Kom över en blå 64a som stått i nästan 30år. Hade som mål att bli klar och besiktiga till våren men tyckte det var så kul så går nog fortare än tänkt. Min första 2-taktare. Känns riktigt roligt.
Började direkt o se hur den såg ut under skiten.
Tog ett tag innan jag hittade rätt färgkulör. Var iallafall B-10 lagunblå. Vad jag förstår så är det inte orginalfärg då denna kom först nån gång på 70-talet. Men fin blå färg är det iallafall
Fick tillverka nya stag till bakre stötfångare då Jag ej fick tag i dessa. Stötfångaren är till en 65a också tror jag men får duga.
Motorn hoppade igång efter ett tag med. Satte i ny startmotor, tänddelar, rengjorde förgasare, bränslepump mm. Därefter hosta den igång på alla 3. Förlösande känsla.
2” Simons fick det bli också. Måste ju höras i stab att det kommer en raritet
Tror helheten med däcken blir snyggt. Håller på o jagar snobbfälgar då jag gillar mycket bling bling
En lejontass fick det bli med.
Sen var det dags att slänga sig på bromsarna. Uppfräschade trummor och nya cylindrar fram o bak. Lite märklig upptäckt att jag hade självjusterande på höger sida men inte på vänster.
Orginalratt. Tycker den är riktigt läcker med saabloggan i mitten
Fronten börjar ta sig med
Här går det undan!
Kul att se. Hoppas man får se den i verkligheten till sommaren på någon träff!
Oj, vilken energi, härlig resumé.
Jag gillar också Vitourdäcken med vit sida, prisvärda, är stabila på vägen och ser bra ut.
Kämpa på så håller vi tummarna för den kommande besiktningen.
Här går det undan! Kul att se. Hoppas man får se den i verkligheten till sommaren på någon träff!
Hej! Ja jag ska absolut åka på ett par träffar när man är färdig. Roligt o se lite andra fina Saabar och träffa likasinnade. ?