Karossbyte, flytta över allt till ny kaross!
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Karossbyte, flytta över allt till ny kaross!
- Detta ämne har 20 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2015-03-28 12:18 av
morsole.
-
FörfattareInlägg
-
@M.Broberg wrote:
@antonn wrote:
Bara en fråga: Varför är det så stor grej om bilen har katalysator? 😕
alltså katalysatorn renar verkligen avgaserna. Ordentligt.
Det är jag med på! Jag undrar mer varför det är så viktigt att bilen inte ska ha kat i det här fallet.
Är det för att motorn som TS vill använda (MY85 enligt garagetlänk) från början är reg UTAN kat och därmed inte kan användas för en regbes idag på grund av att besiktningen vill ha motor, katalysator och styrsystem från samma bil som dessutom måste vara registrerad MED kat?Man kan alltså inte använda en MY85 T16 som donator och sedan komplettera med kat utan man måste alltså ta motorn från en bil som har kat från början för att bes ska bli nöjd?
@antonn wrote:
Man kan alltså inte använda en MY85 T16 som donator och sedan komplettera med kat utan man måste alltså ta motorn från en bil som har kat från början för att bes ska bli nöjd?
jo. om du reggar som ombyggt fordon och byter till E85 och annat sprut. DÅ kan du ”bygga pÅ” katalysator. ananrs är det org insprut som gäller med fungerande kolkanister = nytt elsystem…
det blir krångligare alltså.
@M.Broberg wrote:
@antonn wrote:
Man kan alltså inte använda en MY85 T16 som donator och sedan komplettera med kat utan man måste alltså ta motorn från en bil som har kat från början för att bes ska bli nöjd?
jo. om du reggar som ombyggt fordon och byter till E85 och annat sprut. DÅ kan du ”bygga pÅ” katalysator. ananrs är det org insprut som gäller med fungerande kolkanister = nytt elsystem…
det blir krångligare alltså.
Kan man regga en 900i som ombyggt fordon om man till exempel slänger i en T16 från valfritt år, monterar avgassystem med kat, trionic-konverterar och kör på E85? I så fall är ju inte det något jättejobb.
@antonn wrote:
@M.Broberg wrote:
@antonn wrote:
Man kan alltså inte använda en MY85 T16 som donator och sedan komplettera med kat utan man måste alltså ta motorn från en bil som har kat från början för att bes ska bli nöjd?
jo. om du reggar som ombyggt fordon och byter till E85 och annat sprut. DÅ kan du ”bygga pÅ” katalysator. ananrs är det org insprut som gäller med fungerande kolkanister = nytt elsystem…
det blir krångligare alltså.
Kan man regga en 900i som ombyggt fordon om man till exempel slänger i en T16 från valfritt år, monterar avgassystem med kat, trionic-konverterar och kör på E85? I så fall är ju inte det något jättejobb.
Bromssystem, drivlina och motor är minimum. får inte vara för bolt on.. tex m3 grejjer på en 320.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
