saab 900 turbo8 trim

Forum Modellspecifika forum OG900 saab 900 turbo8 trim

Detta ämne innehåller 12 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-02-02 17:45.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare

900anton
    Deltagare

HEJ!

skulle villja ha utt lite mer power i min 900 turbo8, så jag undrar om nån har några bra tips om hur jag ska gå tillväga.
    Apc boxen är den svår att löda om eller e de bättre om man ger bort de till nån som man kan?.

cabmange
    Deltagare

Hej

Jag skulle prova med STCS.nu, och söka i dess bas. Du kommer förmodligen finna en kille som heter Anders Olsson, och vad han inte vet om apc till din bil är inte värt att veta.

Det handlar om att löda lite box, dvs byta några motstånd m,m och sedan justera 3 st justerskruvar, varav den ena skulle man var försiktig med. Annars om man inte vill skruva själv så kolla med Speedparts ifall de har färdiga boxar till din bil.

Lycka til.

//MH

900lyx-82
    Deltagare

Vet ej vilken års modell du har Anton.

Men en IC vore inte fel.

Fredrik.

900anton
    Deltagare

okej tack för tippset cabmange ska kolla på stcs se om du vet lite mer då.
    jag har en 89 så de sitter ic men har en 9000 ic som kanske ska på.

//Anton

saabaero
    Deltagare

Kan väl hjälpa till med den intressanta länken till APC-tråden
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=3&t=20237

Uppgradering av IC och avgassystem + APC fix är dom enkla åtgärderna för att skrämma den lite lagom.

Nästa steg är att öka bränslemängden och då blir det jobbigare och klurigare

staffanv
    Deltagare

Min gamla T8:a var enligt loggen trimmad genom att höja bränsletrycket genom att byta ut delar i insprutningen mot motsvarande från vanliga i8.

turbocab
    Deltagare

Dock inget jag hade rekommenderat på en T8 1989 med avgas-krav. Dom är svåra som det är att få igenom. APC trim är väl en sak, men det är många som gått vilse med T8 Special och fått problem. En liten varning där alltså….

saabaero
    Deltagare

Vill man ha mer effekt än det jag skrev ovan är det bättre att satsa på en T16 så slipper man mycket krångel.

900anton
    Deltagare

Tack för alla tips ska läsa igenom och greja lite så får vi se vad vi får ut av detta men tacka igen för alla tips:D

backbone
    Deltagare

Nu har jag läst tråden från turboclubben och jag har en fråga… ändra i APC eller köpa ett nira? för och nackdelar? priset på nira är ett men sedan då?

2takt_nicke
    Deltagare

Har du pengar? Köp Nira!
    bra och ha bränsle, tändning och laddtryck fullt justerbart.

apc är kul och pilla med, men ganska primitivt system.. ett nira har väl så man kan ställa moment begränsning på vissa växlar? ganska bra på en og låda skulle jag säga..

900anton
    Deltagare

okej de ska jag kolla upp tack för alla tips:D

saabaero
    Deltagare

Vill du spara pengar – kör Trionic
    Kostar en bråkdel av Nira, är enkelt att programmera och klarar gott å väl de flesta krav

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng