OG 900 Trubbnos Strålkastare Utgått?

Forum Modellspecifika forum OG900 OG 900 Trubbnos Strålkastare Utgått?

Detta ämne innehåller 19 svar, har 14 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-01-10 21:53.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare

joand8
    Deltagare

Prova med Fyrkantens Bildemontering i Luleå! Dom kan nog hjälpa dig! Mvh. Johan Andersson.

turbolamko
    Deltagare

Hittade också på tradera, eller ja! Det var mer ett komplett renoveringsset med nya glas, lykthus, reflektorer och tätninglister, Hella Saab original då för 1600 kr. Kändes som en riktig orgasm då man länge letat, de gamla lyktorna blir ju som nya iallafall, min tvåfärgade LYX kommer se ut som en helt annan bil sedan med nya lyktor runtom 🙂

Bilar:
    3x og900: 2x 900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 45000 mil(sommarbil), 1x LYX sedan(under renovering), 1x 900s 1990(vinter/pendlar/bruksbil)
    1x 9-3 Aero 2014 under 1000 mil(sommar/finbil/lätt bruksbil)

reino
    Deltagare

Om man inte är stenhård på att inte gå från orginalutseendet, så kan man jaga rätt på en uppsättning USA-lampor, som jag gjorde. Lättast och billigast blir det om man får kontakt med nån som faktiskt bor på andra sidan pölen samt pysslar med gamla saabar, så ett amerikanskt forum är ypperligt att använda sej av.

Insatserna i dessa lampor är standard 200mm insatser, som finns att hitta i diverse amerikanska och japanska bilar, och kostar billigt i jämförelse, och är ljusår lättare att få tag på.

Jaha, det här är ju ironiskt! Jag hade sådana i nyskick till salu här på klubben för 200st för något år sedan…blev av med dom först på sist sasbfestival…men då var dom inte lika fina längre…

gul-kalle
    Deltagare

Hej

För att genuppta det här ämnet, söker jag en uppsats vä och hö framlykta til trubbnos. Gärna i ok brukskick, behöver inte alls vara i nyskick.
    Kan gärna bytes plus evt. mellanlägg i USA sats om man är nyfiken på hur dom ser ut på en OG 900 i sveariket.
    Hör av er..

mvh
    GK

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.