problem vid inkoppling bosch 2,2

Forum Modellspecifika forum 90/99 problem vid inkoppling bosch 2,2

  • Detta ämne har 7 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2014-03-16 13:44 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24230
    andreas1
    Deltagare

    Kopplat in bosch 2,2 sprut i min 90 .
    Får inte reläerna att dra, huvudrelä o bränsle.
    Förutom alla givna kontakter är röd/vit från säkring bränslepump
    Grön/vit till 30 på bränslerelä
    Kapa bara kabelen som gick mellan säkring o relä o koppla på mig
    Blå kabel kopplat till stift 7 på tändmodul.
    Två jord på motorfäste o ständig plus på två röda kablar.
    Allt kommer från en 84.
    Vad är fel??

    #52270
    andreas1
    Deltagare

    Hitta en felkoppling
    Rödvit o grönvit skulle byta plats.
    Nu får jag inte ihop varvtalssignalen
    Hade för mig pin 7 på tändmodulen men det verkar bara vara från 88
    Enl schema ska det sitta en försrärkare i säjringsboxen.. Men där var tomt.
    Enl schema ska blå varvtalssignal in på td-0
    Nån som vet vad som menas?

    #61766
    saabaero
    Deltagare

    Om jag minns rätt är det samma kabel till LH som även går till varvräknaren

    #174096
    saab putte
    Deltagare

    Det är pin 7 på modulen du ska koppla på, precis som saabaero skriver så är det den pinnen som går till varvräknaren. går även upp till testuttaget.
    Men har du kikat så det finns nån kabel i kontakten till pin7?

    Finns nämligen bilar som saknar pin7, då den ej används. har med årgången att göra om ja inte minns fel, hjälpte en polare med detta på en 900gli.satte dit lh 2.4 på den, vi fick då om ja inte minns fel koppla en kabel från spolen till pin 7 i kontakten.

    Minnet kan svika lite, men kika lite på detta.

    Mvh Daniel

    Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

    #174097
    andreas1
    Deltagare

    Saknades kabel i pin 7 ja
    Även på min 87a som är org lh2,2
    Satte i en klämma med kabel i pin 7 men helt dött.
    Det klickar troligen i bilens bränslerelä sen klickar det igen nån sekund senare.
    Då bränslereläet inte drar måste väl varvtalssignalen vara den som ej stämmer.
    Enl schemat jag fick fram är det bara 88 o fram som använder pin 7
    Tänkte försöka ta den på fördelaren men osäker om signalen blir för svag?
    Är så långt att huvudrelä verkar dra hela tiden men bränslerelä o troligen spridare är döda.
    Även osäker på vilken av kablarna laddtrycksregulatorn ska på o sen ska den väl jordas?
    Tänkte koppla förbi den nu i början

    #174098
    andreas1
    Deltagare

    Vad mena du med dra en kabel från spolen till pin 7?
    Måste kunna ta från spole direkt till lh?
    Är en plussignal vad jag fattat men inte 12 volt?

    #174112
    andreas1
    Deltagare

    Tog varvtalssignal från gul kabel på varvräknaren
    Nu går bränslerelä igång även bilens.
    Men startar fan inte ändå..
    Vågar man mäta spridarna med multimeter?
    Borde ge 12 volt om dom öppnar?

    #174114
    andreas1
    Deltagare

    Äntligen igång…
    Bytta relä slet ut kablaget o börja om..
    Allt med tillfälliga kopplingar.
    Något blev nog fel… Rök ner hela garaget. Använde beg insugspackning o koppla på vatten till spjällhuset vilket jag aldrig haft innan.
    Nu svara den dåligt sen bara allt blev rökfyllt så får väl riva det igen..
    Tack för hjälpen ni som svarat, nu finns hoppet för sommaren

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng