Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Saab 95 -71 (Liten förhandstitt!)
- Detta ämne har 108 svar, 33 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-03 09:11 av .
- FörfattareInlägg
- 18 juli, 2010 kl. 00:52 #160400
saabcustom
DeltagareJag lider med dej Staberg. Du har ju iallafall slitit för att det ska bli klar (vilket den i princip ju var). Själv kunde jag inte heller köra projektbilen ner men det handlar mest om lathet att jag inte blev klar. Nå, en liten bild på hur framänden MED skärmar och motorhuv ser ut kan vi nyfikna väl få se nu ???
Har du planer på att åka med den till Vallåkra eller Gistad senare i år ? Det vore verkligen kul att få se underverket IRL !
mvh / Kenth
18 juli, 2010 kl. 12:23 #160404henning
DeltagareDet var trist å høre at det ikke ble noe saab festival i år.
Men er det mulig å be om noen flere bilder??? 🙂 Har ventet lenge på å se hvordan fronten ble til slutt.
Flott bil – fantastisk lakk!
Henning.
18 juli, 2010 kl. 17:29 #160409janne2takt
DeltagareNyfiken nyfiken nyfiken vill se vill se 🙂 behöver motivation…..
18 juli, 2010 kl. 19:18 #160418Dicst
DeltagareSicket elände, jag som längtade så efter att få se en hårt customiserad 95:a!
Men gräm dig icke Staberg, du har chansen att komma upp till oss i Karlstad och köra på strippen den 11 september.
19 juli, 2010 kl. 18:04 #160451staberg
DeltagareHär kommer några bilder som är tagna idag. Nu är motor och den nya lådan på plats. Det blev en viss skillnad kan jag säga. När är Gistadträffen?
19 juli, 2010 kl. 18:28 #160453Lollo
DeltagareDen 5 sept är den.
Ser bra ut 🙂19 juli, 2010 kl. 18:34 #160454staberg
DeltagareEtt par bilder till kostar jag väl på mig. Jenna har fått välsigna bilen. (Retar väl alltid nån). Gangsterkepsen kommer från en gammal Scania. Nya fästen gjorde jag i rostfritt stål som sedan polerats.
19 juli, 2010 kl. 21:29 #160471mojje
Deltagaregrymt fint jobb! Ska bli kul att se den i verkligheten!
ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab (projekttråd motorbyte)
19 juli, 2010 kl. 23:52 #160478saabcustom
DeltagareHatten av. En klar liten läckerbit :thumbup:
Hur mycket ladddar du med kompressorn ? När börjar den ladda fullt ? Ganska lågt varv jämfört med turbos kan man anta, eller ?
/ Kenth
20 juli, 2010 kl. 15:02 #160497rodder76
DeltagareWow.
Nya bilder sedan jag kikade in sist. Bilen är minst sagt udda och helcool. Hoppas verkligen den kommer till Gistad!20 juli, 2010 kl. 21:44 #160518perhaninge
Deltagarestaberg wrote:Ett par bilder till kostar jag väl på mig. Jenna har fått välsigna bilen. (Retar väl alltid nån). Gangsterkepsen kommer från en gammal Scania. Nya fästen gjorde jag i rostfritt stål som sedan polerats.Bilden på bakdelen visar en riktig pudding från framsidan, lackad eller klistrad ?
21 juli, 2010 kl. 10:51 #160531cch
DeltagareJenna Jameson? 🙂
11 augusti, 2010 kl. 08:57 #161237anders jensen
DeltagareDetta var ta mig f-n en av de bästa projekttrådar jag läst på länge!
Jäkla fint arbete du gör Martin, noggrant och uträknat.
Synd att du inte kunde visa upp ditt fina projekt på SF 2010.Som gammal rallymek i Team VAG Sweden och inhyrd i Audi Sport på 80-talet tycker jag ditt Audiprojekt synnerligen intressant. Kommer det att bli en racebil eller vägbil?
/Anders
Borås11 augusti, 2010 kl. 09:43 #161239staberg
DeltagareTack för intresset. Bilden på Jenna Jamesson är klistrad, autografen är i kromfolie. Sen har jag klarlackat över alltihop för att få bra lyster och hållbarhet. Har inte hunnit koppla in kompressorn än, men det kommer. kompressorn ska nämligen snurra åt motsatt håll jämfört med motorn så jag måste bygga en växel till den. Det teoretiska arbetet är gjort men har inte hunnit få det praktiska helt klart.
Vad gäller Audin så ska det bli en gatbil är det tänkt. Karossen jag bygger på har gått som rallybil sen -83 och har varit med och kört flera prestigefyllda sträckor såsom svenska rallyt och montecarlorallyt.
26 september, 2010 kl. 15:07 #162897ingemargavle
DeltagareLäcker bil, hur går det med bygget? Jag hoppas på fler uppdateringar snart.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.