Saab 96-65

  • Författare
    Inlägg
    • december 23, 2006 at 10:23 #15285

      Jag undrar vad som är rimligt att ge för en för Saab 96-65? Det som behövs göras är lite rostlagning och byte av en drivaxel, annars går den som en klocka. Sen en rejäl vaxning av bilen för den är rejält matt i lacken.

        december 23, 2006 at 11:04 #101119

        Jag fick 12,500 kr för min i sommras, dock med alufälgar och nytt 2″ avgassystem, givetvis helt körklar.

          december 23, 2006 at 11:41 #101120

          Se också upp med begrepp som “lite rostlagning”! 🙂 Som ny på gamla bilar tolkar man det som “inte så farligt, lite pyssel bara” – men när man varit med ett tag tolkar man samma fras som “två upptäckta angrepp, och tio till som måste svetsas (som ingen upptäckt/velat se än)”.

            december 23, 2006 at 12:58 #101123

            Tänk också på att rost generellt drar ner priset mer än mekaniska problem. Dels för att det är mer jobb med rost om man ska få det snyggt och bra, dels därför att färre personer kan svetsa än skruva.

              december 26, 2006 at 13:45 #101207

              Den enda rost som finns är ett hål stort som en tennisboll i ett hjulhus, för övrigt mkt fin. Har kollat igenom den mkt noga. Svetsningen klarar jag av själv. Annars är det lite kärvande bromsar och en drivknut som ska bytas, inte en drivaxel. Provkörde den igår när det var fruset ute 🙂

                december 26, 2006 at 14:26 #101210

                Jag betalade bara 3500 för min men då var den i delar och personen som sålde den ville bara bli av med den.

                Det är nog dom bästa 3500 som jag har spenderat på någon för när jag köpte den för 3,5 år sedan så viste jag inte hur roligt man kan ha i en Saan 96 och vilken uppmärksamhet den väker.

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.