Saab 96 1964 lagunblå

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1964 lagunblå

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    maralg
    Deltagare

Kom över en blå 64a som stått i nästan 30år. Hade som mål att bli klar och besiktiga till våren men tyckte det var så kul så går nog fortare än tänkt. Min första 2-taktare. Känns riktigt roligt.

Bilagor:
    maralg
    Deltagare

Började direkt o se hur den såg ut under skiten.

Bilagor:
    Morten S.
    Moderator

Gratulerer! Ser bra ut 🙂

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    maralg
    Deltagare

Tog ett tag innan jag hittade rätt färgkulör. Var iallafall B-10 lagunblå. Vad jag förstår så är det inte orginalfärg då denna kom först nån gång på 70-talet. Men fin blå färg är det iallafall

Bilagor:
    maralg
    Deltagare

Fick tillverka nya stag till bakre stötfångare då Jag ej fick tag i dessa. Stötfångaren är till en 65a också tror jag men får duga.

Bilagor:
    maralg
    Deltagare

Motorn hoppade igång efter ett tag med. Satte i ny startmotor, tänddelar, rengjorde förgasare, bränslepump mm. Därefter hosta den igång på alla 3. Förlösande känsla.

Bilagor:
    maralg
    Deltagare

2” Simons fick det bli också. Måste ju höras i stab att det kommer en raritet

Bilagor:
    maralg
    Deltagare

Tror helheten med däcken blir snyggt. Håller på o jagar snobbfälgar då jag gillar mycket bling bling

Bilagor:
    maralg
    Deltagare

En lejontass fick det bli med.

Bilagor:
    maralg
    Deltagare

Sen var det dags att slänga sig på bromsarna. Uppfräschade trummor och nya cylindrar fram o bak. Lite märklig upptäckt att jag hade självjusterande på höger sida men inte på vänster.

Bilagor:
    maralg
    Deltagare

Orginalratt. Tycker den är riktigt läcker med saabloggan i mitten

Bilagor:
    maralg
    Deltagare

Fronten börjar ta sig med

Bilagor:
    martin h
    Deltagare

Här går det undan!
    Kul att se. Hoppas man får se den i verkligheten till sommaren på någon träff!

saab v4-ever
    Deltagare

Oj, vilken energi, härlig resumé.
    Jag gillar också Vitourdäcken med vit sida, prisvärda, är stabila på vägen och ser bra ut.
    Kämpa på så håller vi tummarna för den kommande besiktningen.

maralg
    Deltagare

Här går det undan! Kul att se. Hoppas man får se den i verkligheten till sommaren på någon träff!

Hej! Ja jag ska absolut åka på ett par träffar när man är färdig. Roligt o se lite andra fina Saabar och träffa likasinnade. 😃

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng