Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 projekt O´boy
Denne tråden har jeg gått glipp av tidligere. Virkelig fin bil!
Gleder meg å se at noen også tar vare på ordinære og900, og ikke bare topp-modellene.
Finns nog färre snik- än turbomodeller kvar numera!
96 V4 1975 ”Bollen”
Resultatet låter jag tala för sig själv, Blev helt klart över förväntan, om än att nyansen kanske går åt det mer gråa hållet. Dock är skicket så pass bra att man nog får titta på 2 meters håll i alla fall för att se att de är budget-renoverade.

Vi söker efter ett rostfritt tanklock, färgen kvittar, då den kommer att lackeras i originalkulör.

Däcken skall pumpas, sedan redo för besiktning.
Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09
Skämsbil:
Renault Zoe ´22
Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
Dagen innan besiktning kördes bilen hem till dess ägare, far min, för att gå igenom lampor och dylikt. Var bara en lite regskyltslampa som var trasig 🙂

Lördagsnöje, eller vad man nu kallar det. Test och kontroll av bilen kring 09-tiden. Nervositeten börjar komma krypande. Är något med bilprovningen som man känner sig orolig för, fast man inte borde vara det.

Ja, det gick som förväntat, med beröm GODKÄND. Dock går den lite snålt, så vi får nog ställa upp den lite. 0,1 i CO-värde är kanske lite väl snålt?

Nu går den 2 år till, kommer väl att användas mer nu än vad den gjorde under förra året.

Lär ju om inte annat dyka upp på några träffar nu under våren/sommaren/hösten.
Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09
Skämsbil:
Renault Zoe ´22
Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem