Mektips om dålig gång på 900 T16 önskas…

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Mektips om dålig gång på 900 T16 önskas…

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare

Magnetventilen klickar som den skall? Vid tändning på och när du kopplar ur t,ex? Spontant så tycker jag det låter som ett elfel. Främre jordpunkten är ett läskigt ställe. Kolla där och ledningarna därifrån. Här brukar det vara problem. Du hittar jordningpunkten under turbon, på en av balkarna fram mot kylaren.

juli 4, 2012 kl. 04:26 #45430

Magnetventilen verkar funka som den ska, den klickar vid start, m.m.
        Jordpunkterna är i ordning, får väl börja mäta upp kablarna…
        mvh

juli 4, 2012 kl. 21:02 #45451

Har du varit så drastisk så du har provat med en annan främre kabelstam?

juli 5, 2012 kl. 10:54 #45460

Nej, nej!!!
            Inte än… :czy
            Det är därför jag ska mäta och se spänning och spänningsfall…
            mvh

juli 6, 2012 kl. 18:39 #45493

Haha! du behöver ju inte ta bort den gamla, lägg den ”nya” bredvid och koppla in den.. har du något läskigt kabelbrott i den gamla…

juli 6, 2012 kl. 20:11 #43268

Kollat BTR ?
                Sitter vacumslangarna på rätt uttag på insug och spjällhus ?
                Provat en fungerande LMM ?

juli 7, 2012 kl. 07:38 #45497

@lars2t wrote:

Haha! du behöver ju inte ta bort den gamla, lägg den ”nya” bredvid och koppla in den.. har du något läskigt kabelbrott i den gamla…

Nä det är klart men då måste jag ju ha en att testa med….
                  mvh

juli 7, 2012 kl. 07:51 #45498

@SaabAero wrote:

Kollat BTR ?
                    Sitter vacumslangarna på rätt uttag på insug och spjällhus ?
                    Provat en fungerande LMM ?

BTR verkar ok men ska se om det finns någon annan att testa med…
                    Har kollat slangar enligt bilder och förklaringen på vänster hjulhus samt en 88a turbo och allt verkar stämma. Har dessutom testat ett par alternativ…
                    Har provat 2 eller 3 LMM som har funkat på andra bilar men det är klart det är ju ingen garanti…
                    Jag tycker ju att bilen borde hamna i limp home läget om LMM är ras…
                    Har läst Anders tråd om en 84 T16 och det verkar som att jag bara skrapat på ytan om möjliga fel.
                    För nu när bilen går fint efter spridarbytet fast laddtrycket är dåligt nålen går bara till en tredjedel på det orange fältet…

fast skitsamma sommar´n är nog snart slut! :ROLF

juli 13, 2012 kl. 12:53 #45697

Frugan besiktigade bilen igår! / blev det, dessutom går bilen riktigt fint fast laddtrycket stannar vid en 3dje del av det orange fältet…

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.