag kommer att köra min allra nyaste Saab till jobbet imorgon; en 9000CD2.3.
      Om inte batteriet lagt av.

      I så fall blir det V4. 😎

      Det blev V4. Laddningslampan lyste glatt mot mig, så jag fick ta den vita nittifemman. Den blev rejält uttittad. Tänk att gamla vardagsbilar drar så mycket uppmärksamhet till sig. 😀

        juli 4, 2011 at 09:16 #29566

        Indikationer på en ljusning…måtte det stabilisera sig nu, även om det är lång väg kvar…
        Från i morse;
        http://www.svd.se/naringsliv/kinesiskt-saab-avtal-paskrivet_6292494.svd

          juli 4, 2011 at 09:23 #29567

          Onekligen en del spännande nyheter i det pressmeddelandet. Avtalet har blivit bindande, och “I planen ingår att med Youngman ta fram tre helt nya bilar: Saab 9-1, Saab 9-6 och Saab 9-7.”
          http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/files/125/10952.doc

            juli 4, 2011 at 13:29 #29572

            “Hur ser läget ut egentligen?” får väl idag besvaras med “Positivt”!

            http://ttela.se/ekonomi/ttekonomi/1.1276622-eib-godkanner-saabaffar

              juli 4, 2011 at 15:13 #29578

              Tar ut segern lite i förskott :CH :DR :AP :CE spännande med nya modeller. Hyser fortfarande hopp om att 9-1 blir en retromodell!

                juli 4, 2011 at 17:29 #29583

                Tröttsamt som f_n… Trots det skett 2 STORA plus för Saab idag så måste media vara negativa ändå…
                http://www.svd.se/naringsliv/det-raddar-inte-saab_6293678.svd

                  juli 4, 2011 at 18:32 #29587

                  De måste ju hålla stilen. Om jag hörde rätt och inte missade nått så nämndes Saab inte alls på kvart-i-fem ekot. De tyckte kanske inte det var nått särskilt att rapportera…

                    juli 7, 2011 at 08:25 #29657

                    Då var ytterligare en pusselbit äntligen klar.

                    http://www.regeringen.se/sb/d/14995/a/172313

                    Nu gäller det att snabbt börja bygga och sälja bilar!

                    Produktionsstart 9 augusti enl pressmeddelande från Swedish Automobile.

                    /B


                    Bengt Åkesson
                    bengt@akesson-motorsport.se
                    Facebook

                      juli 7, 2011 at 21:02 #29689

                      Och hitta köpare! Snart dags för nytt tjänsteåk, tyvärr är SAAB portat 👿 , ialla fall för stunden.

                      Audi,VW, Volvo och Ford 😆 är det som är möjligt. Får väl övertala dom om att slita lite till på 9-3:an

                        juli 25, 2011 at 12:46 #30160

                        Nu är det förvirrat hur det ligger till med konkursansökan mot SAAB TOOLS. Tingsrätten Vänerborg (här) skriver att allt har gått vidare och SU (här) skriver att det är tillbakadraget.

                        ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab

                          juli 25, 2011 at 19:29 #30180

                          Enligt lokaltidningen är det tillbakadraget;
                          “Enligt tingsrättens hemsida har Saab Tools och Swepart Verktyg kallats till konkursförhandling den 15 augusti, men Lars Thunberg säger att de förhandlingarna alltså inte kommer bli aktuella att genomföra.”

                          http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1303394-konkursansokan-dras-tillbaka

                            juli 27, 2011 at 23:58 #28275

                            Hur läget är beror mycket på vems tolkning man läser ;sen verkar många inom media leta efter fel och brister precis som att de hade betalt för att dra fram allt negativt de kan hitta tex.i onsdagens tidningar upptäckte jag att det som skrevs i Expressen av någon som hette Fredrik Sjöshult(han har nog aldrig kört en Saab…) gav obehagliga rysningar-bara elände.. men i Aftonbladets krönika var det det rätt positiva tongångar.Jag är tacksam för det Robert Collin skrev,så hoppet kom tillbaka.Ni som hade oturen och bara läste i Expressen,glöm det .Läs istället artikeln nedan
                            http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article13386058.ab

                              juli 28, 2011 at 09:09 #29621

                              @Cirrus wrote:

                              Hur läget är beror mycket på vems tolkning man läser

                              Instämmer, Cirrus!

                              Jag har ytterligare en gång följt mediabevakningen av Saab under regniga semesterdagar (och kanske en o annan torr dag också) Om det kommer en nyhet från tex TT så sprids den ju omgående på tidningarnas nätupplagor. Samma grundnyhet modifieras hafsigt av respektive tidning för att passa just denna tidnings policy angående Saab. Om man då är så tokig som jag att man kollar många tidningar så ser man skillnaden men om man bara läser en tidning så blir det ju snett speciellt om denna version är helt olika orginalartikeln. Inte konstigt att folk blir förvirrade.

                              En stor “bov” i det hela är faktiskt Internet med möjligheten att snabbt sprida information. De sk journalisterna tar aldrig 5 minuter för att källforska, bearbeta texten och ta in andra synpunkter från andra. Nej bara ut med “skiten” så snabbt som möjligt. (Sade han som växte upp med en TV-kanal och tre radiokanaler förutom de Danska förstås!)

                              Sedan har vi ett annat fenomen. Kommentarerna från läsare i anslutning till artiklarna. Dessa är ju ibland helt hårresande med klara sakfel, Inlägg som ej har med ämnet i artikeln att göra, nedvärderande personangrepp och mycket annat. Värst är väl Dagens Industri. Jag har försökt att påpeka detta för Dagens Industri men det var ju onödigt. Vissa “inläggare” verkar ha en hög med färdigskrivna inlägg att klistra in på lämpligt kommentarställe.

                              Robert Collin har väl inte varit min favoritbilgubbe innan men han verkar nu gå ett steg vidare i sina funderingar vilket är bra. Det är något som Dagens Industris så kallade journalister aldrig skulle ha tid eller kunskap till att göra. Då blir det som det blir, hafsigt, källokritiskt och plumpt i Dagens Industri.

                              Nej jag är inte bitter 👿

                              /B


                              Bengt Åkesson
                              bengt@akesson-motorsport.se
                              Facebook

                                juli 28, 2011 at 09:17 #30278

                                Jag instämmer fullständigt med föregående.

                                  juli 28, 2011 at 16:14 #30291

                                  Instämmer, det liknar mer och mer skvallertidningar. Bra skrivet!

                                  ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 67 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.