OG900 2,5 liter banbil – FILM på första uppstart

Forum Övrigt Projekt / Min bil OG900 2,5 liter banbil – FILM på första uppstart

• Detta ämne har 59 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2011-07-10 21:53 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 60 totalt)
  • Författare
    longjohn61
    Deltagare

@MariusTangen wrote:

@Turbocab wrote:

Följer projektet, och det verkar ju djävligt häftigt! Du gör detta i Skolan alltså? Hm, jag ser tillbaka på skoltiden – nej, jag hade inte lika kul…. Alls. 😥

Tjejen intresserad också alltså? Annars brukar dylika FemmeFatale motverka bilbyggandet!!! 😆

Kommer bli lätt iaf 😉 Gör detta som skolprojekt, dock får jag lite för lite tid på bilen tycker jag men 2 och en halv dag i veckan ca. Men det går framåt iaf 🙂

snart är tjejen mer såld på saab än vad jag är så det är riktigt roligt 🙂

Nu blir det mekonomen och hämta fler bussinngar och börja montera!

Uppdate ikväll! 😀

Skulle önska att jag hade 2 och en halv dag i veckan o mecka 😀 o sotis på dig som har kul i skolan är jag inte alls 😆
    Keep upp the good work 😉

Mvh Nisse

widegren
    Deltagare

Kul att se hur projektet framskrider! Jag är gammal elev på Motorsportgymnasiet, dock gick jag på Mantorp… Har även jobbat tillsammans med några av dina klasskamrater(?) i år. Häsa till My och Emil!

Mvh
    Henric ”Gotland” Widegren

schwartz
    Deltagare

Vad räknar du med för vikt raceready? 🙂 ska det besiktigas?

mariustangen
    Deltagare

N- Haha, ja när jag tänker efter blir det nog en del tid med 2 och en halv dag 😀 men man vill ju hålla på hela tiden! 😀

H- Jasså en till motorsportare här på forumet. åkte du Og 900 när du gick på mantorp? Tyckte jag såg några bilder på nån OG därifrån 🙂

s- Hoppas på att få den på runt 900 kg (drömmer iaf) Min rallycross bil väger 970 kg dock har den inte blivit skrapad under. Har inga planer på besiktning men vem vet 😉

mariustangen
    Deltagare

Nu kommer en uppdate från idag!

Tjejen hjälper till med framvagnen!

Svarvad bussning

oljiga alu. och plast bussningar.

Komma känna när man kör över en mygga med denna bilen 😮

Uppställd på pallbockar

När jag ändå höll på att svarva testade jag en väcelspaksknopp, rätt så nöjd 🙂

Ny lackat

Bussningen till bakre krängaren var inte i toppskick

Galvat krängnings fäste (inte rost där det ser ljust ut, bara blankt så det gula speglar sig)

Lackade Spindelleder

Klätt glasfiber panelen med vinyl

Det var vad som hände 🙂

M.Broberg
    Deltagare

Kommer du fräsa av spindellederna för mer caster? 🙂

EDIT: Sjukt snyggt!

mariustangen
    Deltagare

@M.broberg wrote:

Kommer du fräsa av spindellederna för mer caster? 🙂

EDIT: Sjukt snyggt!

Kommer nog inte göra detta. Har faktiskt aldrig hört nån som gjort det, fungerar det bra ? Vi brukar bara justera med brickor på den bakre infästningen till övre länk armen.

M.Broberg
    Deltagare

Det ger mkt lite caster att justera på bakre infästningen 🙂 Peter (aka Pearl-peter aka Peter T16) kör med 6mm/spindelled på sin röde. johan ”fuling” sjölander rekomenderar detta starkt, och han verkar veta vad han sysslar med 😉 BeepBeep @ rejsa.nu har även han gjort det en gång i tiden på en 900s här är den tråden Känns kanske mer som en sak för asfaltsracing? 🙂

Behöver jag tillägga att jag hämtade mian spindelleder i förrgår med 5mm/spindelled avfräst, dock en redig gatbil 🙂

schwartz
    Deltagare

Ok, det låter bra 🙂 vad räknar du med att kräma ur motorn då? Ska bilen tävlas med eller vad är anledningen till valet att inte köra turbo? 🙂 Jag fräste mina spindelleder 6mm i fram respektive bakkant, och visst, bilen styrde in fint men jag har inte jämfört med ofräst 🙂 lycka till!

henrikg
    Deltagare

Fräckt projekt 🙂

Deltagare

coolt bygge, ska följa detta 🙂

mariustangen
    Deltagare

@schwartz wrote:

Ok, det låter bra 🙂 vad räknar du med att kräma ur motorn då? Ska bilen tävlas med eller vad är anledningen till valet att inte köra turbo? 🙂 Jag fräste mina spindelleder 6mm i fram respektive bakkant, och visst, bilen styrde in fint men jag har inte jämfört med ofräst 🙂 lycka till!

Räknar på runt 200 hk och lite över 250 NM bromsade en 2,4 liter för några veckor sen och den hade 194 hk på drivhjulen. Bygger sug motor då vi har så mycket delar och erfarenhet av sug motorer.
    Okej, då ska jag prova att fräsa mina också och även ha originala så får ja se hur stor skillnaden är på banan 🙂 Tack för tipset!

mariustangen
    Deltagare

Så står den just nu.

detta är vad som har hänt idag, låter bilderna tala för sig själv 🙂

longjohn61
    Deltagare

Här händer det saker 😀

Mvh Nisse

M.Broberg
    Deltagare

Nice! vad kör ni för fjädrar? 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 60 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng