SAAB 900 GT Aero 1993

Forum Sälj/Köp Bilar, köpes SAAB 900 GT Aero 1993

Detta ämne innehåller 5 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2019-02-12 10:44.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Luke
    Deltagare

Jag önskar köpa en SAAB 900 GT Aero i fint skick, original eller restaurerad.

Det behöver inte vara den franska versionen utan går bra med annat europeiskt ursprung.

Känner du någon som har en får du gärna tipsa mig.

Intresset kvarstår.

• Detta ämne redigerades 1 dag, 21 timmar sedan av .
    • Detta ämne redigerades 1 dag, 21 timmar sedan av .
    Bilagor:

turbocab
    Deltagare

Din bästa chans för en sån här är nog på ”Mobile.de” där det dyker upp ibland. Modellen ”GT” eller ”Last Edt” såldes aldrig i Sverige, så din chans hitta en här i landet är mkt liten, eller obefintlig. Det finns tex bara 4x Saab 900 Aero 1993 i landet. Några sk ”Ruby Edition” fanns det ju också, kallas också populärt för ”GT” men där pratar vi två eller kanske tre bilar kvar i landet bara….. Tror det såldes 8x såna nya här med ratten på vänster sida, flera har gått på Export sen länge. Jag ägde själv en av de sista 4 1993 Aerona ett tag, en svart men den sitter i händerna på en samlare i Skåne idag dit jag sålde den. Mkt läckra bilar, tyvärr har ju priserna helt åkt iväg för dessa vagnar idag men när jag höll på var det lösbart någotsånär fortfarande. Idag är marknadspriserna i Europa på Aero/GT av sista årsmodellerna från SEK150.000 och upppåt, för riktigt fina bilar så begärs det 200k och uppåt…. Jag såg nyligen en annons nånstans om en Svart GT till salu hos en Hollänsk samlare, men kommer inte ihåg var. Han äger även den bilen som stog på Frankfurt mässan och alltså är den som du har i din bilaga i detta forumets inlägg. Den är ju ball, men inte till salu….Men han hade alltså en till tror jag, undrar om det var på Tyska forumet den valsade förbi? Mkt internet närvaro krävs för att hitta en sån här bil, folk som har dom vet vad dom har så att säga…. Det här är bilar som är mkt ovanligare än Porsche 911 Turbo samtliga årsmodeller, mm.

Holland skulle jag säga, kan du hitta en, men ta fram plånkan som sagt! Hoppas du hittar en, det är kul vagnar! Köp en ”färdig” om du hittar jämfört med en som behöver renoveras. Stolar mm är alla saker som är i princip 100% omöjliga att lösa idag.

/Martin, aka Turbocab.

Regin
    Deltagare

Din bästa chans för en sån här är nog på ”Mobile.de” där det dyker upp ibland.
    Modellen ”GT” eller ”Last Edt” såldes aldrig i Sverige
    /Martin, aka Turbocab.

Off tropic

Men hämtade inte du hem en OG 900 Aero från det stora utland, som vid reg. besiktning –
    fick en lite (för modellen i sverige) udda Titel …. ?? 🧐

turbo4ever
    Deltagare

Luke, finns faktisk en svart 1993 900 Aero med 28 300 mil till salu i Apeldoorn, Nederländerna. Precis som Martin skriver är priset över 200 000 kr, €26 900 (https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=271726520). Alltså hela 300 000 kr inkl transporter och inregistrering OM du kvalificerar dig som köpare.

Finns en röd 900 turbo s coupé från 1992 (årsm 1992 eller 1993?) för 320 000 kr norr om Venedig: http://www.perinauto.com/en/scheda-saab-900-i-turbo-16-cat-3-porte-s/8833702/

Håll drömmen vid liv, men utsikterna att någonsin hitta en 1993 900 Aero som hobby/körbil är mikroskopiska.

• Det här svaret redigerades 1 dag, 1 timme sedan av .
    • Det här svaret redigerades 1 dag, 1 timme sedan av .

Geert
    Deltagare

Om det måste vara en GT dycker det upp bilar till hyfsat normala priser på leboncoin.fr

https://www.leboncoin.fr/voitures/1557415595.htm/

• Det här svaret redigerades 18 timmar, 21 minuter sedan av .

turbocab
    Deltagare

Den Svarta på Mobile var den jag menade i mitt inlägg ja! Den har tyska papper fortfarande, och har inte vart i trafik sen 2012. Säljaren äger alltså också den svarta utställningsbilen från 1993 som var i Frankfurt bla.

Jag tycker mig ha skönjt att bilar i denna i prisklassen INTE är lättsålda, men helt klart är det mkt spekulation nu och priserna rakar uppåt. Sen om det är rimligt och folk verkligen köper för dom här pengarna är ju en annan fråga. Vill man lägga 300.000 på en bil med 175 hästar så är det ju nice, jag hade aldrig i helvete gjort det valet.

Regin: Jag tror det vart ”Saab 900 Sport” av min för en sån beteckning hittade bilprovaren i nåt Italienskt papper. Jag sade inte emot. 🙂

Slut offtopic….

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.