Saab 900 turbo sedan-81 (Version 2.0)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 turbo sedan-81 (Version 2.0)
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
jag såg bilen!
i 20 sekunder….Haha, det var bra, då hann du inte se defekterna 😉 Såg tyvärr inte din Aero…
Saab 900 turbo-1981
Hej!
Har varit ganska lungt på mekfronten, har bara bytt någon slangklämma i motorrummet.
Men! Har även gjort klart Inca-fälgarna. Efter 3000mil med TRX-Däck regumerade 1988 så känner jag inte för att riskera livet mer, även om dem är snyggare än Inca hjulen. Dock ska TRX hjulen användas vid ”speciella” träffar 🙂Inte riktigt vant mig vid Inca på min törbo än, men härlig känsla att för första gången kunna köra han med moderna däck!

//Daniel
Saab 900 turbo-1981
Attachments:
september 3, 2018 kl. 16:37 #448368Bra val i premiumdäck! Snygga fälgarna blev!
Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09Skämsbil:
Renault Zoe ´22Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
Nu är vintern snart här och törbon har fått åka in på uppstälning över vinter. Har flyttat från mitt garage och till våren e jag på jakt efter något nytt i Göteborg, där av kommer inga förbättringar ske denna vintern. (3 månader i Sydamerika förenklar inte Saab meket heller 😉 ) Men till våren, då jäklar! 😀
Under tiden får den stå här:
God Jul och Gott nytt år 😉 Syns till våren!
//Daniel CastroL
Saab 900 turbo-1981
Attachments:
Hej!
Här har det inte skrivits något på ett tag, men det betyder inte att det inte körts Turbo! Året började med en tripp ner till Hamburg och han fick bekänna färg på Autobahn, sist var 2014 han var nere. Även Svenskbilsdagen, Saabfestivalen och ett gäng små och långa rundor har hunnits med samt fler lär det bli innan vintern kommer. Allt har gått problemfritt, så problemfritt att det har börjat klia i fingrarna….så…. nu har jag köpt tysk bil med bur, men det är en annan historia som inte hör till ett Saab forum, det kommer ligga en tråd på Rejsa.nu om den (DCastroL) inom kort.
Har även köpt mig en ny bruksbil, Saab 9-3 1,8t BioPower från 2007.
Nedan kommer lite bilder från året:
//CastroL
Saab 900 turbo-1981
Attachments:
Hej, tyvärr, ska ner till Sturup å köra lite bana. Vet inte om jag hinner med några fler träffar iår. Var du inte på Saabfestivalen?
Asså festivalen.. det var så mycket att titta på! blir svårt att se träden för skogen så att säga
Dax för vinter förvaring! Sista turen blev sträckörning 450km i regn, hur go som helst att köra å stabil trots vädret. Blir förvånad varje gång, han e ju trots allt 38 år gammal.
Nu står han såhär:
Dratt upp skynket för att det ska ventileras lite.
Syns till våren
//
Saab 900 turbo-1981
Attachments:
Bytte koppling å kupefläck å mycket mer på bilen
Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.