saab 900 turbo8 trim

Forum Modellspecifika forum OG900 saab 900 turbo8 trim

Detta ämne innehåller 12 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-02-02 17:45.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23333

    900anton
    Deltagare

    HEJ!

    skulle villja ha utt lite mer power i min 900 turbo8, så jag undrar om nån har några bra tips om hur jag ska gå tillväga.
    Apc boxen är den svår att löda om eller e de bättre om man ger bort de till nån som man kan?.

    #166906

    cabmange
    Deltagare

    Hej

    Jag skulle prova med STCS.nu, och söka i dess bas. Du kommer förmodligen finna en kille som heter Anders Olsson, och vad han inte vet om apc till din bil är inte värt att veta.

    Det handlar om att löda lite box, dvs byta några motstånd m,m och sedan justera 3 st justerskruvar, varav den ena skulle man var försiktig med. Annars om man inte vill skruva själv så kolla med Speedparts ifall de har färdiga boxar till din bil.

    Lycka til.

    //MH

    #166907

    900lyx-82
    Deltagare

    Vet ej vilken års modell du har Anton.

    Men en IC vore inte fel.

    Fredrik.

    #166915

    900anton
    Deltagare

    okej tack för tippset cabmange ska kolla på stcs se om du vet lite mer då.
    jag har en 89 så de sitter ic men har en 9000 ic som kanske ska på.

    //Anton

    #166930

    saabaero
    Deltagare

    Kan väl hjälpa till med den intressanta länken till APC-tråden
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=3&t=20237

    Uppgradering av IC och avgassystem + APC fix är dom enkla åtgärderna för att skrämma den lite lagom.

    Nästa steg är att öka bränslemängden och då blir det jobbigare och klurigare

    #166978

    staffanv
    Deltagare

    Min gamla T8:a var enligt loggen trimmad genom att höja bränsletrycket genom att byta ut delar i insprutningen mot motsvarande från vanliga i8.

    #166981

    turbocab
    Deltagare

    Dock inget jag hade rekommenderat på en T8 1989 med avgas-krav. Dom är svåra som det är att få igenom. APC trim är väl en sak, men det är många som gått vilse med T8 Special och fått problem. En liten varning där alltså….

    #166982

    saabaero
    Deltagare

    Vill man ha mer effekt än det jag skrev ovan är det bättre att satsa på en T16 så slipper man mycket krångel.

    #166994

    900anton
    Deltagare

    Tack för alla tips ska läsa igenom och greja lite så får vi se vad vi får ut av detta men tacka igen för alla tips:D

    #167719

    backbone
    Deltagare

    Nu har jag läst tråden från turboclubben och jag har en fråga… ändra i APC eller köpa ett nira? för och nackdelar? priset på nira är ett men sedan då?

    #167757

    2takt_nicke
    Deltagare

    Har du pengar? Köp Nira!
    bra och ha bränsle, tändning och laddtryck fullt justerbart.

    apc är kul och pilla med, men ganska primitivt system.. ett nira har väl så man kan ställa moment begränsning på vissa växlar? ganska bra på en og låda skulle jag säga..

    #168153

    900anton
    Deltagare

    okej de ska jag kolla upp tack för alla tips:D

    #168170

    saabaero
    Deltagare

    Vill du spara pengar – kör Trionic
    Kostar en bråkdel av Nira, är enkelt att programmera och klarar gott å väl de flesta krav

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng