Saab 95 1960 #589
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1960 #589
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1960 #589
- Detta ämne har 28 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2010-09-20 09:28 av Dicst.
-
FörfattareInlägg
-
Hej allihopa!
Många utav er känner säkert igen den här bilen redan, då den finns här på Anslagstavlan sedan tidigare. Nu är det så att bilen har flyttat till Laxå, hem till mig. Jag hämtade bilen igår.
Bilen har gått i Jämtland som ny. Senare på 70-talet flyttade bilen till Stockholmstrakten där den hade ett par ägare. Sedan tog Dan i Örbyhus över bilen, och nu är den min. Tidigare ägare har gjort mycket grundläggande jobb i form av karossrenovering och inköp av mycket nya delar.
Bilen var full med delar, även dragbilen.
Mängder av nya delar! Jag var som ett barn på julafton igår när jag kollade igenom allt här hemma. Mycket svåra nya delar medföljde.
Idag lastades det mesta inuti bilen ur och nog ser karossen fin ut!
En av alla skarvar från karossbyggarna i Linköping!
Inredningen var i mycket fint originalskick. Några små skavanker finns dock.
Bilens förvaringsplats tills det är dags att sätta fart på riktigt med renoveringen i sommar. Då kommer jag förhoppningsvis ha plats i en större verkstad.
Målet är att bilen ska vara klar till sommaren 2011. Jag vill inte stressa med renoveringen och jag ska jobba större delen av sommaren för att finansiera projektet. Men fint kommer det att bli, var så säker! :jobbar:
mars 8, 2010 at 00:46 #154340Julafton, DET förstår jag. Klart ballt med kederlisten med en märklapp ”Philipsson, reservdelar och tillbehör”: Det är kult! Här snackar vi originaldelar !
Lycka till ! / Kenth
mars 8, 2010 at 07:58 #154343Blir kul att följa ditt projekt, ser ut att vara bra förutsättningar för att en till tidig 95a åter kommer ut på vägen i mycket bra skick. Förresten din och min 60a ligger ganska nära varandra i ch.nr. min har nr603 och är beige.
Lycka til1! / Tedmars 8, 2010 at 11:40 #154353Ser ju ut att vara ett kanonobjekt! Grattis och lycka till med renoveringen. Ska bli kul att följa.
Ser ut som ett kanonobjekt! Satt och kollade igenom alla bilderna på ansiktsbok och det verkar ju vara mängder av nytt med, näsan en komplett bil i nya delar?!
Kommer inte bli mycket tid kvar till skolan med ett sådant här projekt i garaget! 😉
ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab
mars 9, 2010 at 14:08 #154422Ja Tobbe hade verkligen varit duktig på att jaga delar och med dom delarna som jag sen jagade i hop så blev det rena guldgruvan,även du OCH Lasse Mårtensson som var schysst och sålde sin ovanliga 60a bakruta är ju bidragande orsak till reservdelsberget,Tradera,Gistad saab marknad och saab klubbens webbshop var också duktiga på att hjälpa till med delar.
Och sist men inte minst Thomas Jansson som bockat och hamrat fram ovärdeliga plåt detaljer. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.