Saab 95 1963 Ett Customprojekt

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1963 Ett Customprojekt

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1963 Ett Customprojekt

  • Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 239 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 6, 2011 at 14:40 #4656

      Tänkte att det var dax att lägga ut detta projekt som har legat nere ett tag men åter fått fart. Köpte denna bil i februari 2008 fixade den så att den gick att besikta och körde den sommaren.

      Senare på hösten började jag att montera ner bilen och ideerna började komma då med luftfjädring bakhängda dörrar och andra roliga ideer.



      Började med att försöka fä dit luftfjädringen fram men stötte hela tiden på problem och kände att livet var surt och lessnade totalt.
      Så bilen blev orörd i nästan ett och ett halft år. Nu är lusten tillbaka och det är full fart men fjädringen jobbas bara men i huvudet och en lösning finns nog där nu.
      Under tiden nu så har jag ägnat mej åt att rostlaga, något som ju också måste tas även om bilen var i bra skick så fanns det gamla lagningar som inte var så vackra. Så kapen och svetsen får jobba nu.

      Halva bilen är nu klar och det är nu dax att vända bilen och göra lika dant på höger sida.

      Dagens aktivitet blev att återställa skärmkanten till ett bättre skick.
      Mer blir det inte idag men jag hoppas återkomma så snart det händer något. :TY

      Janne2takt

        december 6, 2011 at 14:46 #33448

        UNDERBART! :AP :CH

          december 6, 2011 at 16:28 #33439

          Alltså, de där TT-95:orna blir djäääälkigt Hot-Rod så fort man börjar plocka av dem saker (huv, etc). Knäppte en bild med mobilen sent en sommarnatt när vi mekade lite allmänt. Plötsligt ser de inte riktigt lika snälla ut…

          Gött att se att Du är på gång igen!
          /D

            december 6, 2011 at 17:29 #35873

            Va, läckert! Jag ser fram mot fler rapporter. :AP

              december 6, 2011 at 21:14 #35901

              Det här projektet har jag saknat! Gött att det är igång igen.

              K-G

              Saab 99 1969, 1970
              Saab 90 1985
              Saab 9000 Aero 1996
              Opel Manta A 1972

                december 6, 2011 at 23:31 #35908

                Yes… Äntligen.
                Den fortsättningen har jag sett fram emot.

                Keep on Janne.

                / Kenth

                  december 7, 2011 at 12:33 #35925

                  Spännande! Följer projektet med största intresse! 🙂

                  Johan


                  I am here: http://maps.google.com/maps?ll=55.415554,12.968677

                    december 7, 2011 at 13:54 #35928

                    Tummen upp, coolt projekt!

                      december 15, 2011 at 14:18 #36368

                      Lite verksamhet har de vart så en uppdatering av läget är på plats.

                      Nu är det bara att gå på nya ställen med friska tag 😀

                      Janne2takt

                        december 16, 2011 at 13:13 #36413

                        Har haft lite fredas-mys i garaget och gått vidare på oönskad plåt…

                        Nu ska jag övergå till ett annat fredas-mys :CH

                        Janne2takt

                          december 19, 2011 at 19:18 #36561

                          Tog idag efter jobbet (som nu har gått i kånken som alla vet) och fick tippat upp bilen och avreagerat mej med att skrapa rent och tvätta det sista av underredet.

                          Nu är det bara att gå loss på resten.
                          Det possitiva är väl att man kan få lite mera tid över till garaget nu 🙂

                          Janne2takt

                            december 20, 2011 at 19:14 #36652

                            Underbart att se denna tråd dyka upp igen.
                            Kan inte bli annat än fantastiskt

                              december 29, 2011 at 11:03 #36939

                              Nu satt jag efter en veckas jobbslit och en julafton och läste igenom lite trådar jag missat – och nåt måste jag kommentera..det händer ju massor!! Hur kul som helst! Ditt projekt har jag dessutom saknat lite extra, ska bli skoj att se framstegen igen! :AP

                                januari 2, 2012 at 15:54 #37133

                                Var ute på lite “mellandagsrea” och hämta en V4 för att plocka det jag behövde 😆


                                Det gick tungt att dra med den gamle men det gick. ( Lagligt… Livet på landet :CE )


                                Fick börjat att lägga igen hörnet idag får ta resten vid nästa tillfälle.

                                Janne2takt

                                  januari 2, 2012 at 22:13 #37158

                                  skoj bygge och så snyggt allt blir, imonerande att du drar biltrailer med en liten tvåtaktare hehe! 😀

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 239 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.