Saab 9000 Aero -95

Forum Modellspecifika forum 9000 Saab 9000 Aero -95

• Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2010-06-03 21:08 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Lollo
    Deltagare

Hej.
    Vad kan man betala för en vad jag sett fin Svart 9000 Aero med pilotstolar, super Aero, ca 20000mil, ej bes på nga år, import, bytt turbo pga av grenrörspackningen gått och farit in i Turbon.

Tacksam för svar.

lsoderlund
    Deltagare

Beror helt och hållet på utan att ha sett skicket.
    Men besiktigad kan du nog räkna med en 30K-50K då beroende på skick och ägarhistorik.. Obesiktigad så är priserna mycket lägre, 10K-20K kanske. Dra av en ngra 1000 för att den är import. Om det är italienimport har jag för mig att dessa bilar är strypta.

Detta är vad jag själv skulle kunna tänka mig att betala.

http://saab99tt.blogspot.se/

Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

Lollo
    Deltagare

Det är 2.3, helt original i övrigt, ingen sönder stylad sak.

erik
    Deltagare

Jag sålde en -94 aero automat (200hk) nybesiktigad med aez fälgar för 9000:- för en månad sedan
    Det är flera saker som är bättre på en 95-
    Den har den nya acc:n + en mycket bättre farthållare
    En svart bil med super Aero är riktigt snyggt , något som jag tycker att man också ska värdesätta..
    Manuell låda med 225 + hk är inte fel heller

Det är riktigt goa bilar, hoppas du får möjlighet och köpa en..

Mvh Erik..

trionic
    Deltagare

Hej.jag skulle nog vilja påstå att det som sätter priset på 9000 aero bilar är skicket !! Rost,Lack,motor ”kedjor.T-pack”,Koppling,
    Inredning,Acc,. Det är bättre att betala lite mer för en orginal bil där skicket är bra,(dom börjar bli svåra att hitta).
    En export bil är det oftast ingen rost på, men den kan vara sämre i drivlina.
    Jag köpte en Aero 93:a i fjol,i Mkt bra skick = 28K
    Så räkna med 20k- 40k för en bra aero.

Lollo
    Deltagare

Ok, låter som man ska åka och kika iaf, vad bör man titta på mer, har aldrig hållit på med 9000, vad är dyra fel och vad är billiga, vad är vanligt förutom tidigare sagda saker.

Morten S.
    Moderator

Girkassene er en svakhet også på disse. Varmefläkten går også i stykker,og de er det mye arb. å skifte. Forøvrig en driftssikker bil med få feil. Men kjørestil og service har jo stor betydning på alle brukte biler….

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

Molte
    Deltagare

Kolla listen runt framrutan, väldigt vanligt att det börjar rosta där.
    Efter -96 blev växellådorna lite bättre.

- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

soulmannen
    Deltagare

när det gäller rosten, så kolla dom kraftfästena, helst hissa upp bilen lite så att du märker att du inte trycker in dom i kupen, dom kan se helt friska ut men vara kexiga. är en otroligt dum konstruktion.

Lollo
    Deltagare

Var och tittade på bilen igår, den såg riktigt bra ut, två fläckar på huven var allt ja hittade rostväg, den hade gått 19400mil, turbon ladde bra och lådan kändes också bra, dock tyckte ja kopplingen var trög, dock inte trasig.

Stolarna var lite slitna men inte trasiga.
    Bilen har klarat sig bra från folk med långa fingrar tom original radio med bandare och cd satt kvar.
    Ac och allt funkade fint med.

Vad hade dessa för original utrustning??

Vad hade dessa för original utrustning??

cabmange
    Deltagare

Hej

Det är nog enklare att säga vad som fanns som tillval.

Sollucka
    Träinredning
    TCS

Allt annat var standard typ.

//MH

Lollo
    Deltagare

Ok, då är det allt på den utom trä och det var ju ingen nackdel.
    Vad tror ni om en sådan bil iövrigt, den har bara gått fem vintrar i sverigesklimat, det är ju en fördel iaf.

Vad innehåller stereo pkt mer??

cabmange
    Deltagare

Hej

Stereo paketen är följande.

Det ligger en förstärkare under passagerarstolen, vet dock ej om den fanns med på det enklaste systemet.

– Radio/bandare

– Radio/bandare/cd

– Radio/bandare + CD-Växlare.

– Sedan fanns de med HK system, dock vet jag ej om det bara var högtalare eller annan ljudsystem också..

Lollo
    Deltagare

Hej igen, det blev affär, hämtar den på Lördag.

Lollo
    Deltagare

Nu är den hemma, hann hämta den tidigare 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng