SAAB 92 1955 APF 762

Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / SAAB 92 1955 APF 762

Visar 2 inlägg - 91 till 92 (av 92 totalt)
  • Författare

Hallå Zittman-Frostelid!

Såg min egen bild bland dem du grävt fram ur byrålådorna – kul!
      Jag tog bilden som tonåring hemma på gatan i Kisa, södra Östergötland. Min nyinköpta 93:a på ett släp bakom familjens Veronagröna 99:a. Det var med 93:an mitt stora Saabintresse startade.

Jag hittade den mörkgröna 59:an på bilskroten hemmavid. Jag glömmer aldrig den känslan. Jag trodde att hjärtat skulle stanna. Jag var 15 år och lyckades mot alla odds få lov att köpa bilen. Jag minns att jag skrev ett brev till dig och frågade om råd. Du svarade och tyckte bestämt att jag skulle pruta till 1 500 kronor, vilket jag också gjorde. Och så gick jag med i Saabklubben (och skickade tydligen dig en bild…)

99:an rullade sina sista år i Rosengård i Malmö, jag hade tvångsmässigt koll på den ända in på 2000-talet. Det sjuka är att jag numera avtrubbats så till den milda grad i mitt intresse att jag börjat gilla Veronagrönt!

93:an står för övrigt och väntar på att få komma ut på vägarna. Jo, jag har den kvar… och alla delarna jag köpte för månadspengarna De ligger fortfarande inslagna i tidningar från 1980-talet.

MVH

Claes Johansson
      (Klassiker)

april 17, 2010 kl. 10:29 #156571
        cljoh wrote:
        93:an står för övrigt och väntar på att få komma ut på vägarna. Jo, jag har den kvar… och alla delarna jag köpte för månadspengarna De ligger fortfarande inslagna i tidningar från 1980-talet.

MVH

Claes Johansson
        (Klassiker)

Du kanske skulle parkera 93:an där du ställde din 9000, det hjälpte ju fint med den

Visar 2 inlägg - 91 till 92 (av 92 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.