Saab 900 Sedan 1993 Imolaröd

Forum Modellspecifika forum OG900 Saab 900 Sedan 1993 Imolaröd

Detta ämne innehåller 13 svar, har 9 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-10-31 19:35.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare

torzan
    Deltagare

Stötte på en 900 jag inte kunde låta bli att köpa. det är en imolaröd sedan 1993 med endast 11000 mil på mätaren. Nära rostfri och fullständigt befriad från ”lull-lull”. Kan inte vara speciellt vanlig?

viggenuffe
    Deltagare

@torzan wrote:

Stötte på en 900 jag inte kunde låta bli att köpa. det är en imolaröd sedan 1993 med endast 11000 mil på mätaren. Nära rostfri och fullständigt befriad från ”lull-lull”. Kan inte vara speciellt vanlig?

Grattis o kul att du hittat en fin kärra.

Lite bilder hade ju inte varit helt fel.

Mvh

henrikg
    Deltagare

Imolaröd var en av dom vanligaste färgerna 1993, men som 4d sedan var det inte vanligt! 5-dörrar vanligast, sen 3-dörrars.

Mvh
    Henrik

torzan
    Deltagare

Bakre spoiler och ”hönstrappa” inhandlat gratis hos grannens blivande folkracebil 🙂

turbolamko
    Deltagare

Gäller bara att hålla glansen framme så är imolaröd riktigt snyggt 😉

Bilar:
    3x og900: 2x 900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 45000 mil(sommarbil), 1x LYX sedan(under renovering), 1x 900s 1990(vinter/pendlar/bruksbil)
    1x 9-3 Aero 2014 under 1000 mil(sommar/finbil/lätt bruksbil)

kg70
    Deltagare

Grattis till en trevlig bil! Det är så där man vill att de ska se ut under.

Personligen hade jag nog hoppat över jalusi och spoiler. Speciellt på en 90-talare. Jag gillar rena linjer. Men det är din kärra och du gör så klart det som passar dig.

Lycka till!

Saab 99 1969, 1970
    Saab 90 1985
    Saab 9000 Aero 1996
    Opel Manta A 1972

turbocab
    Deltagare

Stilrent och snyggt. Men Anknäbben bak är ett måste. Ring AnaBegdelar och kolla om dom har kvar några fabriksnya gummivingar till Sedan. Det fanns på SU Oktoberfesten nyligen. Finishen på det gummit är såphal jmf med det matta på gamla vingar.

saabfjollen
    Deltagare

Jag kan kanske fresta med en bild på min gamla bil så du vet hur mumsigt det kan bli med lite tillbehör monterat. Den är saknad i dag.

Polarens förtjänst att den blev så fin. Det var en bruksbil för mig.

torzan
    Deltagare

har märkt att det finns 2 varianter av svarta spoilers till sedan, en ”normal” och en lite större….

saabfjollen
    Deltagare

Kan bli ett knepigt val… Lika snygga tycker jag.

”Lånad” Lyx- bild…förskräckligt snygg bil!!

torzan
    Deltagare

ja det är den större varianten jag har, kanske den andra är lite snyggare, en frontläpp skulle oxå göra sig bra. Funderar på att montera 16″ varianten av cross spoke fälgarna, tror de passar bra på denna, aerofälgar blir fel på denna sen får det vara bra med modifieringar 🙂 tyvärr verkar toppen vara åt h-e så det blir lite mekning först. den går även oroligt på tomgång innan den blir varm, kanske hänger ihop?

saab putte
    Deltagare

Riktigt fräsch bil du hittat. Klart det ska på lite tillbehör:)

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

saabfjollen
    Deltagare

När du fått den polerad så djupet i lacken kommer fram och du har fått den o funka tillfredsställande och sedan lite tillbehör på det..så har du en riktig goding!!

William
    Deltagare

Helt klart potential i denna bil, väl värd att fixas 🙂

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng