saab 900 i 16 aut 7000 mil

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 900 i 16 aut 7000 mil

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare

@DualC wrote:

Har setat o funderat hur många här på forumet som igentligen biter sig i läppen nu o inte säger nånting.
      Jag kan dock inte låta bli, kan ej förstå hur du kan ”förstöra” en sådan fin og900 ”lågmilare” i sånt fint orginalskick.
      Visst är det det väll så att ..folk o fä får göra vad dom vill med sina bilar, men i detta läge hade du kunnat tagit vad du vill o gjort om till det denna bil ser ut i dag, .. finns tyvärr inte så många og’s som gått så lite som denna idag o vad gäller mig så ser iaf jag helst att dom behåller sin ”orginalitet”.

Hoppas du gillar negativ kritik oxo?, .. för nån positiv kan jag inte ge dig..

/M

Tyvärr är detta inte första gången. No offens.

augusti 3, 2011 kl. 07:32 #186426

Lampskydd, extraktor och lite fix med avgas-system – förstört bilen? För att den bara gått 7000 mil? Var går gränsen? Det är ju inga tillbehör som skiljer sig från mkt av det som folk skruvar på här så jag kan inte tycka att det förstör bilen? Hade vart ok om den gått 15.000 mil? Och etanolkonverteringen kan ju vara ett sätt att få bilen in i framtiden med miljökrav och grejor, jag kommer själv troligen göra det på hela min park inför nästa säsong, även lågmilade MonteCarlo cabben. Var och en har rätt till sin uppfattning, men lite av den sköna stämningen här på forumet går förlorad om vi default hackar på Walles bilar hela tiden. Så illa är det inte, och om den uppgivna förbrukningen på E85 stämmer så är det ju riktigt bra dessutom.

augusti 3, 2011 kl. 09:11 #186427

Kan hålla med delvis inte kul att inte kunna lägga upp det man tycker själv är roligt
          och sen bara får skit för det,men det är ju ändå så att manga anser vad man kan och inte kan göra med en
          fin/lågmilad eller special 900 men det är ändå ägaren som själv avgör 😉
          Men läggar man upp det på 900 klubben få man vara beredd att det blir som det blir och får nog
          acceptera det. Alla tycker vi olika och vissa säger som dom tycker bara det inte blir nån pajkastning 😉

Mvh Nisse

augusti 3, 2011 kl. 09:22 #186428

Förstörd är den ju absolut inte. Att dekalerna inte passar in det kan jag väl hålla med om men det är ju lätt att åtgärda.
            Går gränsen för att förstöra något vid dekaltrim så borde ju Martin få spöstraff som har bytt radio i monte carlon 😉
            Kul att någon lägger ner tid på att få en tråkig automatare att gå lite bättre.
            Lampskydden är sitter som en smäck!

augusti 3, 2011 kl. 11:26 #186430

@DualC wrote:

Har setat o funderat hur många här på forumet som igentligen biter sig i läppen nu o inte säger nånting.
              Jag kan dock inte låta bli, kan ej förstå hur du kan ”förstöra” en sådan fin og900 ”lågmilare” i sånt fint orginalskick.
              Visst är det det väll så att ..folk o fä får göra vad dom vill med sina bilar, men i detta läge hade du kunnat tagit vad du vill o gjort om till det denna bil ser ut i dag, .. finns tyvärr inte så många og’s som gått så lite som denna idag o vad gäller mig så ser iaf jag helst att dom behåller sin ”orginalitet”.

/M

tror bara du är avundsjuk för att jag har så fina bilar å du aldrig hittar nåt som du är stolt över.
              som martin säger är det inget skoj att visa upp sina bilar på 900 klubben om det finns sånna negativa personer som du
              en del andra.
              bilen låg ute länge på blocket innan jag köpte den så alla har haft chansen att köpa den.
              sen är det aldrig nån som vill bet nåt för en saab 900 i nyskick.
              börja gå in på nåt vovlo forum istället för här har du inget att göra så som du beteer dig
              funderar på att skita i detta forum när det finns idioter som kan häva ur sig vad som helst.
              jag har slutat skriva negativa saker om andras bilar för jag vet själv hur förbannad jag blir när nån gör det på mina ,

augusti 3, 2011 kl. 12:22 #186431

@el turbo negro wrote:

@DualC wrote:

/M

tror bara du är avundsjuk för att jag har så fina bilar å du aldrig hittar nåt som du är stolt över.
                som martin säger är det inget skoj att visa upp sina bilar på 900 klubben om det finns sånna negativa personer som du
                en del andra.
                bilen låg ute länge på blocket innan jag köpte den så alla har haft chansen att köpa den.
                sen är det aldrig nån som vill bet nåt för en saab 900 i nyskick.
                börja gå in på nåt vovlo forum istället för här har du inget att göra så som du beteer dig
                funderar på att skita i detta forum när det finns idioter som kan häva ur sig vad som helst.
                jag har slutat skriva negativa saker om andras bilar för jag vet själv hur förbannad jag blir när nån gör det på mina ,

Hm, . okej… han tålde tydligen inte den negativa kritiken.
                Men det skiter jag i, o det måste du kunna ta.. att du sedan kallar mig idiot o en typ som bör försvinna till ett volvo forum det gillar jag inte.
                Jag har varit aktiv på detta forum sedan det startade istort sätt, har både varit Moderator + Admin… har även ägt ett flertal Saabar från 99’or till 9’5 Aero, o jag har då alltid varit stolt över mina köp.

Att du sedan skiter i detta forum pga att folk hoppar på dig, det är juh upp till dig.. har själv varit inne på samma linje då folk inte tyckt om mig här….
                Iaf, .. du bör nog lära dig att ta kritik.. för iaf JAG gillar att se bilar i sitt orginalskick.

Men nu tänker jag iaf vara jysst att sluta smutsa ner din tråd, . jag kör inte OG900 längre .. utan gillar bara att titta på folk som lägger ner sin själ i sina fina OG’s.

Have a Nice day.

augusti 3, 2011 kl. 13:23 #186432

att du bara orkar jag ser ingen annan tråd där du skäller på folk å trycker ner dom för att dom lever för att göra iordning fina 900or precis som jag.
                  jag har slutat kommentera å säga fula saker det kommer man ingen vart med. och jag har 2 mycket fina 900or finns sånna lik som eg aldrig skulle
                  tas upp som projeckt för dom är för dåliga men inte fan ber jag dom sluta med det dom brinner för.
                  har du inget vettigt att säga så var tyst det gör jag.

augusti 3, 2011 kl. 14:54 #186433

@el turbo negro wrote:

att du bara orkar jag ser ingen annan tråd där du skäller på folk å trycker ner dom för att dom lever för att göra iordning fina 900or precis som jag.
                    jag har slutat kommentera å säga fula saker det kommer man ingen vart med. och jag har 2 mycket fina 900or finns sånna lik som eg aldrig skulle
                    tas upp som projeckt för dom är för dåliga men inte fan ber jag dom sluta med det dom brinner för.
                    har du inget vettigt att säga så var tyst det gör jag.

Suck..

augusti 3, 2011 kl. 17:36 #186438

Jag tror att alla här gillar en orginal og900 i nyskick.
                      Men att man nästan inte ska få greja med sin bil för att den har låga mil och ett mycket fint original skick lite överkurs!
                      Det kommer ju ut titt som tätt lågmilade og:s, tex: http://www.blocket.se/goteborg/Saab_900_7500_mil_35228599.htm?ca=16&w=3″ onclick=”window.open(this.href);return false; , inte nyskick och i8 men lågmilad, En mycket lågmilad: http://www.blocket.se/alvsborg/Saab_900_8V_EN_AGARE_2954_MIL_35229572.htm?ca=16&w=3″ onclick=”window.open(this.href);return false; , dock en i8 med men väldigt låga mil men ett väldigt överpris 😯
                      Så om man vill ha en själv och stoppa i ladan så finns det att köpa 😉

Så fortsätt att greja med bilarna och fortsätt visa upp för det finns folk här som uppskattar ditt jobb och engagemang här 🙂

augusti 3, 2011 kl. 19:26 #186440

Jag tycker du gör ett bra jobb, allt går ju även att återställa om man vill göra det.
                        Keep up the good work.

augusti 3, 2011 kl. 20:24 #186442

@Fidde-92 wrote:

Jag tror att alla här gillar en orginal og900 i nyskick.
                          Men att man nästan inte ska få greja med sin bil för att den har låga mil och ett mycket fint original skick lite överkurs!
                          Det kommer ju ut titt som tätt lågmilade og:s, tex: http://www.blocket.se/goteborg/Saab_900_7500_mil_35228599.htm?ca=16&w=3″ onclick=”window.open(this.href);return false; , inte nyskick och i8 men lågmilad, En mycket lågmilad: http://www.blocket.se/alvsborg/Saab_900_8V_EN_AGARE_2954_MIL_35229572.htm?ca=16&w=3″ onclick=”window.open(this.href);return false; , dock en i8 med men väldigt låga mil men ett väldigt överpris 😯
                          Så om man vill ha en själv och stoppa i ladan så finns det att köpa 😉

Så fortsätt att greja med bilarna och fortsätt visa upp för det finns folk här som uppskattar ditt jobb och engagemang här 🙂

MYCKET BRA TALAT TÄNK OM FÖRGÅENDE TALARE KUNDE FATTA DETTA MEN DET BLIR NOG SVÅRT.
                          jag älskar att förbättra samt sätta på massa tillbehörs delar så är det bara.

augusti 3, 2011 kl. 20:39 #186447

Håller med minge, keep it up! dina trådar och bilar är kul att följa och få inspiration 😀

maj 6, 2012 kl. 23:35 #190539

nu har bilen rullat 9400mil å går bättre än nånsin.
                              har monterat en oxbloodsröd skinn inredning i nyskick.
                              samt en helt ny stor vinge å lackat i bilens färg vit.
                              har planer på att bygga ihop en turbo motor å sätta på automat lådan i sommar.
                              mvh niklas

maj 7, 2012 kl. 05:09 #190542

Trevliga bilar du har där. men har du lagt något filter på fotona?

maj 7, 2012 kl. 11:20 #190547

ingen aning om vad som hänt jag förminskade korten tom innan jag la ut dom här.
                                  mvh

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.