SAAB 95 -74 Renovering
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 95 -74 Renovering
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 95 -74 Renovering
- Detta ämne har 87 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast 2010-09-08 20:27 av kanario d bogart.
-
FörfattareInlägg
-
januari 21, 2010 at 16:23 #21492
nu blir det en tråd om mitt projekt, bilen köptes 2009 av ett dödsbo! den var i bruksskick men inte mer!
januari 22, 2010 at 08:04 #151706har börjat med att plocka isär lådan! men lyckas inte dela på själva lådan och sprängkåpan/diff delen! någon som kan förklara hur jag gör denna operationen lättast!!! :banghead:
januari 22, 2010 at 10:16 #151710yes det har jag! men den vill inte som jag vill! ska fika och se om jag kan lösa det! :jobbar:
januari 22, 2010 at 13:17 #151721fick isär den! gick åt en kopp kaffe och 4 svordommar :hammer:
nu är det kopplingen som byggs om! pular dit lamell, tryckplatta och slavcylinder ifrån en 9000 cse 2.3 blir lite svarvjobb på svänghjulet! bilder kommer ikväll!
(mycket bra med internet i garaget :applause: )
januari 22, 2010 at 13:21 #151724vilken tjocklek har en ny lamell till 9000 och v4? (den jag har är mycket sliten)
januari 22, 2010 at 16:09 #151728har börjat svarva svänghjulet och kan upplysa om att det är drygt att svarva svänghjul! :duck: :crying:
januari 23, 2010 at 15:16 #151787
bildkommentarerna talar! detta var allt för igår och igår innan dess! 🙂 men det kommer mer! ska bli bättre på att uppdatera!januari 24, 2010 at 14:00 #151832har svarvat det sista idag, men kransen till startmotorn sitter i 2/3 av vad den skulle ha suttit i! men den får jag nog skruva fast för säkerhetsskull! men lamell och tryckplattan passar fint nu! ska fräsa “sprängkåpan” så slavcylindern passar med packboxar och allt! har även plockat fram ett par drivaxlar ifrån VOLVO TPV -38 som ska bli dom nya drivaxlarna till 95an pga grovleken och att stålet är mycket bra för ändamålet!
OCH SEN LITE BILDER!
jämförelse!
inredrivknut ifrån en 99a som ska användas på dom nya drivaxlarna (bara en som mall, nya ska givetvis dit sen!)
provpassning av tryckplattan! sitter mycket bra!
glömde att svarva en försänkning i centrum så lamellen fick inte plats! upp i svarven igen!
nu passar allt ihop!
pallar den mer än orginal kopplingen?
här ser man avsatsen som saknades vid första svarvningen!
blir nog fint med en ny tryckplatta och lamell!
allt för idag! :jobbar: :applause:Kommentera gärna!
januari 25, 2010 at 21:32 #151946TV4T om du förstår! :hype: ska bli 2liters v4 med dubbel Turbo var tanken, eventuellt luftfjädring men det beror på om jag kan passa in det utan större modifikationer, annars blir det ställbara dämpare/fjädrar runt om. :hammer: :jobbar: får de vad besikningen säger om det, hehe ska föresten ha ok ifrån 9000 med! men jag har ingen aning om det passar men som man säger man tager vad man haver! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.