Rally BAJA 1000!
- Detta ämne har 58 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2009-01-12 00:34 av skomakarn.
-
FörfattareInlägg
-
Nu har jag lite frågor igen:
1#
Kan man byta främre balansaxellager genom att bara ta av “fläktkåpan” ta ur axeln, knäcka/såga isär lagret ta ut o sen knacka i ett nytt? Löser det problemet eller måste man byta bakre åxå?2#
Hur är det m hårdare fjädrar till v4? Har för mej att jag läste på forumet nånstans att nån hade satt v4 framfjädrar bak o om det var 900fjädrar fram. Är det en bra idé för att få till lite styvare fjädrar? Nån som har gjort det?/V-fourever
#1
Problemet är att balansaxeln tas ut bakåt. Du måste alltså ändå lyfta ur motorn och plocka av svänghjulet för att få ur den. Och har du ändå gjort det för att byta främre lagret, känns det ju ganska onödigt att inte ta det bakre också.#2
OG900 bakfjädrar är ett “klassiskt” sätt att få hårdare fjädring fram, men det finns fler alternativ också. Använd sökfunktionen så kommer du hitta åtskilliga trådar i ämnet, där bl.a. fuling har en hel del vettigt att komma med.Chakka wrote:#1
Problemet är att balansaxeln tas ut bakåt. Du måste alltså ändå lyfta ur motorn och plocka av svänghjulet för att få ur den. Och har du ändå gjort det för att byta främre lagret, känns det ju ganska onödigt att inte ta det bakre också.#2
OG900 bakfjädrar är ett “klassiskt” sätt att få hårdare fjädring fram, men det finns fler alternativ också. Använd sökfunktionen så kommer du hitta åtskilliga trådar i ämnet, där bl.a. fuling har en hel del vettigt att komma med.TACKAR!
Emil! Nu har jag lessnat på dig lite!
I Ena inlägget klagar du på Onödiga inlägg!
“Jaha, och så var det det där med inlägg av allmänintresse. Titta under textrutan så kan ni få er en påminnelse! Skickar ni ändå pm så behöver ni inte berätta det en gång extra.”
I nästa inlägg bskriver du själv ett helt onödigt inlägg utan någon som helst allmänintresse.
Skärpning!
/Fredrik
Fredrik!
Jag ser din tanke men det är väl ändå en ganska uppenbar skillnad?
Har man skickat ett mail, sms, pm eller vad som helst till någon gällande något som rör två involverade individer ska det räcka. Då är det som vi sagt tidigare inte rimligt att i en tråd skriva “Du har pm”. Det är vad vi begär. Så gjorde jag när jag köpte reservdörrsidor av dig nyligen, så skulle även jag vilja bli kontaktad när jag sätter ut annonser.
Det inlägg jag skrev här uppmanar till att göra projekttråden mer intressant och det klassiska uttrycket “En bild säger mer än tusen ord” ligger nära till hands. Jag tror också att jag inte varit den enda som tänkt tanken när inlägget lästs. Därtill får man också jämföra inlägget med de uppmuntrande tillrop som dyker upp i projekttrådar som är övertygad om att de som skriver om sina byggen uppskattar. Tycker du att vi ska förbjuda allt sånt också? Du är som vi har uppmuntrat till ett flertal gånger varmt välkommen att ge konstruktiv kritik om reglerna på anslagstavlan, något jag inte kan påminna mig om att du har gjort.
Och förresten (jag är road av ordspråk idag) snacka om att kasta sten i glashus. Skärpning själv? Kaparn är jättebra på att svara på pm. Jag misstänker att du inte heller är speciellt road av att läsa sådana inlägg?
EDIT: Länkade fel.
OK…….Dags för lite bilder på mitt objekt. 🙂
Det vita på ratten är mögel 🙁 men jag hoppas det går att fixa. Vi får väl se hur dålig resten av inredningen är.
Är det nån som vet om det är vanligt att dreven till balansaxel mm. går sönder. Har för mej att bilen startade men remskiva, fläkt mm. gick inte runt. Kan det va så enkelt som att byta drev bakom fläktkåpan ist. för att byta balansaxel + lager? Den som lever får se.“Din ratt ser ut som min gjorde när jag köpte den. Jag tvättade av den med tvättmedel och sen har jag smort in den med handkräm några gånger – ser hur bra ut som helst, så det är nog inga problem!”
Ehhhh! Handkräm????? Kanske inte helt rätt produkt för ändamålet? Pröva lädervårdsprodukter istället.
Här är lite tips om hur man får ratten fin igen.
Mvh
CCH
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.