og900 cab
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / og900 cab
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / og900 cab
- Detta ämne har 15 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2014-03-02 18:04 av
cabmange.
-
FörfattareInlägg
-
Kanske inte så märkligt..
Dom flesta verkar importera o ha bilarna i helt ok skick i trafik här för billigare pengar än jag gav för min rostiga renoveringsobjekt..
Sen kan jag väl känna att priserna är ganska höga för gamla bilar..
Men för min del har det varit drömbilen så när det dök upp ett lämpligt objekt köptes den per telefon.februari 26, 2014 at 05:56 #173551Visst vill man ha en cab, och og900 smäller väl högst när man är Saabtok.
Men, problemen är platsbristen. Vi vet alla om den, det råder ALLTID platsbrist. Man vill hinna kunna nyttja bilarna man äger också.
Jag personligen kommer att skaffa mig en og900 cab, frågan är bara när, medsmåbarn, arbete och bilar man inte har vill avyttra finns egentligen inte tiden för att införskaffa sig en bil till. Fast vi får väl se vad våren har att erbjuda, Cab-suget byggs ju upp rejält.Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab 9-3 Vector SC ´09Skämsbil:
Audi A6 AvantKassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
@cabmange wrote:
Og900 cab måste vara den mest hopplösa saaben att sälja.
I diskusioner som finns så vill alla äga en men igen köpa.OBS det är inte mitt garagge.
Kan aldrig tänka mig att det är den mest hopplösa saaben att sälja. Det är nog snarare en fråga om priset som så många andra gånger.
För det första är det en bil som är mer än 20 år gammal.
För de andra är det ofta lite (eller mkt i en del fall) fix på dem och det kanske är lite knepigt att få tag i vissa delar.
För det tredje är begärt pris relativt högt för gemene man som inte är Saab-tokar eller som tycker att OG cab är den bästa bilen som någonsin tillverkats.Sätt samma pris som det begärs för en 99:a i motsvarande skick så får vi se vilken som blir såld först 😉
@berra_bus wrote:
Sätt samma pris som det begärs för en 99:a i motsvarande skick så får vi se vilken som blir såld först 😉
Eller en 9000 för den delen. 😉
@lsoderlund wrote:
Visst vill man ha en cab, och og900 smäller väl högst när man är Saabtok.
Men, problemen är platsbristen. Vi vet alla om den, det råder ALLTID platsbrist. Man vill hinna kunna nyttja bilarna man äger också.
Jag personligen kommer att skaffa mig en og900 cab, frågan är bara när, medsmåbarn, arbete och bilar man inte har vill avyttra finns egentligen inte tiden för att införskaffa sig en bil till. Fast vi får väl se vad våren har att erbjuda, Cab-suget byggs ju upp rejält.Lars du kommer ångra dig att du inte skaffade cab tidigare den dag som du testar en, varför åka omkring med bil med tak, när du som ett kinderägg ha flera bilar i en.
Att åka med sin hobbybil en varm sommardag med rutorna nere och allmänt svettigt jämfört med att då kunna cabba ner och ta på sig kepsen.Så mitt tipps överväg att avyttra och sattsa på en bil.
//MH
@berra_bus wrote:
@cabmange wrote:
Og900 cab måste vara den mest hopplösa saaben att sälja.
I diskusioner som finns så vill alla äga en men igen köpa.OBS det är inte mitt garagge.
Kan aldrig tänka mig att det är den mest hopplösa saaben att sälja. Det är nog snarare en fråga om priset som så många andra gånger.
För det första är det en bil som är mer än 20 år gammal.
För de andra är det ofta lite (eller mkt i en del fall) fix på dem och det kanske är lite knepigt att få tag i vissa delar.
För det tredje är begärt pris relativt högt för gemene man som inte är Saab-tokar eller som tycker att OG cab är den bästa bilen som någonsin tillverkats.Sätt samma pris som det begärs för en 99:a i motsvarande skick så får vi se vilken som blir såld först 😉
Förstår inte vad pris och ålder har med saken att göra, då måste det vara vansinne att begära och få en kvarts miljon för en sport!
@cabmange wrote:
Förstår inte vad pris och ålder har med saken att göra, då måste det vara vansinne att begära och få en kvarts miljon för en sport!
Vill man ha en bekväm bil att åka i har definitivt ålder med saken att göra. Jämför i princip vilken bil som helst från 1990 men en ny golf som ändå får betecknas som en medelbil. Vilken är bekvämast?
Äldre bil medför också mer skötsel och mer meckande/fixande.
Pris har väl i allra högsta grad med saken att göra. Begär 300.000SEK och den blir inte såld, begär 3.000SEK och den blir såld så visst har priset att göra med att du anser vara den mest hopplösa saaben att sälja.Jag tolkar ditt första inlägg som att du försökt sälja en OG cab och har haft problem att få den såld. Oavsett vad ägaren tycker den är värd gäller det att få tag i en köpare som anser detsamma. Hittar man inte det blir det svårt att sälja en bil oavsett märke, modell och skick.
En sak jag fortfarande inte fattat.
Svenskar importerar og cab billigt hit, men dom dyrare cabbarna i sverige exporteras ofta.
Varför importerar inte andra länderna från tex england om dom tydligen blir billigare än svenska?
Hörde om en 91a som ska ha gått till belgien för 275 tusen… Helt galen summa även om bilen är fin.1991an var en MonteCarlo edition som gått 3000 mil och var helt i nyskick, priset var mkt riktigt det angivna. (jag hade mkt kontakt med förra svenska ägaren, en mkt trevlig kille i Skåne) Men det var en extrem collectors-edition som gick till en Belgisk Bilsamlare. (den var dock märkligt nog till salu på mobile.de nyligen för över EUR 30.000!, han hade den inte så länge köparen i Belgien)
Många som pratar cab är nog fast i det gamla tänket, det är Svensksålt och Vänsterstyrt som gäller. Då är det ca 400 bilar att välja på i landet. Många av dina bilar är väl Högerstyrda Magnus? Det är ett minus för många, men vi behöver inte ta det här. Men det är nog en absolut minoritet som kan tänka sig bygga om själva till vänstersidan, det är ju ett projekt som överstiger mångas förmåga och vilja, även om vi anser det ”lätt”. Sen är bilarna gamla idag, och jag är inte säker på att intresset stiger. Det kan också vara så att 9-3SS är så himla bra och prisvärda idag att folk hellre vill ha en sån, bättre med reservdelar och man får AC mm… En bil helt utan rätt känsla såklart (nåja) och man går minste om underbara gurglet…. Men jag tror många tittar åt det hållet istället. Utbudet är ju enormt också, og900 var aldrig nån succe i Sverige. Den såldes i kristider och var grisdyr.
För mig är drömbilen alla kategorier en gul og900 TurboS cab, eller kanske en orange…? Eller en blå? 🙂 Nu när jag har en gul så är det lite trist dock, jag får väl köpa en cab av dig Magnus och ha nåt att pilla med? 🙂 (när Aeron är klar….)
nej jag har inga problem att sälja, vill ingen köpa så behöver de inte göra det.
jag har sållt en handfull och det har gått bra, jag har i dagsläget en ute till fösäljning, eftersom jag inte behöver 3 likadana i samma kulör.
Den är jag förvånad att ingen hör av sig på faktiskt, men vad gör det då får den stå och mogna.Martin mina cabbar är vänsterstyrda idag, skall göra klart på den sista som fick bli kvar ändå, en härlig fin vit TurboS med allt, även röd box eftersom det är en 93:a
Bilden som jag visar är Heuschmids bild, och han har ju även bilar till salu för dyra pengar och ja, då kan det ju stämma in bilen som många vill ha men få köper 🙂
//Mh
Köpte mej en OG 900 cab fär flera år sedan, då hade den gått 7 500 mil.
Betalade överpris och är fortfarade helnöjd!
Förra sommaren slog mätaren om till 11 000 mil och jag njuter i fulla drag. Kör bara sommartid.
Det enda bekymret är just körsträckan, jag vill helst inte att det ska bli en långmilare men vill ju köra med den också!
Värdet struntar jag i, för mej är den värd vadsomhelst på sommaren. Finns ingen skönare bil! Blir glad varje gång jag går till bilen för att ta en sväng.
Det enda som kan ställa till det är om den blir stulen, brinner upp eller blir allvarligt påkörd.
Kan tänka mej diskussionen med försäkringsbolaget…
Hursomhelst bryr jag mej inte om priset även om det såklart är roligt om den värderas högt.
Skulle jag tvingas köpa en annan är det ju bara bra om priset är lågt.
Snart sommar!! 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.