Isträffen i Bergsäng 2012

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Isträffen i Bergsäng 2012

• Detta ämne har 31 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2012-03-08 20:58 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Författare
    rallysaaben
    Deltagare

Så här kul hade vi här i lördags, tack till lollo som anordnar träffen, och tack till alla som kom, den här dan kan man leva på ända tills nästa års träff.

Obs! Jag är inte så haj på det där med länkar och så, men hoppas att det blir rätt.

http://www.bilsportsfotografen.se/saabtraff.html

L-M Andersson
    Deltagare

IS….Jag bor i fel del av landet just nu… Ser vansinnigt trevligt ut!!

Dicst
    Deltagare

Jepp, det där var belöningen för årets slit! :CH Tack själv Anders för att du och Rickard lägger energi på att ploga bana.
    Funderar på om man inte skulle preparera två spår nästa år, som en inre och en yttre ring så man kan byta bana efter halva dagen när det börjar bli allt för sönderkört?

janne2takt
    Deltagare

Tack alla som arrangerat och va me för att göra det till en fantastiskt rolig helg.
    Denna helgen är något av de ”roligaste man kan göre me bôxera på” :ROLF
    Och vi för hoppas att Lollo inte har tömt ut för mycke glykol på isen så att den kan frysa till nästa år igen :CE

rallysaaben
    Deltagare

@Dicst wrote:

Jepp, det där var belöningen för årets slit! :CH Tack själv Anders för att du och Rickard lägger energi på att ploga bana.
    Funderar på om man inte skulle preparera två spår nästa år, som en inre och en yttre ring så man kan byta bana efter halva dagen när det börjar bli allt för sönderkört?

Tack!

Jo tanken har allt funnits redan, och det är ingen dum ide, jag tror att det får bli nått åt det hållet nästa år. Vi var upp på söndagen och kollade banan, det var riktigt djupa spår på en del ställen, vi har borrat hål och släppt upp vattnet på de värsta ställena, så nu fryser det till och sen är banan som ny igen, så det kan nog bli lite race framöver också.

/Anders

Dicst
    Deltagare

Perfekt! Jag hoppas vi kan samordna oss nån mer gång för lite enklare ”spontanåka” nu när däcken sitter på. Räknar med att riva bilen efter denna vintern, så jag vill gärna suga ut allt det bästa ur säsongen. Ner mot -20°C nästa helg enligt YR.NO, så hoppet är att vi kan njuta igen om nån helg när det passar praktiskt.

Min bil gick drygt 12 mil i lördags på isen -> en full tank försvann. Någon som har liknande statistik?

rally
    Deltagare

Stort tack till alla arrangörer samt till alla andra inblandade. Vilken otrolig trevlig helg.

20,5mil och 60liter V-power gick det åt.

/Fredrik

Lollo
    Deltagare

Tack till Anders ”EKA” Eksröm för de fina korten
    http://www.ekasfoto.com/

Ser ut att ha varit en riktigt trevlig tillställning!

rally
    Deltagare

Superfina bilder!!!!

Såg att det var Tobbe Karlsson som körde Tommys bil.

/Fredrik

kmb
    Deltagare

härliga bilder. Smittsamt det där, får kanske ta och skruva på dubbdäcken i vinter också då.

rallysaaben
    Deltagare

Jag skulle tro att vi i våran bil körde upp lite mer än 30liter, hur långt vi åkte vet jag inte, men några mil blev nog.

Dicst
    Deltagare

Här berättar jag för Säfflebonden vem som är nummer 1 efter en is-jakt som slutade med att han snurrade! :CE

Bra statistik för dagen också, totalt fyra bilar som havererade inom loppet av två timmar va? :ID Måste ju betyda att de haft roligt, men tyvärr alldeles för kort tid. Hem och skruva.

hotrodder
    Deltagare

Det e ju underbart kul och underhållande att köra på is :AP
    Skulle bra gärna vilja åka ner å besöka de däran Värmlänningarna :CE

rally
    Deltagare

Lollo stod väl för 60% utav de 5 bilar som havererade????

Han har mycket att göra nu!!!!!

/Fredrik

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng