Saab 92 A

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 161 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 27, 2012 kl. 14:32 #45237

      Kul att se uppdateringar på denna bilen! Bra jobbat!

        augusti 27, 2012 kl. 17:58 #46861

        Tack ska ni ha! 🙂 Huven har ju inga hål till separata parkeringsljus som fanns fram till -53, men de är ju inga problem att ta upp om det är så! Ska nog byta båda sidopanelerna innan det andra taket åker på, så det är lite stadga i den.

          augusti 29, 2012 kl. 20:04 #46956

          Då skärminfässtningen på höger sidopanel var helt slut så satte ja dit den gröna som var hel och fin där!


          [Däremot va stommen upprostad, men det gjorde ju inget, mycket enklare att få isär det!


          Misstänkte att det fanns en skarv här vilket det visade sig va när tennet slipats bort, mycket tenn på dessa bilar!


          Så bort med den rostiga panelen på bilen….


          och slipa till det samt avlägsna lite ytrost och på med lite zinkfärg!


          Sedan samma sak med ”nya” panelen samt lite svetsprimer på skarvarna.


          Så dit med den och häfta upp den, ska helsvetsas och slipas senare!


          Avslutade kvällen med att prova passformen på skärmen!

            augusti 29, 2012 kl. 20:26 #46958

            Snyggt !! :AP

              augusti 30, 2012 kl. 09:27 #46966

              Fantastisk at følge projektet 😀

                augusti 30, 2012 kl. 10:49 #46973

                Älskar denna typ av ”vansinnes projekt” följer tråden troget

                Keep up the good work, massor av bilder vill vi ha

                  augusti 30, 2012 kl. 19:38 #46991

                  Roligt att ni gillar mitt stolleprov! 🙂 Hur går det med ditt A projekt barn1950 då? Jag kanske kunde be dig om lite bilder på baterilåda, reservhjulsbalja och lite mått på det? Allt detta var ju bortrostat på min, så jag har ju inte mycket att gå efter!!

                    augusti 30, 2012 kl. 20:07 #46995

                    @Fredrik.A. wrote:

                    Roligt att ni gillar mitt stolleprov! 🙂 Hur går det med ditt A projekt barn1950 då? Jag kanske kunde be dig om lite bilder på baterilåda, reservhjulsbalja och lite mått på det? Allt detta var ju bortrostat på min, så jag har ju inte mycket att gå efter!!

                    Det går faktisk fint, men jeg har inta lavet så meget her i sommer. Der er så mange andre ting som skal klares.
                    Du kan se lidt bilder her: http://www.saab92.dk/05150/05150_01.html
                    Er det til din A model du skal bruge mått og bilder ? Baterilådan er også rustet helt väk på min. Reservhjulsbaljan er jo bare en træplade. Men den har jeg helt komplet.

                    -Tonny

                      augusti 31, 2012 kl. 19:02 #47035

                      @barn1950 wrote:

                      @Fredrik.A. wrote:

                      Roligt att ni gillar mitt stolleprov! 🙂 Hur går det med ditt A projekt barn1950 då? Jag kanske kunde be dig om lite bilder på baterilåda, reservhjulsbalja och lite mått på det? Allt detta var ju bortrostat på min, så jag har ju inte mycket att gå efter!!

                      Det går faktisk fint, men jeg har inta lavet så meget her i sommer. Der er så mange andre ting som skal klares.
                      Du kan se lidt bilder her: http://www.saab92.dk/05150/05150_01.html
                      Er det til din A model du skal bruge mått og bilder ? Baterilådan er også rustet helt väk på min. Reservhjulsbaljan er jo bare en træplade. Men den har jeg helt komplet.

                      -Tonny

                      Härligt, brukar kolla in på din sida ibland, ja det ska ju bli en A detta, så bateriet ska ju va där bak. Men det vore ju jättefint om du hade en bild uppifrån på facket där bateriet står, och bild på trälådan till reservhjulet vore också jättebra, skulle va mycket tacksam!!

                      Fyller på med några bilder från kvällens pyssel med nerdelen på sidopanelen!


                      Efter lite mätande så fick jag till en passande bottenplåt!


                      Smidigt med håltång!


                      Lite svetsprimer……


                      och likadant på bilen!


                      Så va det bara att svetsa dit den och slipa till det, fattas dock en bit till vänster som ska dit imorgon!

                        september 1, 2012 kl. 17:52 #47064

                        Vi kör vidare med några bilder!!
                        Så var det lilla hörnet på sin platts med!

                        Då får högersidan duga tills vidare!

                        Började mig med att byta en golvplåt på vänster sida som jag knackade ut i all enkelhet!

                        Så var det då dags att ta bort även denna skärm som jag kapade bort delvis!



                        Sedan svetsade jag dit ett vinkeljärn som förstärkning i dörröppningen!!

                        Sedan leta upp karosskarven under en jäkla messa tenn!

                        !Då även B-trolpen var rejält rostangripen så byter jag allt ihop här!!

                        Så där ja, inte mycket kavar av vänstersidan nu!!

                        Efter lite kapande, mätande och trixande så passade den nya sidan bra!!

                        Bara lite småjusteringar kvar innan det kan svetsas ihop!

                        Så va jag ju tvungen att lägga dit skärmen med! 🙂

                        Har även satt tillbaka pedalstället och svetsat dit en ny vinkelplåt som sparkplåtarna sitter i!!

                          september 1, 2012 kl. 19:03 #47067

                          Bra jobbat!
                          Det är klart inspirerande att se alla bilder från ditt projekt.

                            september 1, 2012 kl. 19:31 #47070

                            Tack, ja det är ju roligt om man kan göra!! 🙂

                              september 1, 2012 kl. 19:35 #47071

                              fantastiskt! :race

                                september 1, 2012 kl. 20:22 #47075

                                :AP :AP :AP

                                Snyggt jobbat! Du inspirerar verkligen och visar att inget är omöjligt bara viljan finns!!!

                                  september 1, 2012 kl. 20:39 #47078

                                  Fan va snyggt det blir Fredrik! Att du orkar 😉 Får ta tag i min 92:a nu… :h

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 161 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.