Saab 96 1964 Renovering

Forums Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1964 Renovering

This topic contains 12 replies, has 5 voices, and was last updated by 2014-08-05 17:04.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

tobias
    Deltagare

Jag orkar inte skriva om allt, så ja gör så här om det går bra:

http://www.garaget.org/?car=137917

Uppdateringarna kommer att läggas upp här på denna sida.

MVH

Tobias

tobias
    Deltagare

hej igen.

Det har gått lite långsamt här nu lite har minsann hänt.

Det mesta är nu Lackerat nu. Jag var inte fullt nöjd med några detaljer som de ska göra om. Lackeraren är så van vid vattenfärgen så det blev lite “apelsinlack” på taket bla..men det löser sig. Annars är jag nöjd.

tobias
    Deltagare

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade men bilen är fortfarande vid liv. Nu under semestern har jag gjort en hel del: nästan allt det utvändiga är färdigt, V4 drivaxlar så jag har numera skivbroms fram, byggt om till 4 växlad rattstång.

Lollo
    Deltagare

Blir en trevlig bil detta.
    //Lollo

Dicst
    Deltagare

Ååååh, så trevligt det är med nya grejer!

:AP :AP :AP

Härligt hjulhus!!

tobias
    Deltagare

tack så mycket allihopa 😀

tobias
    Deltagare

Jag har legat lågt med mekandet. Men motorn har jag fixat och diverse delar har inhandlats.

tobias
    Deltagare

här har det inte hänt nåt på länge men jag har kommit framåt med bilen. Varit extremt slarvig med bilder och så :WH

Men nu har jag en besiktningstid till bilen och hoppas att den går igenom 🙂

tobias
    Deltagare

Jo jag hittade minsann en bild. Men jag ska förmodligen skruva lite på torsdag och ska försöka ta bilder då.

tobias
    Deltagare

Lite bilder efter gårdagens mek. Förgasarinställningen är ej klar. Måaste ändra flottörnivån för den dör så fort det lutar i marken och har lite gas. Men den går bra annars, drar jämt och går ganska lungt.

tobias
    Deltagare

Det var så längesen jag var här nu, så jag hade nästan glömt det. Men bilen är färdig och jag kör för fullt.

Jag tröttnade på att köra filat, mycket pga av att man inte njöt riktigt när man bara ville köra lugnt och så…och soppaförbrukningen. Men visst, man saknar varvet från motorn.
    Jag kör standardmotor, ofilat med modifierad förgasare, alltså förgasartrim och 65,ans luftburk med världens trumpet. Jag körde med klubbens tvåtumssystem ett tag, men det var ju en riktig bromskloss för motorn. Men jag kom över en saabsports främre ljuddämpare (med den där speciella konan i) och det gjorde verkligen underverk. Och nu med dubbla rör så blev ljudet fantastiskt. Det blev ett vasst ljud och inte det där dova som tvåtummet har.

Jag har även sänkt den:
    Fram kör jag med v4:ans framfjädrar. De är kapade 2,5 varv. Blev lagom stumt och inte jättelåg.
    Bak kör jag med tvåtaktarens framfjädrar som är kapade 2,75 varv.
    Däcken är vredestein 155/r15.
    Den följer vägen väldigt bra. Knappt vindkänslig och man behöver endast hålla i ratten med en hand nu när man möter lastbilarna. 😉

Har även provmonterat extraljus men de hamnade ganska högt upp med dessa fästena. Men det duger.

emul
    Moderator

Tycker nog ändå att placeringen är trevlig! Snyggt!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng