Saab 95 1963 Ett Customprojekt
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1963 Ett Customprojekt
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1963 Ett Customprojekt
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
januari 23, 2012 at 20:47 #38299
@Ingvar K wrote:
En fråga, var har du köpt de användbara magneterna?
Jag köpte dom hos TOOLS men dom finns nog hos dom mesta järnhandlarna
@Lollo wrote:Du menar att ”mitt” sovrum fått stryka på foten??
Ja Lollo du får sova under flipperspelet och ha 92:an som kudde :CE
Det finns alltid en plats för dej de vet du 😉Janne2takt
januari 24, 2012 at 12:01 #38337@janne2takt wrote:
@Ingvar K wrote:
En fråga, var har du köpt de användbara magneterna?
Jag köpte dom hos TOOLS men dom finns nog hos dom mesta järnhandlarna
Eller så skrotar du en hårddisk. Däri sitter två supermagneter.
Förmodligen de starkaste magneter som kan fås för rimliga pengar…Mycket användbara.
Kläm inte fingrarna bara 😎Åsså kan ljusbågen till MIGgen få spatt om man svetsar för nära magneten.
/ Kenth
Hej ser att du har en ställning att ”snurra” saaben med :AP , kan du lägga upp lite lite bilder på den är du snäll.
Kommer definitivt att behöva något liknande.
Moderatorer: vi skulle behöva ett ”forum” eller vad det nu heter för ”garage tips och trix” typ janne2takt:s plåtpress m.m
Alltså en sida som handlar mer om verktyg och hjälpmedel i garaget.
Det skulle vara värdefullt för oss ”nybörjare” och förstagångs renoverareapril 17, 2012 at 11:27 #42359I’M BACK
Så efter köksrenovering, sofflocksliggande och lite moppe mek så tog jag mej i kragen och gick ut för lite svetsande. Gjorde ett försök i torsdags men skulle bara… byta bensinkran på moppen. Ställde dunken vid moppen i med pipen och börja tömma. Gick ut och högg lite ved under tiden. Kom in i garaget och tänkte nu borde tanken va tom och de var den men bara lite hade hamnat i dunken, på golvet flöt det mesta omkring i bensin för pipen hade flyttat sej lite och allt rann rätt ut :bh så nån svets vågade inte jag starta i detta bad…. Men nu har ångorna lagt sej och vi är igång igen :weld
Kan säga att det är roligt att komma igång igen. Har suttit och följt alla andras projekt men inte orkat komma igång själv men nu j… hoppas jag att man ska kunna göra ett ryck igen. :WH
Nog för idag hoppas att vi ses imorgon igen :CEJanne2takt
april 17, 2012 at 11:42 #42360Mensådärja….nu e han igång igen…kör hårt.
Det är trevligt att kolla in dagen/kvällens verk och se att det finns ny plåt där det förut var rostig/tunn/ingen plåt.
Hoppingivande på nåt sätt. Å riktigt seriösa lagningar dessutom.. Jag får lite dåligt samvete när jag ser det. (Har knappt rört min undersida…..)Nå, kör hårt :AP
/ Kenth
april 18, 2012 at 10:59 #42397Jaha då var man ute en liten sväng nu på förmiddagen och :h och :weld plåt.
Så här kommer lite mer av de trista rostlagningsbilderna 😆
Men det tar på tråkjobben så snart kommer de roliga.
:CE :CEJanne2takt
april 20, 2012 at 11:19 #42478@Christian Haugsöen wrote:
Med denna kvalité på rostlagningen så blir inga bilder tråkiga!!!
Då kan jag pina er med lite mer av den varan :duck
Fredagsmyset idag fick bli att fixa till B-stolpen i nederkant
Nu får det vara nog med rostlagning så länge bilen hänger i vaggan.
Nästa steg blir att snurra den och fixa torpeden för hängande pedaler och ev V4:ans värmepaket med friskluftsplås innan vaggan åker av och bilen ska få stå på egna hjul igen.
Thats all for to day :CH now fridayscosy :CHJanne2takt
april 20, 2012 at 11:26 #42480Vackert jobb!!!
Alltid kul att följa deltajluppdateringar, eller vad man kallar det.
JP@janne2takt wrote:
Jaha då var man ute en liten sväng nu på förmiddagen och :h och :weld plåt.
Så här kommer lite mer av de trista rostlagningsbilderna 😆
Men det tar på tråkjobben så snart kommer de roliga.
:CE :CEFördjupningen i plåten i hjulhuset, har du knackat den mot en form ?
april 20, 2012 at 17:43 #42502@mas1 wrote:
Fördjupningen i plåten i hjulhuset, har du knackat den mot en form ?
Nä jag öppnade skruvstädet ca 30 mm och :h ner med en kulhammare så märkvärdigare än så är de inte. Som jag sagt tidigare med fantasin kommer man långt. Man måste tänka utanför ramarna ibland det är inte så märkvärdigt som man tror 😀
Janne2takt
april 20, 2012 at 22:20 #39841@janne2takt wrote:
Nästa steg blir att snurra den och fixa torpeden för hängande pedaler och……….
Varför ska du ta bort de stående pedalerna ?? De e ju hur cool som helst !! Som gjutet på ett custombygge !
Kul att se din flit och progress. Rostlagningsbilder får man aldrig för mycket av. Det är antingen en tröst att andra oxo… eller en inspirationskälla. :weld2
FFF / Kenth( Full Fart Framåt alltså)
@janne2takt wrote:
@mas1 wrote:
Fördjupningen i plåten i hjulhuset, har du knackat den mot en form ?
Nä jag öppnade skruvstädet ca 30 mm och :h ner med en kulhammare så märkvärdigare än så är de inte. Som jag sagt tidigare med fantasin kommer man långt. Man måste tänka utanför ramarna ibland det är inte så märkvärdigt som man tror 😀
Det gäller det mesta här i livet, att inte låsa sig vid en tanke samt lyssna på andra och deras misstag och framgångar samtidigt som man delar med sig :CE :CE :CH
april 21, 2012 at 17:00 #42564Riktigt kul projekt att följa detta, väntar med spänning på nässta uppdatering!! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.