Saab 900 Turbo ägare undrar
- Detta ämne har 20 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2011-07-10 07:15 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Saab 900 Turbo ägare undrar
personbilar har sina regler och lätta lastbilar som jag antar hotrodders bilar är reggade som har andra regler.
På dylika kan man ta bort katen helt utan protester men som redan skrivits så råkar man ut för en paragrafryttare på SBP så ska katen sitta där om den är reggad med en sådan men den måste inte fungera eftersom de hårdare avgasvärdena krävs from -89
Vi kommer in på utrotningshotade telefon-samtal – ett samtal där någon beställer 5000 mila service på en og900 torde vara ett sådant! 😛
Jag var inne på samma linje med min cabbe, att beställa en 6000-mila service på den. Men jag kom inte på nån verkstad som jag skulle anförtro detta jobb på den bilen, förutom Stemec i Uddevalla, så det blev inget. Lite trist bryta service-boken där, men det fick bli så, dessutom en ekonomisk fråga när man har flera projekt samtidigt. Du har chansen, ta den!!! 🙂
Lustigt för övrigt med taklucka och manuella vevar. Lyx och snålt samtidigt?
Glömde nog i hastigheten och säga att den ”spinner som en katt när den är varm” 😳 .
När man startar den så går den gärna på tre burkar inledningsvis, tänddelarna ser bra ut.
Den är också lite ryckig när man kör, fast bara lite.
Ideer?
Förövrigt så är olja och filter nytt.
/Jensa
Hej Jensa
Detta hade jag och en polare för 23 år sedan också problem med när vi köpte 2 nya T8 specialer, vi bytte till T16 motorer innan bilarna hade gått 500 mil!! Vad felet är? Förmodligen insprutningen i kombination med katalysator. Finns det någon där ute som inte haft problem med T8 med kat?
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem