SAAB 95 -74 Renovering

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 95 -74 Renovering

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 95 -74 Renovering

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 88 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 12, 2010 at 08:15 #154598

      Personligen tycker jag att nr:2 är snyggast men jag tror att den är för “öppen”, bromsarna är ju inte dom största/snyggaste på en V4:a.
      Jag skulle nog valt nr:1

        mars 12, 2010 at 11:20 #154606

        jag ska byta spindlar till 9-5ans! så bromsar blir nya! med speedparts ok och 315 eller 330mm skivor! så bromsarna blir nog fina ska du se!

          mars 12, 2010 at 13:07 #154617

          Jösses, du får nog byta till ett 6-punktsbälte så att du inte sitter som en flugskit i rutan :hammer: 😉

            mars 12, 2010 at 14:23 #154620

            Kan inte däcken ha något med hur mycket man kan bromsa???

              mars 12, 2010 at 14:50 #154621

              helt rätt fuling! däcken har mycket med bromsförmågan att göra!:D men det är ju lite fränt med stora fälgar på en gammal bil med! :racesmile:
              Någon annan som har åsikter om vad jag ska ha för fälgar? har svårt att bestämma mig!

                mars 12, 2010 at 16:50 #154626
                fuling wrote:
                Kan inte däcken ha något med hur mycket man kan bromsa???

                He he, ja inte förutsätter jag att man med dessa modifieringar slänger på ett par gamla “hockeypuckar” :hype:

                  mars 13, 2010 at 15:27 #154689

                  idag har jag städat i garaget och plockat ihop ett pallställ på övervåningen som jag kan lägga alla delar på, har sparat mycket med utrymme på detta vis! har även dömt ut min 96a, nu är den död:crying: den har slutat att reagera överhuvudtaget!

                    mars 14, 2010 at 14:39 #154728

                    Lite bilder på vad som har hänt den senaste tiden!

                    El krabb med kompressorn!

                    Har tillverkat en plåtbit!

                    Takräcke!

                    Början på monteringen! blev mycket plats när jag hade städat! :duck:

                    Kopplingen fick ta livet till!

                    Splinsen ska användas som mall till sänkgnist verktyget som ska användas på en 9000 koppling! :racesmile:

                    Plockade bort brädor och isolering där rökröret har gått ut och satte tillbaka fönstret! det blev mycket ljusare i garaget sen 😀

                    Svetsat lite med!

                    oj vad det ryker! blev redigt snurrig efter en stund! Fick öppna fönstret! ^^

                    Svetsade lite till! slipade med!

                    Detta var detta denna gång, Men jag ska ut en sväng efter maten och svetsa igen!

                      mars 14, 2010 at 15:18 #154729

                      Ut och svetsa igen, jag börjar få ihop den nu! :welding:
                      Ska mäta lite på bakvagnen med, ska se vad som måste göras för att få dit 9-5ans bromsar där med! :hammer:

                        mars 14, 2010 at 20:49 #154751

                        Nu är jag glad! min kusin tittare förbi och felsökte kompressorn:jobbar:, efter en stund så gick den redigt igen. :applause: jag har även slipat inne i motorrummet och skrapat lite ljudisolerings lim inne på torpedväggen :D. ska låna hem lite tryckluftsvektyg ifrån jobbet imorgon, så då blir det te å slipa järn(et) och lyssna på SATOR!:grin: allt för idag! ska sova satan nu!

                          mars 15, 2010 at 15:39 #154809

                          idag ska jag försöka skaka liv i 96an igen! det är min bästa onsdags bil!:duck:
                          kommer även att plocka bort hela tornen för renovering och förstärkning, dom är mycket rostiga vid drivaaxelgenomföringen! :banghead:

                            mars 15, 2010 at 17:07 #154815

                            Målet uppsatt till April för din del med? Grymt jobb du gör

                            Mvh david

                              mars 15, 2010 at 18:34 #154821

                              mer bilder!

                                mars 15, 2010 at 20:46 #154835

                                hehe ja du april känns som väldigt nära med juni senast!
                                bilder kommer! glömde fota idag dock! men jag har i alla fall kapat bort tornet över förstärkningarna till övrelänkarmen, ska göra ny plåt till det imorgon i 3mm plåt så det håller!

                                  mars 15, 2010 at 21:34 #154840

                                  jag har förövrigt hittat ett “svänghjul” som ser ut att vara till en v4a men det är bara en 2mmplåt och kuggkrans! vad kan detta vara? någon som har en minsta ide så hojta till!

                                  Var föresten inne hos farmor och vägde mitt svarvade svänghjul och det vägde 4004g!!!:racesmile::whistle:

                                  Jag vill ha färg förslag, gärna bilder på 95or med schyssta färger, jag har funderat på silver, svart, vit och original brunröd!
                                  kom gärna med förslag!

                                  har försökt allt på 96an nu! bytt fördelare, fördelarlock, tändkablar, tändstift, bränslepump, bränsleslangar/filter, startmotor, rengjort förgasaren och kopplat in motorvarmaren men den vägrar starta! det kvittar vad jag gör nu innan har det gått att rulla igång den men nu går inte ens det! vad kan det vara för fel? kan det vara så enkelt att motorn är slut efter många besök på 180 strecket?!

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 88 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.