”Jubbe”träff 2010

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter ”Jubbe”träff 2010

• Detta ämne har 22 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2010-06-06 15:51 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    jan.n
    Deltagare

Det var 11 januari 1980 som den sista 96:an, aquamarinblå med brun inredning, lämnade bandet på fabriken. Efter några år köptes bilen tillbaka av fabriken och kan numera beskådas på fabriksmuséet i Nystad. 21 framgångsrika år med modellen hade lagt grunden för fortsatt biltillverkning. 96:an blev en bilmodell som satte Sverige på hjul, känd, hatad eller älskad av alla.

Nästan alla, inklusive våra ungdomar, har en relation till SAAB 96.

Är du en av dem som har en -80 stående, renoverad, orenoverad eller i behov av renovering?
    Det blir perfekt om du är klar till sommaren 2010 för då är min plan att det ska vara en stor SAAB-80 träff i Norra Skåne. Det finns ju en hel del jubbar kvar, många av dem under renovering. Min tanke/idé är att ordna en -80 träff under semestern så bilarna kan få fylla 30 och bli ”veteraner”. Jag hade tänkt att träffen skulle vara för alla -80 SAAB-ar och speciellt för de aqvamarinblå med Ronalfälgar. Intressant att se om det blir någon reaktion på denna idé?
    PM:a mej gärna om du har idéer om vad som kan hända på en sådan träff!

jan.n
    Deltagare

Många PM har det blivit. Nu har Skånias styrelse och vi i Bjärnum landat i när träffen ska vara!

Alla som har färdig eller hinner få färdig en -80 år SAAB och kan och vill – träffas på motorhistoriska dagen 6 juni 2010 vid bilmuséet i Bjärnum. Var Bjärnum ligger? 15 km söder om E4:an Markaryd vid gränsen mellan Småland och Skåne

Det verkar vara väldigt många renoveringar som ”är på gång” så vi har ordnat en STOR uppställningsplats. Åke Karlssons bilmusém är i sig själv värt ett besök men nu med massor av 80-SAAB:ar kommer det att blir ännu bättre. Om du inte har en SAAB-80? Kom ändå! Du kan ju alltid vara med och prata, sparka på däck och ha det allmännt trevligt!

Träffen blir 5 km från campingen i Vittsjö där det även finns stugor att hyra. Kan tänka mej att det blir någon form av ”förberedelsefest” på lördagskvällen 5 juni. Hur evenemanget i övrigt ska se ut tar jag gärna emot tips på. Ber att få återkomma när saker börjar falla ännu mera på plats.

Bengt Åkesson
    Deltagare

Bra Jan!

Då var första datumet 2010 inbokat på Saab Skånias träffsida

/B

porsche944
    Deltagare

Känns som om jag måste öka takten lite, eller rättare sagt mycket.

jan.n
    Deltagare

Vi har ju kunnat följa Michaels fantastiska renovering här på forumet under vintern. Du behöver inte ha en så noggrann renovering för att komma till träffen 6 juni på motorhistoriska dagen i Bjärnum. Det finns ungefär 30 jubbe V4 som nyligen har varit inregistrerade i södra delen av landet och jag hoppas att några av dem dyker upp. Alla SAAB-ar är lika välkomna på motorhistoriska dagen men vi kommer att ha en särskild avdelning för de SAAB:ar som jubilerar i år (årsmodell 50, 60, 70 och 80). Kommer du med SAAB 90 är du också välkommen! Drygt två månader kvar!!!!!

saab95racing
    Deltagare

Jag kommer om jag har besiktiat 99 turbon!

Per-Erik
    Deltagare

årsmodell 90 då? får inte vi vara med?

saab95racing
    Deltagare
    Per-Erik wrote:

Det står det ju! 😀 :deal:

Per-Erik
    Deltagare
    SAAB95RACING wrote:
    Per-Erik wrote:

Det står det ju! 😀 :deal:

nä, det gör det väl inte ?…. nåväl, man kan väl stå på en ”fulparkering” å titta på 🙂

emul
    Moderator

Johodu Per-Erik!

Kommer du med SAAB 90 är du också välkommen!

bovy
    Deltagare
    emul wrote:
    Johodu Per-Erik!

Kommer du med SAAB 90 är du också välkommen!

Nehedu emul!
    SAAB 90 är en bil, inte en årsmodell. Per-Erik frågade efter årsmodell 90, och den får antagligen stå på ”fulbilsparkeringen” tillsammans med alla de bilar som inte är av jämna 10-tal, som jag tolkar det.

Mvh Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

900 classic cab
    Deltagare
    jan.n wrote:
    Alla SAAB-ar är lika välkomna på motorhistoriska dagen men vi kommer att ha en särskild avdelning för de SAAB:ar som jubilerar i år (årsmodell 50, 60, 70 och 80).

Varför blir det alltid samma snack när någon ordnar en träff?
    Det är ju bara att läsa innantill och se att alla bilar är välkomna. -Hur tydligt som helst. 🙂
    (Det var samma frågor angående B-motor & cab-träffen förra sommaren)…

bovy
    Deltagare
    900 Classic Cabriole wrote:
    jan.n wrote:
    Alla SAAB-ar är lika välkomna på motorhistoriska dagen men vi kommer att ha en särskild avdelning för de SAAB:ar som jubilerar i år ([color:#FF0000]årsmodell 50, 60, 70 och 80[/color]).

Varför blir det alltid samma snack när någon ordnar en träff?
    Det är ju bara att läsa innantill och se att alla bilar är välkomna. -Hur tydligt som helst. 🙂
    (Det var samma frågor angående B-motor & cab-träffen förra sommaren)…

Vad jag tror Per-Erik undrar över är varför inte 90-års modell också räknas in bland de jubilerande. Jag undrar samma sak. En fin Talladega hade väl inte skadat? Själv kommer jag att parkera på anvisad plats om jag kommer. 🙂

Mvh Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

Per-Erik
    Deltagare

ehm…jag försökte inte vara grinig alls, utan tolkade det som att det var modellen SAAB 90 och inte årsmodell som menades… Om det var årsmodell 90 som var tanken ber jag om ursäkt… Kommer jag parkerar jag där det pekas att jag ska vara 🙂

Bengt Åkesson
    Deltagare
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng