Inga fungerande instrument 900 95a

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Inga fungerande instrument 900 95a

  • Detta ämne har 23 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2013-02-17 23:25 av .
Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #192552
    tobbe54
    Deltagare

    @Choffe1989 wrote:

    Äntligen har jag väldigt trevlig information till alla på detta forum som åker NG.
    Har hittat Löd punkten på krets kortet som gör att instrumenten lever j***l och har disco.

    kommer att göra en tråd om detta med bilder och väldigt utförliga instruktioner så att alla ska kunna göra detta själva istället för att köpa nya instument hela tiden.

    Hoppas du har möjlighet att lägga ut dina instruktioner snart för nu har jag släppt ner tanken och kollat nivågivaren, den ser väldigt fin ut. 😮
    Trodde att detta var felet för att när jag hade ungefär halv tank började instrumentet att fungera, men när jag mätte motståndet så såg det ut som det visade ökade med jämt värde om jag lyfte i armen, inget glapp eller jättehopp i värdet nånstans.
    Jag kommer att slipa den när jag ända har den lös, men sedan återstår att kolla instrumentet, så din instruktion skulle sitta fint. 😀
    SNÄLLA!

    #192553
    turbolamko
    Deltagare

    @Tobbe54 wrote:

    @Choffe1989 wrote:

    Äntligen har jag väldigt trevlig information till alla på detta forum som åker NG.
    Har hittat Löd punkten på krets kortet som gör att instrumenten lever j***l och har disco.

    kommer att göra en tråd om detta med bilder och väldigt utförliga instruktioner så att alla ska kunna göra detta själva istället för att köpa nya instument hela tiden.

    Hoppas du har möjlighet att lägga ut dina instruktioner snart för nu har jag släppt ner tanken och kollat nivågivaren, den ser väldigt fin ut. 😮
    Trodde att detta var felet för att när jag hade ungefär halv tank började instrumentet att fungera, men när jag mätte motståndet så såg det ut som det visade ökade med jämt värde om jag lyfte i armen, inget glapp eller jättehopp i värdet nånstans.
    Jag kommer att slipa den när jag ända har den lös, men sedan återstår att kolla instrumentet, så din instruktion skulle sitta fint. 😀
    SNÄLLA!

    Fixa en separat tråd och beskriv allt med bilder osv så kan jag flytta detta till FAQ sen 🙂

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192564
    rallysaaben
    Deltagare

    JAG FICK IGÅNG min instrumentpanel!..
    Felet var att kabelklossen (heter vad?) hade lossnat – antagligen av allt bankande.

    Så nu fick jag igång den, fick banka lite (igen) för att den skulle fungera!

    Kan det vara så, att felet faktiskt sitter i kabelklossen?..

    #192652
    tobbe54
    Deltagare

    @TurboLamko wrote:

    @Tobbe54 wrote:

    @Choffe1989 wrote:

    Äntligen har jag väldigt trevlig information till alla på detta forum som åker NG.
    Har hittat Löd punkten på krets kortet som gör att instrumenten lever j***l och har disco.

    kommer att göra en tråd om detta med bilder och väldigt utförliga instruktioner så att alla ska kunna göra detta själva istället för att köpa nya instument hela tiden.

    Hoppas du har möjlighet att lägga ut dina instruktioner snart för nu har jag släppt ner tanken och kollat nivågivaren, den ser väldigt fin ut. 😮
    Trodde att detta var felet för att när jag hade ungefär halv tank började instrumentet att fungera, men när jag mätte motståndet så såg det ut som det visade ökade med jämt värde om jag lyfte i armen, inget glapp eller jättehopp i värdet nånstans.
    Jag kommer att slipa den när jag ända har den lös, men sedan återstår att kolla instrumentet, så din instruktion skulle sitta fint. 😀
    SNÄLLA!

    Fixa en separat tråd och beskriv allt med bilder osv så kan jag flytta detta till FAQ sen 🙂

    Verkar som ”Choffe1989” inte gjort nåt än i detta ämne 😕
    Nån annan som har nåt tips? Skulle vara :king

    #193231
    tobbe54
    Deltagare

    @Choffe1989 wrote:

    Äntligen har jag väldigt trevlig information till alla på detta forum som åker NG.
    Har hittat Löd punkten på krets kortet som gör att instrumenten lever j***l och har disco.

    kommer att göra en tråd om detta med bilder och väldigt utförliga instruktioner så att alla ska kunna göra detta själva istället för att köpa nya instrument hela tiden.

    Hej ”Choffe 1989” Hoppas du kan fixa tråden som du sagt i ovan inlägg :drugged

    #193277
    stefanm
    Deltagare

    lägg ner era förhoppningar om svar, har skrivit det tidigare och mången med mig kan nog intyga att det inte går att peka på ett enskilt ställe som felar på dessa. Får man igång sitt så skulle jag nog vilja kalla det för tur snarare än att man löst problemet för alla.

    Jag har lött om ett tiotal instrument, bytt komponenter i spänningsförsörjningsdelen där det brukar fela och bytt delar mellan olika instrument och en del hoppar igång och en del är stendöda så det är som sagt rena lotteriet och säkerligen är det nåt på djupet som felar på de flesta…….

    #193498
    choffe1989
    Deltagare

    @StefanM wrote:

    lägg ner era förhoppningar om svar, har skrivit det tidigare och mången med mig kan nog intyga att det inte går att peka på ett enskilt ställe som felar på dessa. Får man igång sitt så skulle jag nog vilja kalla det för tur snarare än att man löst problemet för alla.

    Jag har lött om ett tiotal instrument, bytt komponenter i spänningsförsörjningsdelen där det brukar fela och bytt delar mellan olika instrument och en del hoppar igång och en del är stendöda så det är som sagt rena lotteriet och säkerligen är det nåt på djupet som felar på de flesta…….

    har inte varit aktiv på forumet på länge men käre stefanm du anar inte så fel du har, finnes en liten komponent som man byter och löder på fyra eller fem punkter på bakre kretsen och sedan byter två komponenter på andra kortet där mätarna är monterade.

    #193546
    stefanm
    Deltagare

    Då kan vi snart förvänta oss en guide hur vi får fungerande instrument då?

    #194781
    tobbe54
    Deltagare

    @Choffe1989 wrote:

    @StefanM wrote:

    lägg ner era förhoppningar om svar, har skrivit det tidigare och mången med mig kan nog intyga att det inte går att peka på ett enskilt ställe som felar på dessa. Får man igång sitt så skulle jag nog vilja kalla det för tur snarare än att man löst problemet för alla.

    Jag har lött om ett tiotal instrument, bytt komponenter i spänningsförsörjningsdelen där det brukar fela och bytt delar mellan olika instrument och en del hoppar igång och en del är stendöda så det är som sagt rena lotteriet och säkerligen är det nåt på djupet som felar på de flesta…….

    har inte varit aktiv på forumet på länge men käre Stefan M du anar inte så fel du har, finnes en liten komponent som man byter och löder på fyra eller fem punkter på bakre kretsen och sedan byter två komponenter på andra kortet där mätarna är monterade.

    Hej Choffe1989,
    Hoppas du kan göra tråden som du ”lovat”.

    Var på skroten och skaffade ett instrument i fredags.
    Glad i hågen började jag att byta det på Söndag.
    Är ju lite skruvande, men allt gick bra och när jag anslöt instrumentet och vred på tändningen så funkade det perfekt!
    Kollade att instrumentlamporna lyste och reostaten funkade, allt OK! (Vreda av och på tändningen säkert 7-8 ggr och allt funkade)
    Startade dock inte bilen, då den stod inne i garaget.
    Gick in och käkade, när jag sedan skulle köra ut bilen ur garaget så funkade inte instrumenten 👿 😳
    HUR går detta till??
    Nu hann jag inte kolla på det nåt mera, men får ta upp det igen och se om jag hittar nåt glapp.
    Och nu har jag ju det gamla instrumentet att joddla med åxå.
    Vore evinnerligt tacksam om du, Choffe1989, har möjlighet att mera precist kunde tala om vad man kan kolla på 😀

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng