Inbrott och trassel i tändplattans kablar

Forum Modellspecifika forum 90/99 Inbrott och trassel i tändplattans kablar

Detta ämne innehåller 7 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-03-19 07:22.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23703

    tub
    Deltagare

    Hallå..Saablovers.
    Inbrott i min 99 -83 sönderslitet och konsollen söndertrasad.
    Söker någon som har en kopplingsschema till tändplattan…

    Vänligen
    Turboberra.

    #170479

    sm7wdg
    Deltagare

    Hallo Turboberra ..

    Jag har inget Schema på 99-83 , MEN jag tror att det det är samma som på 900 och efter inkoppling av tusentals sådana så tror jag att det sitter i ryggraden.. Här kommer ett förslag i alla fall .

    på 900 så har du 5 sladdar ..

    Röd , gul / Röd , grön/vit , Grå/vit, samt Grön.

    De har följande nummer på tändplattan

    Röd = X
    Gul/Röd = 50
    Grön/vit = 15
    Grå/vit = 54
    Grå = 30

    Det borde vara samma på 99an , Men det kan saknas nån tråd.

    #170480

    sm7wdg
    Deltagare

    Kom på att jag har en manual som ev täcker 99an på kontoret , skal dit nu på förmiddagen och kan kolla nogrannare i den .
    Ring mig på 0416-775100 så skall jag guida dig samtidigt som jag läser schemat .

    // Freddy

    #170481

    Morten S.
    Moderator

    Dette bildet er fra min 84 900i.
    Kan det være til hjelp?

    Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    2007 9-3 SC

    #170590

    tub
    Deltagare

    Tack Morten för din hjälp.
    Vänligen
    Turbo Berra

    Tackar oxå Freddy för din hjälp .
    Nu ska det gå vägen..
    Djävla dåliga biltjuvar som trasslar till det,kan dom inte sno ska dom inte sno.

    Turboberra

    #170604

    rickard
    Deltagare

    jag bruka klippa den gråa tråden och montera en brytare i t.ex knäskydd eller i den blinda plats i instrument bräda finns fler ställe att montera t.ex en orginal knap.
    dom som vill tå den ska ha den snabb med den gråa så har du brytet huved ström till tändningen så blir det betydlig värre att fiska ut varför…. :jobbar:

    #170713

    tub
    Deltagare

    Jaha…ja det kan ju var ett knep för att få behålla min gamla saab.
    Det börjar tryta på reservdelar,så dom är eftertraktade för delar oxå.
    Tack i alla fall för iden.

    MVH Turboberra

    #170715

    saabaero
    Deltagare
    rickard wrote:
    jag bruka klippa den gråa tråden och montera en brytare i t.ex knäskydd eller i den blinda plats i instrument bräda finns fler ställe att montera t.ex en orginal knap.
    dom som vill tå den ska ha den snabb med den gråa så har du brytet huved ström till tändningen så blir det betydlig värre att fiska ut varför…. :jobbar:

    Jag brukar ersätta tryckvakten med en brytare 🙂
    Den bryter bara pumpen men det är ju tillräckligt för att bilen ska bli kvar. I värsta fall är batteriet tömt 🙁

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng