Saab 96-65
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Saab 96-65
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Saab 96-65
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2006-12-26 14:26 av kalle .p.
-
FörfattareInlägg
-
december 23, 2006 at 10:23 #15285
Jag undrar vad som är rimligt att ge för en för Saab 96-65? Det som behövs göras är lite rostlagning och byte av en drivaxel, annars går den som en klocka. Sen en rejäl vaxning av bilen för den är rejält matt i lacken.
december 23, 2006 at 11:04 #101119Jag fick 12,500 kr för min i sommras, dock med alufälgar och nytt 2″ avgassystem, givetvis helt körklar.
Se också upp med begrepp som “lite rostlagning”! 🙂 Som ny på gamla bilar tolkar man det som “inte så farligt, lite pyssel bara” – men när man varit med ett tag tolkar man samma fras som “två upptäckta angrepp, och tio till som måste svetsas (som ingen upptäckt/velat se än)”.
december 26, 2006 at 13:45 #101207Den enda rost som finns är ett hål stort som en tennisboll i ett hjulhus, för övrigt mkt fin. Har kollat igenom den mkt noga. Svetsningen klarar jag av själv. Annars är det lite kärvande bromsar och en drivknut som ska bytas, inte en drivaxel. Provkörde den igår när det var fruset ute 🙂
Jag betalade bara 3500 för min men då var den i delar och personen som sålde den ville bara bli av med den.
Det är nog dom bästa 3500 som jag har spenderat på någon för när jag köpte den för 3,5 år sedan så viste jag inte hur roligt man kan ha i en Saan 96 och vilken uppmärksamhet den väker.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.