Saab 95 1963 Ett Customprojekt

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1963 Ett Customprojekt

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 1963 Ett Customprojekt

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 239 totalt)
  • Författare

Riktigt halt med huv-gångjärn i bakkant. Sitter som en smäck :AP :AP :AP
      Vad blir det av bakluckan ? Kan du ju inte ha som den är, eller ?? Kanske typ Amazon-kombi-lucka eller Duett-luckor ? Eller som salig farfars gamla Borgward Isabella-kombi ? (jahaja, nu får du googla 😆 😆 )

Och jag blir (inte så) lite sotis på dej som har en sån praktisk kaross-snurra.

Hursom så är det jättekul att se att du är på G.

Theres no ride like a low ride, eller ???

/ Kenth

januari 3, 2012 at 15:09 #37174

Att hänga på bilsläpet efter 95:an är alltid roligt.
        Ja du Kenth många ideer finns ang bakluckan också, men om man skrider till verket det får vi se

Janne2takt

januari 7, 2012 at 13:37 #37358

Dags för en uppdatering igen.
          Fick färdigställt tröskelhörnet (saknas ca 4cm svets då gasen tog slut) :ID

Fick roa mej med att förbereda nästa drag

Så nu kan man lugnt ta lite helg :CH

Janne2takt

januari 7, 2012 at 19:13 #37365

Snyggt och raskt jobbat!

januari 11, 2012 at 11:57 #37582

Det blev lite pyssel nu på förmiddagen med att göra klart i bagaget.

Nästa utmaning blir fram i golvet och tröskeln

Jag tror att det får bli en tur till den lokale plåtslagaren och knäcka en ny tröskel

Janne2takt

januari 11, 2012 at 12:11 #37583

Blä! 😯 Gammal rost.
                Vilken elegant rök(ut?)sug du har. Hur ser den ut i andra änden?
                /D

januari 12, 2012 at 13:15 #37647

Dick det är faktiskt bara en gammal kanalfläkt som jag har satt över en ventil i väggen. Jag har ju även en utsugsarm som de hänger uppe i men det funkar lika bra med bara slang. Slipper mycke skit i näsan 😀

Fick även svetsat ett litet hål.. i väntan på tröskelplåtarna från plåtis

Då jag inte har någon ekonomiplåt får man pressa själv, och MDF duger gott till att göra pressverktyg utav

Sen är det till att ta fram släggan och rätta till ändarna så gott det går

Efter lite bankande och brytande blir det en plåt som funkar hyggligt

Sen är det bara och gå vidare med the never ending rost-story :ID

Janne2takt

januari 12, 2012 at 23:35 #37666

Riktigt snyggt jobbat. :AP
                    Och, detta tempo hinner du med en bil till innan det är vår :AP

/ Kenth

januari 13, 2012 at 08:41 #37672

Man får passa på nu när man är friställd från Saab tills nåt annat jobb dyker upp.
                      Så nu på morgonen fick jag färdigställt det jag inte hann med igår.

Nu skall jag ta tag i vardagsbilen som skall besiktigas som jag förträngt lite 🙁 för roligare saker…..

Janne2takt

januari 13, 2012 at 19:13 #37810

Måste säga att jag är inponerad av ditt arbete och uppfinningsrikedom med pressverktyget.
                        Lycka till :AP

januari 13, 2012 at 19:20 #37811

Blir kanonbra detta. Jävlig att banka plåt ser jag 🙂

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

januari 16, 2012 at 11:58 #37931

Man får Tacka för allt positivt som ni skriver.
                            Nån jäkel på att banka plåt vet jag inte men som sagt fantasin hjälper en mycke.
                            Och så blev det en liten sväng i garaget på förmiddagen. Ingen tid att förspilla :WH

De tar på skiten :CE

Janne2takt

januari 23, 2012 at 17:32 #38277

Då var det dax igen för en uppdatering av arbetet. Fick idag fixat klart tröskeln.

Nu kommer det nog att gå lite trögare med bilen då jag även har påbörjat ett köksbyte och rivning av väggar i huset :ID
                              Men en i familjen blir ju glad för detta 🙄

Janne2takt

januari 23, 2012 at 18:11 #38255

Helt imponerande plåtarbete. En fråga, var har du köpt de användbara magneterna?

januari 23, 2012 at 20:05 #38290

Du menar att “mitt” sovrum fått stryka på foten??

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 239 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.