Saab 900 2.1 1992 skrotas
Forum / Sälj/Köp / Delar, säljes / Saab 900 2.1 1992 skrotas
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2015-02-15 23:16 av
bknu.
-
FörfattareInlägg
-
Skrotar ner en Saab 900 2,1 1992.
Bilen har gått av vägen. Vissa delar har fått stryk. Främst taket och högerdörren. Även VF framskärm och motorhuven.
Dock är högerdörren i riktigt bra skick invändigt, och har en större mjuk buckla på sig. Kanske går att rikta?Utöver det, så är detta sålt:
* Motor och låda.
* Luftutsläppskåpor.
* Ratt. Inte nav.
* Växelspak.
* Instrumentpanel.
* Låssats.
* Bromsar bak.Bilen är påkostad, bl.a nya bromsok fram, nya spindelleder fram. Nya stötdämpare bak. Lågmilade 5000 mil fram. Saab org.
Ny fjäderskål VF, Nytt 900 turboavgassystem.Bilen kommer skrotas ner successivt. Efter nedskrotning kommer samtliga delar som är kvar att läggas ut till försäljning.
Kapning av plåt/ekonomiplåt är möjlig. Bilen är dinetrol behandlad på 90 talet. Nästintill rostfri, om inte 99,9%.Delarna finns i Vadstena, Östergötland. Mindre delar kan skickas.
Ser helst att förfrågningar sker här i tråden på delar. Så får jag lättare att hålla koll, samt notera vem som är intresserad av vad.februari 9, 2015 kl. 18:26 #201608Plåten nere på b-stolparna där den blir tröskel på båda sidor! Om du fattar vad jag menar, de skulle jag vilja köpa!
februari 9, 2015 kl. 19:43 #201617Ratten var väl såld, står i texten.
Björn
Västerås
Garaget: www.garaget.org/Mr_SunBear
Instagram: www.instagram.com/mr_sunbears_garage
Projekttråd STCS http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/148978-Mr_SunBear-s-Garage-Bilarna-och-projekten@Prostreet wrote:
Strök med när bilen volta.
Hur gick det med vingen?
Om den klarade sig är jag intresserad. -
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Saab 900 2.1 1992 skrotas” är stängt för nya svar.