Misständer

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 60 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • november 4, 2010 at 18:32 #179274

      Den tänder och går igång, har man den på höga varv så går det bra men direkt man har den kring 1000 1500 varv så puffar den och baktänder.
      Har försökt gå igenom slangar och kablar och se om dom är hel, det jag sett ser det bra ut.

        november 4, 2010 at 18:44 #179275

        Tja läst igenom tråden igen nu,så ser jag att rotorn är inte bytt eller har jag missad det? Tändkablar? Detta är ju en t8 med mek insprut eller hur hur ser det ut under gummi grejen till luftskivan?
        Har för mig att den ska gå lätt och kan vara rätt smutsig ibland. va läge sen man hade en t8 😉

        Mvh Nisse

          november 4, 2010 at 19:02 #179277

          Tja.
          tändkablar, rotor, fördelarlock, soppa filter, kollat kedjan så den sitter rätt. sen har jag lossat på alla slangar till turbo och förgasaren och under gummi grejen var det rent. och gummit var oxå i bra skick.
          Känns som att jag går runt i cirklar just nu 😆

          Tack för svar.
          Mvh.Kristoffer

          @longjohn61 wrote:

          Tja läst igenom tråden igen nu,så ser jag att rotorn är inte bytt eller har jag missad det? Tändkablar? Detta är ju en t8 med mek insprut eller hur hur ser det ut under gummi grejen till luftskivan?
          Har för mig att den ska gå lätt och kan vara rätt smutsig ibland. va läge sen man hade en t8 😉

          Mvh Nisse

            november 4, 2010 at 19:33 #179279

            Hmm förstår dig ,har t8 en temp givaren i mitten på insuget? inget ovanlig att den är paj en ny sån kostar typ 50 spänn på speedparts.

            Mvh Nisse

              november 4, 2010 at 19:46 #179284

              Jo det har den. och den kabeln var av men satte ihop den men var samma problem, kanske tar och byter den oxå ifall att. går det att lura temp givarn så att den tror att den funkar ? tänkte så om jag kan pröva.
              kan lambdasonden gör så att den baktänder och beter sig ?

              Mch.Kristoffer

              @longjohn61 wrote:

              Hmm förstår dig ,har t8 en temp givaren i mitten på insuget? inget ovanlig att den är paj en ny sån kostar typ 50 spänn på speedparts.

              Mvh Nisse

                november 4, 2010 at 20:10 #179288

                Jo det går att kortsluta tempgivare för att testa,men skulle ändå satsa på en ny.
                Lamba kan ju spöka den med vet bara inte hur detta är på en t8 om den inte funkar eller dåligt så tänds väl lampan check engine 😉

                Mvh Nisse

                  november 5, 2010 at 22:57 #179386

                  Hej.
                  Nu har jag fått den att gå lite bättre efter massa ut och indragningar av slangar och kablar.

                  Jag filmade så ni får ett hum hur den beter sig.

                  Pumpar jag på gasen så håller den sig igång och verkar gå bra men dirket den kommer på tomgångsvarv så vill den dö eller baktända/misstända

                  Här är videon, hoppas den hjälper kanske lite.
                  http://www.youtube.com/watch?v=isIlY4kcOc8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Mvh.Kristoffer

                    november 6, 2010 at 09:23 #179404

                    Tja har du ett läckande grenrör? Har du kollad slangarna till/från turbon?

                    Slangarna som går från spjällhuset till tillsatsluftsliden?

                    Mvh Nisse

                      november 6, 2010 at 09:34 #179406

                      Kom på en till sak när jag läste en annan tråd om t8 som gick usel. Är intercooler hel? syns nog inte men har du plast varianten kan de va en spricka nånstans,o-ringar till spridare?
                      Känns som jag bara ger dig mera jobb 🙂 sitter bara här o tänker högt 🙂

                      Mvh Nisse

                        november 6, 2010 at 10:16 #179409

                        Av ljudet att döma så tycker jag det kan låta som ett elektriskt fel, men det enda som är kvar att byta är väl tändspolen då, om jag läst rätt. Det kan också vara en ventil som havererat, det hände på en annan bil jag hade (en honda) och den lät ungefär som din. Man kunde nödtorftigt hålla igång den om man gasade, men den dog på tomgång.
                        Kompressionsprov?
                        Hoppas bilen var billig i alla fall.

                          november 6, 2010 at 12:05 #179412

                          Tja.
                          Jag kan nog ha ett läckande grenrör faktist, för det pyser som till därifrån, kanske skulle plocka bort och plana grenröret.
                          slangarna har jag kollat säkert 5 gånger, haft lös och satt dit 😯

                          ska kolla spridarna hur dom ser ut o-ringarna.

                          ingen fara, känns som att jag gjort så mycket så vill gärna ha mer tips. 🙂

                          Mvh.Kristoffer

                          @longjohn61 wrote:

                          Tja har du ett läckande grenrör? Har du kollad slangarna till/från turbon?

                          Slangarna som går från spjällhuset till tillsatsluftsliden?

                          Mvh Nisse

                            november 6, 2010 at 12:09 #179413

                            Tändspolen har jag prövat med en ny som jag hade liggandes och det var samma.
                            Det är bytt topp i den och den gick tydligen bra en när den var bytt men sen kom det här problemet.
                            ska pröva att komp testa.

                            Den var väldigt billig 🙂 Den är grymt fin i övrigt så jag är beredd på att byta motor fast. :mrgreen:

                            Mvh.Kristoffer

                            @Michelle wrote:

                            Av ljudet att döma så tycker jag det kan låta som ett elektriskt fel, men det enda som är kvar att byta är väl tändspolen då, om jag läst rätt. Det kan också vara en ventil som havererat, det hände på en annan bil jag hade (en honda) och den lät ungefär som din. Man kunde nödtorftigt hålla igång den om man gasade, men den dog på tomgång.
                            Kompressionsprov?
                            Hoppas bilen var billig i alla fall.

                              november 6, 2010 at 21:51 #179444

                              Ta komp prov först, och är det okej så kolla om tändningen står rätt, även så vacuum klockan på fördelaren funkar, så den inte hängt sig. har dom haft toppen loss så hade dom ju även fördelaren väck så kan ju hända att tändningen står fel, ställ den isåfall med stroblampa.

                                november 11, 2010 at 21:25 #179114

                                Hur går det har du kommit nå vart ❓

                                Mvh Nisse

                                  november 14, 2010 at 12:44 #179734

                                  nja jag fick lite mer problem, tidigare ägaren hade dragit sönder pinbultarna till grenröret och försökt borra nya hål men borrat snett, såg för taskigt ut så nu är toppen borta och är på verkstad för fix.
                                  så jag återkommer när jag fått dit toppen igen och kollat kompen.

                                  Mvh.Kristoffer

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 60 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.