Mektips om dålig gång på 900 T16 önskas…
- Detta ämne har 23 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2012-07-13 12:53 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Mektips om dålig gång på 900 T16 önskas…
Magnetventilen klickar som den skall? Vid tändning på och när du kopplar ur t,ex? Spontant så tycker jag det låter som ett elfel. Främre jordpunkten är ett läskigt ställe. Kolla där och ledningarna därifrån. Här brukar det vara problem. Du hittar jordningpunkten under turbon, på en av balkarna fram mot kylaren.
Magnetventilen verkar funka som den ska, den klickar vid start, m.m.
Jordpunkterna är i ordning, får väl börja mäta upp kablarna…
mvh
Nej, nej!!!
Inte än… :czy
Det är därför jag ska mäta och se spänning och spänningsfall…
mvh
@SaabAero wrote:
Kollat BTR ?
Sitter vacumslangarna på rätt uttag på insug och spjällhus ?
Provat en fungerande LMM ?
BTR verkar ok men ska se om det finns någon annan att testa med…
Har kollat slangar enligt bilder och förklaringen på vänster hjulhus samt en 88a turbo och allt verkar stämma. Har dessutom testat ett par alternativ…
Har provat 2 eller 3 LMM som har funkat på andra bilar men det är klart det är ju ingen garanti…
Jag tycker ju att bilen borde hamna i limp home läget om LMM är ras…
Har läst Anders tråd om en 84 T16 och det verkar som att jag bara skrapat på ytan om möjliga fel.
För nu när bilen går fint efter spridarbytet fast laddtrycket är dåligt nålen går bara till en tredjedel på det orange fältet…
fast skitsamma sommar´n är nog snart slut! :ROLF
Frugan besiktigade bilen igår! / blev det, dessutom går bilen riktigt fint fast laddtrycket stannar vid en 3dje del av det orange fältet…
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem