Saab 92 A
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 92 A
- Detta ämne har 160 svar, 33 deltagare, och uppdaterades senast 2016-10-11 21:16 av
lillsaaben.
-
FörfattareInlägg
-
augusti 27, 2012 kl. 17:58 #46861
Tack ska ni ha! 🙂 Huven har ju inga hål till separata parkeringsljus som fanns fram till -53, men de är ju inga problem att ta upp om det är så! Ska nog byta båda sidopanelerna innan det andra taket åker på, så det är lite stadga i den.
augusti 29, 2012 kl. 20:04 #46956Då skärminfässtningen på höger sidopanel var helt slut så satte ja dit den gröna som var hel och fin där!
[Däremot va stommen upprostad, men det gjorde ju inget, mycket enklare att få isär det!
Misstänkte att det fanns en skarv här vilket det visade sig va när tennet slipats bort, mycket tenn på dessa bilar!
Så bort med den rostiga panelen på bilen….
och slipa till det samt avlägsna lite ytrost och på med lite zinkfärg!
Sedan samma sak med ”nya” panelen samt lite svetsprimer på skarvarna.
Så dit med den och häfta upp den, ska helsvetsas och slipas senare!
Avslutade kvällen med att prova passformen på skärmen!
augusti 30, 2012 kl. 19:38 #46991Roligt att ni gillar mitt stolleprov! 🙂 Hur går det med ditt A projekt barn1950 då? Jag kanske kunde be dig om lite bilder på baterilåda, reservhjulsbalja och lite mått på det? Allt detta var ju bortrostat på min, så jag har ju inte mycket att gå efter!!
@Fredrik.A. wrote:
Roligt att ni gillar mitt stolleprov! 🙂 Hur går det med ditt A projekt barn1950 då? Jag kanske kunde be dig om lite bilder på baterilåda, reservhjulsbalja och lite mått på det? Allt detta var ju bortrostat på min, så jag har ju inte mycket att gå efter!!
Det går faktisk fint, men jeg har inta lavet så meget her i sommer. Der er så mange andre ting som skal klares.
Du kan se lidt bilder her: http://www.saab92.dk/05150/05150_01.html
Er det til din A model du skal bruge mått og bilder ? Baterilådan er også rustet helt väk på min. Reservhjulsbaljan er jo bare en træplade. Men den har jeg helt komplet.-Tonny
augusti 31, 2012 kl. 19:02 #47035@barn1950 wrote:
@Fredrik.A. wrote:
Roligt att ni gillar mitt stolleprov! 🙂 Hur går det med ditt A projekt barn1950 då? Jag kanske kunde be dig om lite bilder på baterilåda, reservhjulsbalja och lite mått på det? Allt detta var ju bortrostat på min, så jag har ju inte mycket att gå efter!!
Det går faktisk fint, men jeg har inta lavet så meget her i sommer. Der er så mange andre ting som skal klares.
Du kan se lidt bilder her: http://www.saab92.dk/05150/05150_01.html
Er det til din A model du skal bruge mått og bilder ? Baterilådan er også rustet helt väk på min. Reservhjulsbaljan er jo bare en træplade. Men den har jeg helt komplet.-Tonny
Härligt, brukar kolla in på din sida ibland, ja det ska ju bli en A detta, så bateriet ska ju va där bak. Men det vore ju jättefint om du hade en bild uppifrån på facket där bateriet står, och bild på trälådan till reservhjulet vore också jättebra, skulle va mycket tacksam!!
Fyller på med några bilder från kvällens pyssel med nerdelen på sidopanelen!
Efter lite mätande så fick jag till en passande bottenplåt!
Smidigt med håltång!
Lite svetsprimer……
och likadant på bilen!
Så va det bara att svetsa dit den och slipa till det, fattas dock en bit till vänster som ska dit imorgon!september 1, 2012 kl. 17:52 #47064Vi kör vidare med några bilder!!
Så var det lilla hörnet på sin platts med!
Då får högersidan duga tills vidare!
Började mig med att byta en golvplåt på vänster sida som jag knackade ut i all enkelhet!
Så var det då dags att ta bort även denna skärm som jag kapade bort delvis!
Sedan svetsade jag dit ett vinkeljärn som förstärkning i dörröppningen!!Sedan leta upp karosskarven under en jäkla messa tenn!
!
Då även B-trolpen var rejält rostangripen så byter jag allt ihop här!!
Så där ja, inte mycket kavar av vänstersidan nu!!
Efter lite kapande, mätande och trixande så passade den nya sidan bra!!
Bara lite småjusteringar kvar innan det kan svetsas ihop!
Så va jag ju tvungen att lägga dit skärmen med! 🙂
Har även satt tillbaka pedalstället och svetsat dit en ny vinkelplåt som sparkplåtarna sitter i!!
september 1, 2012 kl. 19:03 #47067Bra jobbat!
Det är klart inspirerande att se alla bilder från ditt projekt.september 1, 2012 kl. 20:22 #47075:AP :AP :AP
Snyggt jobbat! Du inspirerar verkligen och visar att inget är omöjligt bara viljan finns!!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
