Komponent skillnader insprutning vs turbo 8v

Forums Modellspecifika forum OG900 Komponent skillnader insprutning vs turbo 8v

This topic contains 6 replies, has 5 voices, and was last updated by 2010-11-14 15:38.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #24979

    andersson__
    Deltagare

    Vad är det som skiljer i k-jetronic mellan vanlig insprutare och turbo? Vad jag hört/läst mig till genom åren är det spridarna och styrtrycksventilen, något mer?

    Vad har dessa två komponenter för nr för turbo vs insprutning? Har lite nya grejjer liggandes men vet ej om dom är till turbo eller vanlig insprutare, nån med EPC borde kunna kolla?

    Tack på förhand!

    #179498

    plankan
    Deltagare

    @andersson__ wrote:

    Har lite nya grejjer liggandes men vet ej om dom är till turbo eller vanlig insprutare, nån med EPC borde kunna kolla?
    Tack på förhand!

    Nog lättare om du skriver res. nr på dom delarna du har,så kan man söka i EPC på dom 😉
    Annars så PM’a nummer på delarna till mig så skall jag ta en titt på det.

    #179589

    finns några olika spridare mellan modellerna också, sen är mängdhuvudet annorlunda. det är för 6cyl på turbo (men 2 hål är pluggade).

    Nuffror och sånt har jag dock noll koll på 🙂

    #179590

    andersson__
    Deltagare

    Tackar för den infon, sen är väl mängdhuvuderna annorlunda på bilar med kat? Är väl några/nåt extra uttag till taktventilen m.m om jag inte missminner mig.

    plankan, du har Pm!

    #178661

    jellybear
    Deltagare

    Jag har även för mig att bränslereläet och tändmodulen skiljer mellan sugis och turbo, men vågar inte svära på det.

    #179725

    Angående mängdhuvud på kat/ej kat så vet jag inte hur det är på turbo, men sugis har JÄTTELITEN mängdskiva jämfört med den utan lambda 🙂

    #179743

    saabaero
    Deltagare

    @jellybear wrote:

    Jag har även för mig att bränslereläet och tändmodulen skiljer mellan sugis och turbo, men vågar inte svära på det.

    Tror nog du har rätt ia angående reläet.
    T8 har övervarvningsskyddet i bränslereläet men de funktionen tror jag saknas på icke turbo, ia av de tidiga årgångarna.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng