OG 900 Trubbnos Strålkastare Utgått?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / OG 900 Trubbnos Strålkastare Utgått?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / OG 900 Trubbnos Strålkastare Utgått?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 20, 2014 at 21:16 #24117

      Är på jakt efter nya strålkastare till trubbnos front verkar som det utgått hos alla återförsäljare ? Nån som vet nån firma som har ?

      Mvh / Micke

        februari 21, 2014 at 05:33 #173388

        @mickeooj2 wrote:

        Är på jakt efter nya strålkastare till trubbnos front verkar som det utgått hos alla återförsäljare ? Nån som vet nån firma som har ?

        Mvh / Micke

        Du är nog inte ensam, jag jagade till min trubbnos länge innan jag hittade ett nytt par! Mycket ovanliga idag och så vitt jag vet så finns de inget eftermarknads allternativ utan enda chansen är av privatpersoner som har liggandes!
        Och om du hittar får man betala ordentligt också! Dom som har gått nu de senaste har legat mellan 3500-4000kr paret;)

          februari 21, 2014 at 05:47 #173389

          @Fidde-92 wrote:

          @mickeooj2 wrote:

          Är på jakt efter nya strålkastare till trubbnos front verkar som det utgått hos alla återförsäljare ? Nån som vet nån firma som har ?

          Mvh / Micke

          Du är nog inte ensam, jag jagade till min trubbnos länge innan jag hittade ett nytt par! Mycket ovanliga idag och så vitt jag vet så finns de inget eftermarknads allternativ utan enda chansen är av privatpersoner som har liggandes!
          Och om du hittar får man betala ordentligt också! Dom som har gått nu de senaste har legat mellan 3500-4000kr paret;)

          Är det att betala ordentligt när man får betala vad de kostar? De var dyrare nya.

          //MH

            februari 21, 2014 at 08:10 #173390

            Ja tycker de är mycke med tanke på vad betalade för min bil.
            Men du har ju rätt, om dom hade funnits på Saab hade de varit dyrare:)

              februari 21, 2014 at 08:19 #173391

              @Fidde-92 wrote:

              Ja tycker de är mycke med tanke på vad betalade för min bil.
              Men du har ju rätt, om dom hade funnits på Saab hade de varit dyrare:)

              Det är väl det som är största problmemet med SAAB I sverige, att de värderas så lågt så att man inte vill köpa reservdelar utan helst ha de “gratis”

              //MH

                februari 21, 2014 at 08:29 #173392

                Magnus, man kan även se det som en fördel. Ett lågt pris attraherar fler människor. I sinom tid kommer säkert priserna gå upp. Ingen nytta att beklaga sig över detta idag.

                  februari 21, 2014 at 09:54 #173395

                  Köpesannons rekommenderas. Ibland dyker det upp på Tradera också. Jag sålde en nästan helt ny uppsättning till en Trollhättekille och fick väl 2500 för paret tror jag….

                    februari 21, 2014 at 10:09 #173397

                    @Sulo wrote:

                    Magnus, man kan även se det som en fördel. Ett lågt pris attraherar fler människor. I sinom tid kommer säkert priserna gå upp. Ingen nytta att beklaga sig över detta idag.

                    nja vill inte hålla med där, varför skall jag spara på delar om jag skrotar en bil när man inte ens får betalt för insatsen att ta loss delen.

                    Var en galning som tyckte 1200 kr var för dyrt för en växellåda till en 9-5 aero som var avmonterad, sager bara så lycka till att fixa den billigare.

                    Det är ingen välgörenhet att spara på delar så änkelt är det, vill man inte betala för att man inte har råd, så finns det andra hobbys som kanske passer bättre.

                    //MH

                      februari 21, 2014 at 10:34 #173398

                      @Turbocab wrote:

                      Köpesannons rekommenderas. Ibland dyker det upp på Tradera också. Jag sålde en nästan helt ny uppsättning till en Trollhättekille och fick väl 2500 för paret tror jag….

                      De där med trollhättekille stämmer;) var en helt ny och en i nyskick tror jag;)

                        februari 21, 2014 at 12:20 #173399

                        Ja det var du ja. 🙂

                        Saabhobbyn är ofta mkt billig tycker jag – titta på bilprogram, läs i Klassiker när dom pratar om delar och renovering av andra märken. Tänk att hålla med gamla Merca, BMW, Porsche etc…. 😯

                        Offtopic: Man skulle börja med Volvo Amazon eller nåt, tänk att det finns butiker som säljer delar i mängd över disk för detta märke. Ibland är man lite avis på Volvo-folket!

                          februari 21, 2014 at 14:44 #173401

                          Visst kan man bli avundsjuk på att det går att köpa NOS delar över butiksdisk, men antar att det är väl för att de bilarna inte håller lika hög kvalitet som Saabarna. Gör ju tjusningen med att hålla på med Saabar roligare, att vem som helst inte kan köpa vad som helst över disk.

                          På detta sätt skapas det interaktioner och relationer mellan människor istället för att man drar kortet hos VP-Autoparts.

                          Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
                          Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
                          Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
                          Saab 9-3 Vector SC ´09

                          Skämsbil:
                          Audi A6 Avant

                          Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

                            februari 21, 2014 at 15:08 #173403

                            Det är tur att ni inte håller på med 70-tals Toyota Corolla ,där finns det inte mycket att hitta.

                              februari 21, 2014 at 16:37 #173405

                              Tack för svar =) bara att hålla utkik på diverse marknader och annonser =P

                              Trevlig helg :CH

                                februari 22, 2014 at 12:25 #173416

                                Jag fick jaga länge för att hitta mina också! runt 3000kr för ett par

                                //Henrik

                                  februari 22, 2014 at 14:28 #173420

                                  Kolla skrotar också om det inte bums måste vara nytt, hittade ett par fina härom hösten för “nån” hundring styck.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.