Registreringsbesiktning
Forum / Modellspecifika forum / Sonett / Registreringsbesiktning
Forum / Modellspecifika forum / Sonett / Registreringsbesiktning
- Detta ämne har 40 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2008-07-03 17:19 av sonettbjorne.
-
FörfattareInlägg
-
maj 9, 2008 at 19:59 #121357
Fått papper från SAAB nu, (någon som har plats att lägga upp det?? så kan vi lägga ut det här).
Det är ett formulär man ska fylla i en sida på och en SAAB-verkstad andra sidan och sen ska det skickas till någon, men den verkar vara väldigt inriktad på avgas, men man kanske får resten på köpet? De ville ha SBP’s underlag med också, då framgår det ju iofs vad det är som saknas…
maj 11, 2008 at 15:09 #121425Kolla Saabfakta/Modellgemensamt/Om att importera bil.
Behövs det kompletteras med nått?maj 12, 2008 at 10:13 #121457Kan försöka att knåpa ihop en “att tänka på vid import” lista, när jag fått igenom den här.. iaf va gäller SBP…
Liten uppdatering:
Försökte prata med VV nu men blev bortkopplad efter 30 minuter, får väl prova igen…
Försökte boka tid på Saab-verksrtaden men fick istället en kontakt på GM som har sådana här ärenden, mailat honom och väntar på svar.
Fått ny tid hos SBP den 28/5 bara att hoppas att det löser sig…
maj 20, 2008 at 20:16 #121981Sedan NÄR krävs bullerintyg från 1972 vid import för eget bruk? Detta har INTE funnits som krav tidigare. När det gäller bromsarna så krävs för 74:or antingen tillverkarintyg eller ett bromsprov som Bilprovningen utför centralt om reglerna inte har ändrats. Saab Automobile i Trollhättan har ordnat bromspapper till mina 74:or som jag har tagit hem.
Har de vid regbesiktning godkänt H4:or i grillen som huvudbelysning så har ett fel begåtts såvida reglerna inte är ändrade. För att få räknas som halvljus så sitter de dels för lågt och dels för långt in mot fordonets centrum. För att få fungera som varselljus etc. så sitter de för långt in mot centrum men jag har aldrig hört talas om att någon skulle ha torskat på detta.
maj 23, 2008 at 08:05 #122093Liten uppdatering, bilen va hos Saab-verkstan i onsdags, papper och allt blev ifyllt men osäkert om jag får bullerintyget eftersom det inte är ett orginalavgassystem som sitter installerat.
Väntar nu bara på att få intygen, får hoppas och se men det kanske blir svårt att hinna till deadline på SBP. Massa onödiga pengar extra 🙁
juli 1, 2008 at 10:10 #123486Bilen är numera utan körförbud! 😀
Några lätta tvåor att fixa till bara!
Äntligen!!! 😀
juli 3, 2008 at 17:19 #123585SAAB via GM fixar, men man får hänga på ett orginalsystem eller ett vanligt v4a system då först…
Den kördes upp idag, hade en ambition om att jag skulle iaf hinna jobba halvdag men den sprack efter nån timme i kö… Lomhörd har jag blitt me.. Sonett i 100 plus bullrar rätt bra, iaf min… hehe 😀
Men redan rönt lite uppmärksamhet i linkeboda…
“-De e en SAAB..”
“-Vah? e’re???” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.