Prisfråga, 99T 1979, rimligt pris?

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Prisfråga, 99T 1979, rimligt pris?

• Författare

Jag har annons på min Cheva Blazer, och har skrivit att jag eventuellt kan tänka mig byte mot en SAAB 99. Jag hade väl egentligen tänkt mig ett delbyte där jag får slantar emellan, men jag blev kontaktad av en man som har en 1979:ans 99T (jo, den är registrerad som en Turbo). Bilen är i bruksskick, omlackad i en lite annan kulör, lite klarlacksläpp, hängande innertak men annars ”okej” och skall vara fullt fungerande. Besiktad och godkänd i Juni och körklar. Verkar vara en bil i bruksskick, inte någon perfekt pärla, men heller inte nåt vrak.

Är runt 20k vettigt för en 79 Turbo i bruksskick? Det är inte säkert det blir nån affär (jag skulle egentligen behöva få loss slantar för Chevan, men en turbo är ändå en turbo), men jag vill veta ungefär så jag inte gör bort mig.

Anders Olsson

december 14, 2009 kl. 11:31 #149524

Det kan ju vara rimligt för en bil i detta skick, kolla dock rosten ordentligt och att inredningen är original och hel, svåra bitar.

december 14, 2009 kl. 12:08 #149526

Jepp, jag kommer naturligtvis kolla över bilen i verkligheten innan det blir nån affär, men då är det åtminstone inte helt galet om bilen är som han har beskrivit den.

Tack!
          Anders Olsson

december 18, 2009 kl. 07:53 #149674

Om inte annat lär 99:an vara mer lättsåld än chevan :duck:

december 18, 2009 kl. 18:14 #149719

Ja, jag vet inte det! 😀 Det har varit väldigt tyst i telefon, fram tills idag. Då ringde det två personer, den förste som kom och tittade köpte bilen.

Så, nu har jag ingen Cheva…, vi får se hur det blir med Turbon, han skulle byta bränslepump och höra av sig.

Anders Olsson

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.