OG900 2,5 liter banbil – FILM på första uppstart

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 2,5 liter banbil – FILM på första uppstart

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 60 totalt)
  • Författare

Den luxen såg riktigt trevlig ut, coupe med den vackra ljusblåmetalic. Kör inte sönder bara, de börjar bli ovanliga 😉

december 30, 2010 kl. 13:07 #180761

@Pershav wrote:

Den luxen såg riktigt trevlig ut, coupe med den vackra ljusblåmetalic. Kör inte sönder bara, de börjar bli ovanliga 😉

Hehe, nej nu får den stå i garage till sommaren 😉 Då ska det bytas trösklar 😉

januari 6, 2011 kl. 21:10 #180907

Nu har det varit ihop och isär tjugo gånger med denna motor. Precis när allt var klart hade vi tappat bort lageröverfallen till vevaxeln så då blev det att fixa nytt block och montera det istället och sen tar vevaxeln i överallt med 90 slaget. Här kommer lite bilder 🙂 På lördag ska den startas!!

Fick hjälp av min bror att renovera och förstärka växellådan.

exempel på vart det tar i med 90 slaget. Detta löste vi med kemiskt aluminium som man använder i förbränningsrummen på dragrace motorer 😉

kolvar i!

Växellådan klar

weber förgasarna renoverade och det putsade insuget

Synd att putsat blir så dåligt på bild 🙁

Fördelare håller på att byggas om nu.

Så imorgon sätts den i bilen och provkörs på lördag 🙂

januari 6, 2011 kl. 21:37 #180908

Mycket vackert motorbygge!!! Alla tummar upp!!! ❗ ❗ ❗

januari 7, 2011 kl. 10:36 #180909

MariusTangen skrev: synd att putsat blir så dåligt på bild 🙁

Tycker det syns mycket bra, blir kanon 😀

Mvh Nisse

januari 7, 2011 kl. 20:15 #180913

Tack för de positiva kommentarerna! 🙂
                Många timmars putsande 😉

Nu har precis oljetrycket körts fram och imorgon ska den startas! spännande ögonblick 🙂

januari 8, 2011 kl. 13:20 #180918

@MariusTangen wrote:

Tack för de positiva kommentarerna! 🙂
                  Många timmars putsande 😉

Nu har precis oljetrycket körts fram och imorgon ska den startas! spännande ögonblick 🙂

Blir det nån film med motorljud ❓ 😆

Mvh Nisse

januari 8, 2011 kl. 16:01 #180925

Har nu läst igenom hela tråden. Och jag är mäktigt imponerad utav bygget! Hoppas att slutresultatet blir som du har tänkt dig. 😉

Mvh Turbo4

januari 8, 2011 kl. 18:49 #180934

http://www.youtube.com/watch?v=JoqIfeBpIz4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Första gången motorn startats! Kommer en bättre film senare då motorn blivit lite mer inkörd 🙂

januari 8, 2011 kl. 19:01 #180937

Nice. Blir det öppna trattar eller skall du har luftfilter på trattarna? Sen ser jag folkrace/rallycross placeringen av tändspolen. Skall du stångas med de andra när du skall köra? 😛 😉 *Läs ironi*

Låter gött iaf. När är det dags för olja + oljefilter byte då?

mvh

januari 8, 2011 kl. 19:10 #180938

@Turbo4 wrote:

Nice. Blir det öppna trattar eller skall du har luftfilter på trattarna? Sen ser jag folkrace/rallycross placeringen av tändspolen. Skall du stångas med de andra när du skall köra? 😛 😉 *Läs ironi*

Låter gött iaf. När är det dags för olja + oljefilter byte då?

mvh

Hehe, det blir luftfilter på den 😉 Motorn sitter i min rallycross bil nu 😉 Därför tändspolen sitter där som den sitter 😉

Kommer köra motorn ca 2 timmar sen är det olje och filter byte 🙂

Mvh Marius

januari 8, 2011 kl. 19:23 #180939

@MariusTangen wrote:

Hehe, det blir luftfilter på den 😉 Motorn sitter i min rallycross bil nu 😉 Därför tändspolen sitter där som den sitter 😉

Mvh Marius

Okey. Kanske har missat detta men vad för storlek på avgassystemet kommer du att använda? 2½ tum?

januari 8, 2011 kl. 19:44 #180940

@Turbo4 wrote:

@MariusTangen wrote:

Mvh Marius

Okey. Kanske har missat detta men vad för storlek på avgassystemet kommer du att använda? 2½ tum?

Det blir 2 ½ tum ja 🙂 Med 2 ljuddämpare och racing kat. 🙂
                              Mvh

januari 8, 2011 kl. 22:58 #180948

Nice sound i den spisen 😀 går riktigt fint bara att gratulera 😀

Mvh Nisse

juli 10, 2011 kl. 21:53 #185051

Varför säljer du den? Tidsbrits eller pengabrist?

mvh Turbo4

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 60 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.