SAAB 92 1955 APF 762

Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / SAAB 92 1955 APF 762

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 92 totalt)
  • Författare

FYZ 669, en saknad go kamrat! Den har funnits kvar för några år sen, vet jag.
      Lennart

mars 18, 2010 kl. 12:05 #155018

Tack Dajje för tipset! Jättekul sida!
          Lennart

mars 18, 2010 kl. 14:48 #155028

Där kan man hitta mycket trevlig info om bilar. 🙂

Vill du veta vem som äger bilen kan du skicka ett sms med bilens registreringsnummer ”ABC123” till 72503, kostar några få kronor dock.

mars 26, 2010 kl. 09:38 #155417

http://www.youtube.com/watch?v=Ma9hTa8LMzg

Sååå himla fin!!!

Lennart Frostelid

mars 26, 2010 kl. 09:48 #155418

Men varför måste man lägga på musik som döljer motorljudet i snart sagt alla små filmklipp? Mvh Freewheeling Bruno-Sigvard

mars 26, 2010 kl. 09:49 #155419

http://www.youtube.com/watch?v=D26zyCBzpk4&feature=related

Bara att njuta

Lennart Frostelid

mars 26, 2010 kl. 10:01 #155420

Det är verkligen synd! Jag har haft ett antal 92A, som du kan se på foto bland mina inlägg här på hemsidan. De är verkligen härliga. Den tidigaste jag haft hade chassinummer 0056.

Frostelid

mars 26, 2010 kl. 11:53 #155423
                      Antilopen95L wrote:
                      Men varför måste man lägga på musik som döljer motorljudet i snart sagt alla små filmklipp? Mvh Freewheeling Bruno-Sigvard

Ähum…MIN bil där jag buskör med 92´an utan pålagd musik annat än det som kommer ur avgasröret 🙂

mars 26, 2010 kl. 12:14 #155425

Fina bilar båda två men motorljudet är ju så stor del av charmen med en tvåtakts-Saab så Julles film vinner på ljudeffekterna! 😉

mars 26, 2010 kl. 12:14 #155426

Jag är bara osams med de där bling-fälgarna. De är för mycket!
                          Men å andra sidan så är ju de fälgarna en stark signal till omgivningen att ”här kommer en blingad SAAB, missa inte det!

Den bilen och Hotrodders bygge är nog början på något… 🙂

mars 26, 2010 kl. 12:25 #155428

Ljudet ur en trecylindrig tvåtaktare är ganska speciellt. Inte helt olikt denna bil:
                            Ferrari F50
                            Trimmad V12 fyrtakt = trimmad /3 tvåtakt 🙂

mars 26, 2010 kl. 12:37 #155430
                              Antilopen95L wrote:

Som klippare har jag mer än en gång stött på den där frågan från bilintresserade ”varför tar ni bort motorljuder och lägger på musik”

Jo nu ska jag svara på det: 🙂

1. En bil blir alltid coolare om man lägger på lite ball musik när den kränger genom kurvorna, (för tydligt exempel se Ramsteins musik video för ”Du hast” titta på den där löjiga bilen i början av videon, den ser ball ut med musik när den hoppar o studsar i den svajiga asfalten)

2. Man gör inte såna här filmer BARA för fanatriska biltokar som oss, det finns även andra. Typ flickvänner/pojkvänner, släktingar, kompisar och kusiner som skiter fullständigt i bilar MEN visar man bilen tillsammans med lite musik så förstår dom grejen då man förmedlar mer än känsla än teknikporren vi andra ser

3.Hur skönt än en v8 låter eller en trimmad tvåtaktare så blir det tjatigt efter ett tag om du gör något längre än en minuts film. Man måste variera sig.

MEN den där filmen med den gröna saaben hade jag valt att helt stypa motorljudet på dom extriöra bilderna på bilen och låtit hårdrocken skråla fritt nu blev det någon halvblek kompromiss mellan musik o motorljud. Och istället hade jag strypit
                              musiken helt inut i bilen och låtit tvåtaktaren fått bröla hejdfritt.

Då gör man alla nöjda och glada, samt att dom icke bilintresserade hade fått reagera kraftigare på när man väl hör ljudet av motorn att den låter som en bålgetnig!

Nu vet ni 😎

mars 26, 2010 kl. 15:55 #155439

Jag har ännu inte träffat på en enda människa, bilintresserad eller ej, som inte tycker en tvåtaktare låter ballare än Rammstein. Eller valfri annan grupp. Och då arbetar jag ändå med musik och musiker på heltid.

mars 26, 2010 kl. 16:35 #155443

Nu är inte alla filmklipp och små filmer som figurerar på internet eller andra andra mediaplatser fylld med vrålande tvåtaktare.

Det finns gott om klipp på ”vanliga” dödliga motorer
                                  typ såna här filmer

http://www.youtube.com/watch?v=U4UuZ5mauKk&feature=player_embedded

Filmer som har tvåtaktsbilar och liknande brukar inte snåla med motorljuden heller (det är ju liksom deras införsäljnings nummer)

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 92 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.